Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Achtervolgingswaan

• Richard

Hoi allemaal,

Ik heb een behoorlijk normaal bestaan, maar in mindere tijden wil ik nog wel eens dingen in mijn hoofd halen.

Meestal is het achtervolgingswaan, verkeersruzie kan een aanleiding zijn.

Maar pas stond ik na het tanken even op een parkeerplaats iets te drinken, plots staat er een auto naast mij, en die persoon vraagt of ik ene “Jan” ben, ik zeg dat ik dat niet ben. Die vent blijft even staan en gaat bellen, neemt aandachtig mijn auto op en rijdt dan hard weg.

Ik ben dan zo in paniek, denk gelijk dat ze mijn achterna komen omdat ze mijn auto en kenteken kennen. Ik heb wel eens hulp gehad met medicijnen.

Maar ik maak me dan echt zorgen en voel me zeer onveilig.

Wat is dit nu??

• Brian

Klinkt serieus, Jan.

• YoungSchizo

Je zegt het zelf al: paniek, i.i.g. geen psychose dus ook geen schizofrenie

• Lia

Mij lijkt het, in dit geval, gewoon ‘wantrouwen’.

Als iemand jou voor een ander verwisselt, je daar staat aan te kijken en/of het kenteken van je auto opneemt, schijnt het mij dat iemand die zijn hersens gebruikt en van karakter misschien wat ‘wantrouwig’ kan zijn, normaal zò'n reactie kan hebben.

Als je eens wist wat echte, langdurige ‘achtervolgingswanen’ kunnen zijn, Richard.

Daar weet ik uit persoonlijke ervaring wel wat van af.

• SilentD

Ik vind het maar normaal dat je angstig word na zo'n voorval. De wereld is geen rozegeur en maneschijn, je word in elkaar geklopt of vermoord voor iets stoms. Een sigaret, een mp3speler, of gewoon omdat je in de weg loopt. Wat dacht je van die persoon die in het wilde weg op rijdende auto's schoot en zo iemand verwond heeft.

Er is zoveel verkeersagressie. Paar jaar terug werd ik weer gevolgd toen ik midden in de nacht met de hond op straat liep. Telkens stopte die persoon als hij me kon zien (straat verder). Ik vond het niet normaal en direct gingen radartjes werken. Ik liep een stuk terug en zag die persoon weer wat verder stoppen om te wachten. Uiteindelijk ben ik heel snel weggelopen en zag ik idd die persoon me opwachten op het eind van de straat. Gelukkig had ik het door en ben ik niet gewoon doorgelopen. Een psychiater zou het misschien inbeelding noemen. We leven niet in een csi serie wereld of wat dan ook. Kijk naar al die ontvoeringen, dat is toch geen inbeeldingen. Het is niet dat dutroux in de cel zit dat er daarom geen ontvoeringen meer zijn. Het is niet omdat ik volwassen ben dat ik niet gepakt kan worden. Maar het kon natuurlijk evengoed een politieagent zijn die anoniem rondreed om te zien wat ik daar zo laat in de nacht deed.

Had ik medicatie gehad dan had ik eerder foert gedacht want alles vlakt toch af. Maar daarmee vlakt ook de gezonde dosis veiligheid voor gevaar af. En misschien had ik dit wel nu niet getypt. We leven gewoon in een wereld waar je achter alles iets moet zoeken. Maar als het echt onleefbaar en overdreven word dan kan je met een probleem zitten. Maar laat je niet dom maken door psychiaters en hun medicatie. Als het niet weggaat met medicatie zegt dat genoeg. Ik zit uit nood nu even terug aan de antipsyhotica en merk nu al weer de slechte gevolgen, lichamelijk en geestelijk. In mijn hoofd is het misschien wat stiller maar ik ben weer depressiever en luier want dat doet die medicatie, ze zet je gedachten in alles stil. Na een tijdje van die medicatie verwacht je wonderen ervan en doe je niet veel moeite meer om er zelf door te raken maar denk je dat de medicatie dat wel zal doen.

• koos

waarom noemt men dit waan???

de wereld is te vol met mensen, dat is het probleem!!!!!!!!

,t word tijd voor een opruimactie

• Brian

Hallia, is je boek met echte langdurige achtervolgingswanen al klaar? Ik betaal er tot maximaal 75 euro voor.

• SilentD

Ik ga snel een boek schrijven :p

• Brian

Uw boek is het veruit het meeste waard. Is het al klaar?

• Lia Govers

Aan Brian en anderen: mijn boek ligt nu tussen de geaccepteerde manuscripten van Free Musketeers en zal tegen eind januari '09 ongeveer verschijnen.

Titel: ‘Haal je een moederband niet meer in?’

Het is een zgn. “lastig” verhaal en het gaat behoorlijk, zo niet totaal tegen de stroom in.