ik heb al jullie berichten over stemmen horen doorgelezen en er zit veel bij dat nuttig is / lijkt/ kan zijn. maar ik denk dat stemmen horen te maken heeft met trauma's, gevoeligheid en stress. de therapie die ik voorsta is een dialoog aan te gaan met de stemmen, ik heb hier veel goede ervaringen mee opgedaan. ( voor meer info, mail mij maar).
hoewel ik persoonlijk niet zoveel heb met 'entiteiten", ben ik wel blij dat er steeds meer mensen zijn die stemmen horen niet als een ziekte zien. Maar naar mijn mening is het wel belangrijk te benoemen dat het horen van stemmen wél tot ziekte kan leiden, door je sociaal op te sluiten, te lachen om het verkeerde, boos te worden, opdrachten van de stemmen uitvoeren en de hele dag met de stemmen bezig zijn zullen de mensen om je heen je laten vallen, zul je niet meer altijd gezond eten etc. etc.
ook wil ik graag bedandrukken dat we er niet naar hoeven te streven dat stemmen weg gaan. Veel mensen hebben geleerd een fijn ‘contact;’met stemmen te krijgen, er niet meer bang van zijn, er goed mee kunnen leven, niet meer de stemmen laten bepalen wat er gebeurt. Want vaak als je probeert de stemmen te ignoreren, hen weg te jagen, komen ze "sterker en bozer' terug.
wie hier meer info over wil, kan mij bereiken en de therapie die ik voorsta valt gewoon onder elke standaard ziektekostenverzekering maar wordt helaas nog niet overal in Nederland gegeven. Zou dus betekenen dat je er een stukje voor moet reizen, maar meestal vallen die kosten ook onder je standaard ziektekosten verzekering.