Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Amstelland PZ Santpoort

  • Wim

    Voor wie het aangaat: ik heb een hyves-pagina opgezet voor ex-bewoners van de jeugdkliniek Amstelland, onderdeel van het voormalig PZ Santpoort.

    Inleidende tekst op de hyves-pagina zelf:

    Hyves voor voormalige bewoners van de psychotherapeutische gemeenschap Amstelland, afdeling van het voormalig Provinciaal Ziekenhuis Santpoort. Amstelland is in 1994 gesloten en opgegaan in Triversum.

    Hieronder de link naar de hyves:

    http://ptg-amstelland.hyves.nl/

  • Wim

    Er is nu een forum voor ex-bewoners van de therapeutische gemeenschap Amstelland:

    http://amstelland.yourbb.nl

  • Betsie

    Hoi Wim,

    Bestaat deze hyves nog want ik kan hem niet vinden. Ben wel geinteresseerd.

    Groet, Betsie

  • Wim N.

    Er is nu een forum over Amstelland:

    http://amstelland.yourbb.nl

    Wim

  • Jhea right

    Geachte Wim,

    Waarom hou je de afdelingen Amstelland A en amstelland B in leven?

    Deze STAATS PROEF afdelingen (Want dat waren het), zijn godzijdank opgeheven,

    Heb jij enig idee hoeveel doden er zijn gevallen door overtollig medicijn gebruik aldaar? die je ook nog eens met grof geweld in je strot werden gedrukt als je ze weigerde.

    Enig idee hoeveel KINDEREN er binnen kwamen die van lijf en leden kerngezond waren en na een X-aantal maanden aan medicijnen met bijvoorbeeld leukemie, kanker of andere ernstige aandoeningen vertrokken?

    Enig idee hoeveel er de rest van hun leven last van die medicijnen hebben? Ik ben er overigens een van, Alleen ik kon ze na zes weken in me strottenhoofd tegen houden!!

    Enig Idee hoeveel kinderen er onterecht in sepereercellen zijn gestopt, je weet wel die cellen bij de tussendeuren van beiden afdelingen, die soms Dagen aan hun lot werden overgelaten, en er nog gekker uitkwamen dan ze erin gingen.

    Enig idee hoeveel escapades er waren tussen de therapeuten en de patienten?

    Enig idee hoeveel die dealer bij de Zijpoort verkocht, en waar die medicamenten vandaan kwamen, Enig idee hoe het kwam dat de ouderen die aan de overkant van de enorme rode deur van Amstelland A er neukende werden aangetroffen voor de deur?

    Enig idee hoeveel mensen de sneltrein haarlem hebben gekopt?

    Enig idee hoeveel Dossiers er zijn gemanipuleerd, Het was de doofpot van dat wat tegenwoordig jeugdzorg heet!!

    Overigens waren de afdelingen amstelland bedoelt voor jongvolwassenen van 18 tot 24, en er zaten KINDEREN van 16.

    Dit slag instellingen mag never en nooit meer in Nederland worden gebruikt.

    Doe maar eens onderzoek naar deze afdelingen, SCHRIK niet!!

    Het was precies wat je schrijft, Anti-psychiatrie, de meest gevaarlijke slag psychiatrisch hulp die er bestaat, en zeker bij jeugdigen en jongvolwassenen. -[p

    Laat amstelland achter je.

  • Carla

    Hallo,

    Met verbazing lees ik dat jeugdpsychiatrisch ziekenhuis Amstelland in Santpoort Zuid in 1994 gesloten is.

    Bijzonder omdat familie van mij er in 1995 opgenomen was.

  • daniella

    beste mensen,

    ik ben 1 van de mensen die toendertijd is opgenomen op amstelland B en ik dacht dat mijn gedrag de oorzaak was van alle separaties en sedaties toen.

    het is triest maar bevestigend te horen dat ik niet de enige was die totaal gesedeerd en suicidaal in de ronte liep en vele malen werd opgesloten in de isolatiecellen.

    mede door deze ervaring zit ik nu in een ptss en een diepte van mijn leven,zo suicidaal dat ik toen was ben ik nu zeker weer,

    al die flashbacks naar toen,

    de ervaring daar geeft je levenslang,

    mijn goede vriend die toen de trein naar haarlem heeft gekopt,

    verhangingen enz enz te bizar voor woorden,

    nooit gedacht dat ik het er zo moeilijk mee zou krijgen,

    was immers 15,

    mijn vader net verloren,geen gevoel van veiligheid,niets,niets……

    hoe is het in hemelsnaam mogenlijk dat dit soort instituten zonder schaamte en veroordeling konden blijven voortbestaan????

    het feit dat ik kon juigen als iemand van de verpleegkundige doodgegaan was aan aids,ik ben zelf verpleegkundige maar de psychiatrie verafschuw ik nog steeds,de venederingen,alles alles wat zich daar heeft afgespeeld,maar het is een peister dat ik niet de enige was en dit bedoel ik niet rot maar het is wel een bevestiging van toen,ik dacht dat het aan mij lag,mijn gedrag.

    bedankt voor de steun en bevestiging,

    liefs D

  • meijer

    hallo,

    vraag me af hoe het met jullie gaat nu.

    1985.

    Belinda,Steven,Marjon,Ineke,weet alle namen niet meer..sorrie,

    Jette,Die jongen die zijn rijbewijs haalde tijdens verblijf.

    De jongen waar ik mee schaakte.Het meisje dat er een boek over schreef Mylene.

    De gezichten van de meeste herinner ik me wel.

    -

    Steven laat iets van je horen, je was/bent zo aardig voor me .Had nog een kaart voor me gestuurd uit polen, je had daar vakantiewerk.

    Wat is er gebeurd met jullie, hoe gaat het nu?

    -

    robin meijer uit eindhoven.

  • oxazepammetje

    Hallo Robin,

    Via onderstaande link kom je op een website waar ex-amstellanders berichten achter laten.

    Ik herken een aantal namen die je noemt.

    Kijk eens bij de groep 84-85.

    Groetjes,

    ook een ex a lander….

    http://amstelland.yourbb.nl/viewtopic.php?f=21&t=61

  • Paul

    Van mij mag de oude gestichtspsychiatrie met isoleers spanzeilen en elektroshocks weer terug komen. Die duivelse maatschappij met haar stigmatisatie, uitsluiting en discriminatie van psychiatrische patienten is een sociale isoleer

    Paul