Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ben ik schitzofreen?

• dontknow

Hallo allemaal,

Ik heb sinds paar maandan last van negatieve gedachten. Ik denk bijvoorbeeld dat mijn familieleden of later zelfs mijn kind(heb nu geen kind), een ongeluk krijgen en ik hun niet kan redden doordat (slechte) mensen me tegenhouden. Het gaat meestal om mensen die ik ken en bij wie ik nooit voor mezelf heb kunnen opkomen. Soms hoor ik mezelf ook praten, wanneer ik in gedachten voor mezelf op kom. Meestal krijg ik deze gedachten wanneer ik alleen ben en de gedachten hebben meestal betrekking op de omgeving waar ik me bevind. Ik wordt soms verdrietig van die gedachten en moet dan huilen. Soms wordt ik kwaad op die mensen in mijn gedachten. Meestal gebeurd dit wanneer ik voor mezelf opkom in gedachten.

Ik zou willen weten of ik schitzofrenie kan hebben. Denken jullie dat ik ook medicatie kan vragen voor deze gedachten?

alvast bedankt

• jan willem

hallo beste ,,,,,, je kunt eens bellen met korrelatie, die zijn voor dit soort dingen speciaal opgericht. 0900-1450. je kunt ook chatten en email. Daar werken mensen met professionele kennis. Ik weet niet of het schizofrenie is. Het zijn wel spanningen die je hebt en van die spanningen komen voorstellingen of indenkingen. Er zit het thema in van opkomen voor jezelf. Misschien kun je daar goede stappen mee nemen, zodat je beter leert opkomen voor jezelf. Stel maar eens een grens aan anderen. Zeg eens nee bijvoorbeeld. Zo kun je het leren en dan heb je misschien heel veel winst en heb je minder psanningen. Met de mensen van korrelatie kun je daar ook over praten en tips vragen en ondersteuning vragen.

Ik heb zelf schizofrenie, en zit nu psychologendingen te denken, maar kan dat niet garanderen. Maar heel veel succes, en wie weet voel je je snel een stukkie beter als je gepraat hebt of als je dingen gaat toepassen van opkomen voor jezelf.

doei van jan willem

• jan willem

Hallo, M, misschien gaan de negatieve gedachten ook voorbij en heb je dan ook minder voorstellingen van opmerkingen van mensen. Je kunt negatieve gedachten ook goed bespreken met de mensen van Korrelatie 0900 1450. Ik weet het niet precies, maar als negatieve gedachten te veel worden komen precies daardoor ook die voorstellingen van mensen (stemmen). Misschien ligt het aan negatieve gedachten die te veel worden.

Heel goed van je dat je negatieve gedachten noemde. Ik zie nu dat ik het zelf ook vaak heb en bij mij komen soms stemmen door alle negatieve en moeilijke gedachten. Misschien kan ik stemmen nu beter leren voorkomen. Dank je wel voor dat inzicht.

Jan Willem

• Bonnie

Hallo,

Ik denk niet dat je schizofreen bent maar wel tegen het randje zit om de diagnose te krijgen als je je erop zou laten testen - simpelweg omdat deze diagnose + medicatie (veel te) snel gegeven wordt bij iemand die negatieve gedachtes heeft en/of stemmen hoort.

Uit je verhaal maak ik op dat je je vroeger vaak onderdrukt hebt gevoeld en bij bepaalde mensen niet voor jezelf kon/mocht opkomen.

Dit is iets dat in je onderbewustzijn doorsluimert en je uit balans brengt op latere leeftijd (als het emmertje vol begint te raken, zeg maar) Je zit dan niet lekker in je vel, bent prikkelbaar en krijgt last van depressieve buien - dan ben je vatbaar voor negatieve invloeden van buitenaf en kun je gedachtes/stemmen gaan horen.

Ik behandel veel mensen met deze klachten met goede resultaten, en zodra je van je blokkades (oud zeer) bent verlost, je lichaam en geest weer in balans zijn alsmede de negatieve energieen zijn verwijderd, dan verdwijnen ook de negatieve gedachtes/stemmen en ben je weer positief ingesteld.

Groetjes, Bonnie

• lexie

ik krijg hele nare smsjes van mijn vriend uit het niets heb helemaal niets gedaan.

vaak denk ik dat hij last heeft van stemmen,maar weet het niet zeker.

ikzelf word dan vaak verdrietig door hetgene wat hij zegt.