Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Profielwerkstuk Schizofrenie

  • Natalie Schneider

    Hallo!

    Ik ben Natalie en zit in mijn eindexamen jaar. Ik hou mijn eindwerkstuk over Schizofrenie en ik heb als hoofdvraag: Hoe bepaald een psychiater welke behandelmethoden hij/zij toepast. Om te kijken of psychiaters zich aan de gegeven richtlijnen houdt wil ik graag een paar vragen stellen aan mensen die zelf schizofreen zijn. Ik hoop dat jullie mij willen helpen. De vragen zijn:

    1. Wat waren de eerste symptomen die je had?

    2. Naar wie ben je toen voor behandeling gegaan?

    3. Wat voor behandeling(en) heeft hij/zij voorgesteld(medicatie, cognitieve therapie,sociale begeleiding)?

    4. Welke behandelingen hebben resultaat gehad en welke niet?

    Ik hoop dat ik snel reacties terug krijg.

    Groetjes Natalie

  • Karel

    Je bent geen schizofreen, je hebt schizofrenie.

  • gregory

    De eerste symptomen die je had: paniekaanvallen als ik iemand zag lachen naar mij, korte stemmen horen (ik bedoel daarmee: klanken zoals: oooh of whajaaaa… later ook woorden maar altijd 1 of ander vreemd taaltje), vreemde gezichten zien met ogen gesloten als ik in bed lig te denken over hoe m'n dag moeizaam verlopen was. Cijfers aanvoelen en zien.

    Naar wie ben je toen voor behandeling gegaan: Bij mijn dokter die mij dan door verwees naar st-lucia.

    Wat voor behandeling: jarenlange medicatie-cirkel… van de ene medicatie naar de andere, niets werkte… 1 keer opgenomen geweest in psychiatry maar niets heeft geholpen. Zo is vraag 4 ook beantwoord geraakt.

    Als je meer wilt weten, laat maar iets weten. Des te meer kansen ik krijg om erover te praten, des te beter…

    Veel succes met je eindexamen.

    groetjes

  • psychose?

    door weedgebruik zelfverlies (als een vat leeglopen, mezelf weggeven)

    op “tekens” beginnen letten, geheime boodschappen in nummerplaten en overal die verband houden met mijn leven.

    in een geestelijke sfeer tot inzichten komen in verband met de “spiegels” van mezelf. de taal achter de taal ontdekken.

    alles van de wereld voorvoelen met mijn radar en zo zien alsof de wereld enkel bestaat in mijn denken.

    ik denk aan iets en het gebeurd.

    van de éne onwaarschijnlijke toevalligheid in de andere vallen (synchroniciteiten).

    met vanalle subjectieve boodschappen.

    auras zien, enorm vuur voelen, alles vol licht. verdwijnen in een blauwe energie.

    later: de hel: brandend vuur, bijbelse apocalyptische boodschappen waar ik een rol in heb, paranoia, me nooit meer op mijn gemak voelen, depri, niets is normaal.

    KENT IEDEREEN MIJ?

    eerste consult: psychiater, dus medicatie, steeds ermee gestopt, steeds hervallen

    nog weed blijven roken.

    nu steeds nog medicatie.

  • Pepijn

    1. Wat waren de eerste symptomen die je had?

    Eerst een psychose op me 18de die wanen gaf zoals denken dat iedereen je kent maar zelf weten dat dit niet klopt paranoide achterdocht wantrouwen

    10 jaar later in paranormale gestapt na hypnose sessie ging ik nog duidelijker stemmen horen kristallen horen en langzaam kwamen er engelen meesters goden en demonen in me leven

    Dingen zien horen voelen (tig duizend verschijningen) maar enkel een paar keer misschien de ware identiteit gezien van de wezens rest waren door hun opgezette beelden en films

    Iedere geloofsovertuiging of opvatting werd bespeeld om me keuzes te laten maken zodat ik in hun verhaal lijnen en illusies terechtkwam

    Je wijs maken dat sommige mensen van je familie bij het donker horen

    2. Naar wie ben je toen voor behandeling gegaan?

    GGZ eigenlijk door familie onder ibs terecht gekomen door een mega slimme actie van mijn entiteiten na veel goed gepraat daarvan afgekomen en mocht ik van rechter naar huis

    Daarna ging het feest gewoon door en me vrijwillig op laten nemen

    3. Wat voor behandeling(en) heeft hij/zij voorgesteld(medicatie, cognitieve therapie,sociale begeleiding)?

    Medicatie dat geen zak hielp behalve tegen de kromme gedachtes en paranoia

    achterdocht etc in het denken werd ik meer down to earth echter de belagingen en bespelingen gingen gewoon door

    Cognitieve therapie een keer gedaan maar door overplaatsing moest ik daarmee stoppen echter denk niet dat het echt veel geholpen zou hebben

    Sport creatief tuintherapie erg leuk allemaal dat wel

    En sport helpt echt om je sterker te maken

    4. Welke behandelingen hebben resultaat gehad en welke niet?

    Medicijnen helpen niet sporten heeft invloed op je gestel

    Spirituele mensen weten niks of staan zonder het te weten in contact met de dark force om het zo maar te noemen ook jomanda lult gewoon uit haar nek

    Ze beweren van alles maar uiteindelijk als je ze vertelt dat je nog steeds last hebt is het je eigen mind of zit het probleem in jezelf dat is in bepaalde zin zo maar niet helemaal zo als zij het bedoelen

    Evangelist jan zijlstra is op zich wel een goede (levensstroom leiderdorp) echter een totale werking had het niet meteen bij mij maar wel een ontmoeting met jezus

    Naar de kerk gaan iedere zondag gaf wat resultaten bidden echter niet

    Edelstenen therapie had ook zeker effecten maar niet een total recovery

    Accupunctuur (en chineze kruiden) is wat ik nu doe en heb er het meeste vetrouwen in van alle dingen die ik geprobeerd hebt

    Ik hoop daarmee alle implantaten (etherisch) pseudo gedachten en aanhechtingen te verwijderen en alles wat ongeaarde is te aarden met als doelstelling vrije wil en eigen essentie door je hele chakra systeem en een energie balans en schild te creeren die beinvloedingen tegenhoud

    Situatie nu : stemmen zijn weggegaan in periode van naar de kerk gaan

    Ik zie bijna geen dingen meer zoals entiteiten spinnen etc echter af en toe een fly bye als ik slaap van deze figuren eens in de 4 weken

    Ik slik geen medicijnen meer ik vertik het eigenlijk en neem het risico echter ik kan iedereen aanraden wel te blijven slikken aangezien het je kan aarden op bepaalde punten en dit natuurlijk altijd in overleg te doen met je psychiater echter ik ben nogal eigenzinnig

    Ik doe niet aan drugs en drink af en toe gewoon alcohol maar andere drugs is uit den boze het maakt gaten in je en maakt je ongeaard in mijn opinie

    Maar al bij al is dit mijn ervaring van schizofrenie en schizofrenie is een aardig breed concept andere mensen hebben hele andere dingen en moeten misschien hele andere oplossingen zoeken

  • Melissa

    Hoi Nathalie,

    Zouden wij je emailadres mogen? We zijn bezig met ons pws over schizofrenie en zijn opzoek naar een paar tips.

    Met vriendelijke groet, Melissa