Hallo Bonnie,
ik stuitte op jouw verhaal toen ik Googelde op “stem in hoofd kind”………….. Ik heb een vraag aan je: ik heb een dochter van 11 jaar, die een paar maanden terug vertelde dat ze een stem in haar hoofd hoort, ze zegt dat het klinkt als haar eigen stem. Gisteren en vandaag had ze het weer. Ze vertelde dat ze dan scheldt in haar hoofd, “haar” stem zegt dan bijvoorbeeld “mijn moeder is een kankerlijder”……… Ze is er erg van geschrokken en wij ook. Ze vertelde dat ze het alleen bij personen heeft die heel dichtbij haar staan, die zij dus heel lief vindt, te weten: ik dus, mijn man (haar stiefvader), haar grote broer (13), haar (half)broertje van 6 maanden (het kindje van mij en mijn huidige man, haar en haar grote broers stiefvader dus) en haar biologische vader en zijn vrouw (hun stiefmoeder dus) en hun (half)broertje van 1 1/2 (van haar biologische vader en zijn vrouw samen dus). Zij wonen in Frankrijk. Verder betreft het niemand. Mijn dochter en haar grote broer zijn dus van mij en mijn eerste man en wonen bij mij en mijn huidige man.
Mijn dochter zit hier heel erg mee, en wij ook, ze schaamt zich heel erg. Zij en wij begrijpen hier niets van, het is totaal niet iets voor mijn dochter, een heel lief, sociaal en vrolijk, makkelijk meisje. Wij denken dat het misschien iets met de scheiding te maken heeft (2006/2007), misschien een stukje onverwerkte boosheid, maar het zou ook misschien een auralifter kunnen zijn? Ze heeft het wel eens gehad over een witte schim die ze een trap zag afdalen en laatst op school zag ze twee keer of een paar keer een soort schaduw voorbij schieten……….
Wat kun jij hiermee? Ik ben heel benieuwd naar je reactie en hoop iets van je te vernemen! Kun je ook op afstand iets voelen bij haar/ons?
Met hartelijke groet,
Monique Senechal