Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Voeding met glutamine en methionine helpen tegen schizofrene klachten

• Spaghetti

Ik las op internet dat er verschillende voedingsmiddelen zijn die helpen tegen schizofrene en aanverwante klachten. dit zijn o.a. glutamine en glutaminezuur wat veel in harde tarwe zit zoals spaghetti en pita's. Maar over het aminozuur methionine kan ik weinig vinden. Alleen dat het zit in melk, eieren, vis en lever.

Ik kan helemaal geen goede lijst vinden van voedingsmiddelen met bepaalde aminzuren. Waarom wordt hier altijd zo geheimzinnig om gedaan?

Wie o wie weet hoeveel methionine in welk eten in zit?

Verder baal ik dat de reguliere geneeskunde deze aminzuren niet erkend als geneesmiddel terwijl het veel en veel beter helpt dan die achterlijke synthetische rotpillen.

• Pepijn

De gluten zullen wel een probleem zijn voor mensen die niet tegen gluten kan dat wel maar ja ik eet nu ook meer tarwe andere reden namelijk een goede gezonde voeding brengt minder onrust voort

Dat is ook iets waar ik me nogal over verontwaardig in de klinieken zijn ze allang blij als je eet maar er is geen enkele begleiding in wat je eet

Een goede voeding die precies bij jou past kan een hoop klachten weghalen zelfs als ze misschien alleen een fysieke uitwerking hebben het is toch een stoorzender minder

Ik doe nu acupunctuur (en ga naar de kerk) en dat helpt ook een hoop, ook omdat er voedingsadviezen gegeven worden die veel rust brengen in de basis energie en dus ook balans

Weet wel zeker dat voeding depressie impulsen kan geven

Echter wat ik ook wel is wil uitchecken als ik weer is een bakgeld krijg :P (wat moeilijk is met een uitkering) is irisscopie en voedingsadviezen doen ze iets met stokjes en kijken ze welke voeding specifiek voor jou niet goed is en symptomen met zich meebrengt van angsten tot niet lekker in je vel zitten

Ze kunnen dan dingen uitvogelen zoals je kan wel banaan eten maar niet tegen de pitjes kunnen in de banaan die je darmen dan van slag maken

Thing is dat geen wetenschapper dat soort dingen kan vertellen dus erg boeiend maar ja :( zoals ik al zei er is hier helemaal geen aandacht voor in de zorg dus alles is eigen kosten terwijl je met je uitkering al aan de grond zit

Domme genees-zorg systeem als ze een andere aanpak zouden bewandelen zou dat wel is heel veel kosten kunnen schelen van operaties tot het langdurig moeten slikken van dure medicijnen

Ik denk soms wel is waar haal ik de middelen vandaan om is andere wegen te experimenteren op andere (die geen schade kunnen aanrichten) om is te kijken hoever ik dan kan komen en ik besef dan weer dat het allemaal te groot is en ik geen drs titel heb :( helaas

Ik ben nog niet zover maar ik slik geen medicijnen ben voor 99% van de stemmen af en hallicunaties, heb slechts 1 bezoek van astrale wezens per 2-3 weken ipv iedere nacht en ben langzaam op weg in een alternatieve vorm om ergens te komen misschien wel totale genezing en zelfs als ik dat haal, want ik twijfel of ik ook maar iets kan doen tegen een zo aanwezige externe factor en de luicide dromen, maar stel dat ik het haal.

Ik durf er 1000 euro op te zetten dat niemand behalve de hond van de buren naar me zal luisteren of er enig onderzoek van wil maken

Mensen denken nog steeds in een druk op de knop middelen die genezen en niet in total cocktail die voor iedereen verschillend kan zijn en ze zitten vast in allerlei waarheden van zichzelf/opleiding zonder enige eigen ervaring, maar over het algemeen genomen vind ik mensen gewoon echt dom geworden

• Ipotence zombie

Hee kerel, even een aantal vragen, hoe zit het met jou gevoel??

Hoe verloopt het verder bij jou, wat heb je meegemaakt destijds?

Ik heb namelijk het zelfde probleem maar bij mij is het gehele gevoel kapotgemaakt, dat gevoel dat fijn wordt ervaren onder andere bij muziek dat gevoel dat je energie geeft. Door dat verdrongen gevoel ben ik niet meer psychotisch maar dus wel erg lusteloos geworden.

Heb jij verdrongen ook gevoel? Ervaar jij nog veel spanningen?

Word jou ook steeds gezond goed voedsel aangeraden, omdat dat goed voor je hersenen zou zijn???

Hoe gaat dat in zo'n kliniek te werk, is dat beter dan op een kamer zitten te niksen en deprisief zijn omdat je dan veel in contact bent met psychologen en psychiaters?

Ik ben te bereiken op reijmers@live.nl i.p.v. het forum

• kimberley pex

Ik snap't helemaal! Ik heb ‘tzelfde gevoel van onmacht t.o. de reguliere,i.v.m. aanvullende supplementen,die de oorzaak aanpakken,in plaats van de symptomen. Ik ben nu al 1 1/2 jaar echt (op papier dus) ziek. Eigenlijk al m’n levenlang,dus 48 jaar…'n Vorm van Crohn. Wat ze er aan doen?? Eigenlijk niks.Ik word nu wel achterelkaar geopereerd aan abcessen rondom de dikke darm- zelf vermoed ik lekkende darm door ontstekingen,daardoor foute bacteriën die uit de darm“druppelen”en abcessen vormen. Ja;antibiotica!!! dat kreeg ik, ‘n hele zak vol,van die hele grote,’n paardenmiddel, daar werd ik dus écht hondskotsgammel van. Gestopt, en weer zelf verder dokteren. Geen tarwe! dat geldt voor iedere darmpatient,weinig of geen varkensvlees,géén suiker,melk(wel zure zuivel)chlorella('n zoetwateralg vól aminozuren)- vit. - a -b.complex - c 3x1000mg. mineralencomplex met kalk magnesium en vit.d - vit.e 800/1000 eenheden -Q10minimaal 1x100mg. - Ik “dokter zelf” door, wat moet je anders. Ik weet dat mijn eigen wijs heid me heeft gered,lezen,lezen,lezen, boeken, internet enz. De reguliere is 'n chemische symptoombestrijdings fabriek. Maar helaas geloven de meeste mensen er nog heilig in…sterkte, succes, en ga op eigen onderzoek uit, groeten van Kim.

• fd

dag spaghetti, ik ken/heb een proteine met veel aminozuren o.a. Methionine.

Hier past geen reclame. Stuur me een e-mail voor informatie.

• fd

sorry mijn e-mail verkeerd vermeld bij de reactie.

aanvullend zelf heb ik een voedingsprogramma gevolgd met suppletie, wat hielp stemmingen te verbeteren.

voor info mail fd194402@hotmail.com

• aaaaaldodildo

dit lijkt erg veel op anorexia meisje. er is geen eten voor schyzofrenie. van niet teen kun je schyzofreen worden. of even de psychiater bellen.

• aaaaaldodildo

mooi mooi verhaal.

• aldodildo

lekker ding van me

• jean.

Er zijn voedingssupplementen met methionine. Heb er geen verstand van maar kwam het toevallig op een site tegen. Type maar eens in “methionine 200” bij Google.

Succes!