hallo.
wie heeft ook machtsmisbruik in de psychiatrie meegemaakt?volgens mij komt het erg vaak voor.
en bij wie is na een paar gesprekken de diagnose schizofrenie ook onterecht gesteld?
Groetjes annelieke
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumshoi annelieke.
Ja, machtsmisbruik komt heel veel voor in de psychiatrie,vooral in gesloten settings….Heb het in Assen meegemaakt…
en met diagnoses en psychiatrische termen word al heel snel gesmeten in de psychiatrie….en vaak zijn stempeltjes ook erg ondoordacht en subjectief,veel te snel en verkeerd gegeven….
Rapportages hebben soms meer weg van de story of de prive,dan dat het weergaves van de werkelijkheid zijn….
Ik probeer er nu maar lak aan te hebben,want het zegt vaak ook veel over de blikveldbreedte van behandelaren..(ik heb zelfs meegemaakt dat verpleegkundigen zelf maar een psychiatrische term/diagnose uit hun mouw schudden en vervolgens daar naar gingen handelen…dat mag al nooit,mag alleen een psychiater doen….maar ook die kijken in de ggz tegenwoordig niet meer echt naar mensen,zijn volgens mij een wandelende dsm enceclopedie….Ik kreeg stempels opgeplakt….die helemaal niet klopten met de werkelijkheid,want in mijn gewone dagelijkse leven waren dat soort dingen helemaal niet aanwezig…
Wat dacht je van de term splitting,als je het niet eens bent met de “werkwijze”van een verpleegkundige?(machtsmisbruik..)alleen raar he,dat dat zogenaamde “splitting” nergens anders in mijn leven terug te vinden is…
Ik heb jarenlange vriendschappen,sommige zelfs levenslang en al jaren en jaren dezelfde partner,en ben gerust in staat tot genuanceerd denken,wat je van veel werkers in de psychiatrie niet kunt zeggen…
en die dsm,,om diagnoses te geven…zeg nou zelf….over zwart -wit denken gesproken??!!!(al heb je om een grijstint toe te voegen natuurlijk wel het nao(niet anders omschreven)achter diagnoses…
Ik heb ook een tijd goede hulpverleners gehad daar,maar ik besef nu dat ik daar geluk mee heb gehad toen….want helaas lijkt het erop,dat zulke mensen schaars zijn binnen de ggz…Deze mensen zeiden toen ze afscheid namen,dat ze ook veel van mij geleerd hadden..ze behandelden me ook als gelijkwaardig en waren respectvol.
en sommige hulpverleners willen misschien wel anders/beter…maar zitten vast in het ggz-systeem….
en ik ben bang dat het in de toekomst ook niet beter gaat worden met de ggz…
Laat je niet te snel iets aanpraten….jij weet zelf toch het beste wat er in je omgaat…mijn ervaring is dat veel werkers in de ggz mensen onnodig negatief benaderen,veel invullen voor de client..kijk naar je eigen kracht…en zoek mensen die je WEL kunnen helpen……Ik ben gestopt met de ggz,kon het achterbakse,slinkse gedoe van daar niet meer trekken,en zag van welke hulp ik wel beter werd/word… sterkte!Danja.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?