Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Is een psychose te genezen?

• Andrej Reijmers

Goede (dagdeel)

Woensdag krijg ik alles verklaard van de psycholoog.

De extreme impotentie die ontstaan is door het wegnemen/dringen van het libido had veel klinische gevolgen, de geaardheid hiervan is zo drastisch dat de sexuele voorkeur niet eens meer in kaart is.

Ik heb getwijfelt of ik homosexueel zou zijn maar daar is nog steeds geen sprake van in zoverre dat ik gekenmerkt/ontdenkt heb. Dit is tevens een dusdanige hoge preoriteit dat mijn motivatie weerhoudt als dit wel zo zou zijn.

Mijn hele leven lang was ik super emotioneel, gevoeling, maar ook het tegengestelde hiervan. Dit is anders dan dat homosexuelen doen.

Het ontnemen van het libido heeft een positieve invloed gehad in het gevoelsleven doordat deze (gevoelens) (indicaties) weer terug in een abstact context werden geplaats, (in hoeverre dat ik nog enigzins libido had). Met andere woorden Het sociale ritme verbeterde.

Bij manische depressiviteit is het feit dat men verstoorde emoties/gevoelens heeft, maar zonder intuities kan ik nu dus niets meer uitsluiten of vaststellen, dit doordat het libido dus een grote rol in het waarnemen speelde.

In de psychiatrie/psychologie is het geen raar fenomeen dat zij alles laag over laag kunnen ontkennen zoals ik dus omschrijf in welke realiteit het ook wordt aangetoont.

De realiteit bepaal je zelf vandaar de verschillende meningen/karakters waarvan men zelf overtuigd is dat deze kloppen. Maar wat als je net zo intelligent bent als zij; dat je terplaatse een gehele situatie kan manipuleren, de tactieken doorziet, maar onvoldoende capaciteit hebt om door anderen heen te prikken waardoor een beter zelfbeeld zou kunnen ontstaan in wat wel of niet ziek is, onafhankelijk van het libido dat tegen de cognitive problemen diende.

Het is wel een gemakkelijke competentie voor zowel ter verdediging als de aanval om je eigen belangen te behartigen. Zodoende is het vrij gemakkelijk om iedereen wat wegwijs te maken, en zo wordt ik dus genaaid. Dat er een aantal dingen speelden is een feit daar had ik niet veel moeite mee, maar door de bagetarisatie heeft het nogal een groot effect op de depressie gehad.

Ik kan dus nergens terrecht, andere familileden denken dat ik gek ben, voor hen is alles één geheel en één realiteit dat weer leidt tot eindeloze discussies waardoor ik weer ziek word aanschouwt doordat ik alleen naar mezelf luister.

Enigzins klopt het wel alleen komen er meerdere factoren aan bod dat weer leidt tot een andere conclusie. Dit werkt visa versa.

Wat doe je dan om snel van de ziekte af te komen???

Er zijn honderden factoren die hier bovenstaand aan de orde komen om een duidelijk perpectief te kunnen bieden, ik heb geprobeerd de kernpunten in een kloppend verhaal te plaatsen.

Het doel van het verhaal is te voorkomen dat ik eeuwig patient zijnde wil ontkomen door die strategieen, en me eigen drive willen weten te vinden, zoals school, werk, sociaal leven, en je loopbaan voor een vast bestaan.

• Pepijn

Hoi lotgenoot,

Vervelend dat oplopen tegen andermans waarheid die ook gevestigd zijn op illusies en desillusies

Ik ben schizofreen maar ik beweer dat ik dat 100% niet ben, 95% van de mensen geloven in het hiernamaals enzo alleen als ik dan zeg ik heb te maken met deze wereld (in negatieve zin) dan ben ik gek of welke diagnose ze ook willen stellen

Ik houd nog steeds voor dat ik illusies en desillusies heb maar veel heb ik er doorgeprikt om tot het volgende komen

Mijn psychotische gedachten zijn wel verminderd door de medicijnen maar dit had meer te maken met het aarden van gedachtegoed denk ik

Er zijn ook medicijnen die je niet impotent maken als dat het daadwerkelijke probleem is zoals abilify

Ik heb dus impotentie problemen gehad ook door medicijnen en nog steeds is het nog niet tot een dusdanig nivo teruggekeert maar ik ben onderweg

Al gauw werd de uitleg psychisch neergelegd alleen ik ben ervan overtuigd dat het meer iets te maken heeft met wat de mens niet kan zien :)

Thing is ik doe nu acupunctuur ook voor de impotentie alleen me hoop om volledige recovery van dat probleem ligt bij mij de nadruk niet op :) ook niet op eventuele toekomst visie en zingeving in het leven

De behandeling zorgt ervoor om ying en yang en nog veel meer weer netjes in balans te krijgen. Dat dus invloed heeft op je hele gestel/energie chakra's aura meridianen :) en dus je hele daadwerkelijke ontwerp wat je lichaam en geest is

Zodat ook zelfgenezing weer mogelijk kan zijn

Het ziekenfonds in mijn geval vergoed 35 euro per behandeling mij kost het 47 euro

Misschien is het een ideeetje :) om is op dat vlak te kijken

• Bonnie

Hoi Pepijn,

Gefeliciteerd… jij gelooft niet dat je schizofreen bent maar je kijkt verder dan je neus lang is en zoekt het op andere gebieden.

Was iedereen maar zo ipv zich te laten afschepen met een diagnose en medicatie die alles alleen maar onderdrukt en niks oplost.

Ik help regelmatig mensen van stemmen in hun hoofd af dus weet waar ik over praat.

Geen enkel persoon was schizofreen maar hadden wel die diagnose. Ze hadden last van auralifters en dat is heel iets anders en ook snel te verhelpen.

Ik heb hier een stukje over geschreven op dit forum

http://schizofrenie.startpagina.nl/prikbord/8845676/stemmen-in-je-hoofd-lees-dat-dit!#msg-8845676

Je zult er vast veel uit herkennen..en ik hoop dat andere mensen die dit lezen ook een andere kijk op hun ziekte krijgen hierdoor.

Iemands leven kan erdoor veranderen, geen stemmen meer horen, je eigen ik weer terug en op de eerste plaats en daardoor weer op een normale manier kunnen functioneren in het leven.

Groetjes Bonnie

• willeke!

Is Schizofrenie zo erg dan.

Ik ben er van overtuigd dat je met deskundige hulp en een goede medicijnbegeleiding je gewoon als gezond en normaal mens kan functioneren.

Helaas ontstaan er soms psycoses…

Verder denk ik dat ieder mens een gebrek heeft.

Het aller elangrijkse is dat je in je omgeving mensen hebt die jou begrijpen en die je hulp aan kunnen bieden als je weer even ziek bent.

Mijn exman slikt pillen voor dit ziektebeeld ik slik pillen voor hoge bloeddruk. Beide pillen heb je helaas levenslang.

MAar door ze te gebruiken kun je redelijk goed met deze ziekte overweg en is het niets om voor te schamen.

Moet wel zeggen dat mijn exman het niet tegen mensen verteld dan zijn naaste wat hem mankeert.

als hij in een psychose komt dan zegt hij tegen zn baas dat hij griep heeft of blaasontsteking.. wetende dat bij verhoging van zn pillen hij na 2 weken weer kan werken.