k ben momenteel bezig met een documentaire op te zetten over “schizofrenie” ( ik twijfel zelf aan het bestaan van de ziekte, denk meer aan een aan trauma's gerelateerd syndroom) en stemmen horen. Mijn bedoeling is vooral het stigma rondom deze “ziekte” weg te proberen te nemen, taboes weg te nemen en mensen die hiermee te maken hebben de kans te geven de mening over dit syndroom positief neer te zetten. ik heb veel contacten met organisaties als stichting weerklank, intervoice en meerdere mensen die zeer succesvolle resultaten hebben behaald met andere benaderingen dan alleen psychofarmaca ( o.a voice dialogue etc, alles te lezen op
Ik heb vooral contacten met mensen ooit gediagnosticeerd met deze “ziekte” en die stemmen horen of hoorden buiten Nederland, maar zou het fijn vinden als ook iemand uit Nederland mee zou willen denken over deze documentaire en mogelijk zelfs deel zou willen nemen.
Mocht iemand geïnteresseerd zijn, dan staat het vrij contact met mij op te nemen, natuurlijk zal ik zorgvuldig met informatie omgaan.
erica irene