Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schizofrenie en beter worden?

  • kaatje k

    hallo.

    mijn nichtje heeft waarschijnlijk schizofrenie,kan zij nog beter worden…

    en nog een vraagje,ze zit nu in een ggz maar we zijn daar geweest op bezoek maar het leek er verschrikkelijk?er was helemaal geen verpleeger,alleen om de deur open te doen daarna niet meer en het was er smerig,ik vraag me af of me nichtje daar dus wel beter van word…?!en kan je genesen met schizofrenie?en kan ik het ook krijgen want het is misschien erfelijk?en is een ggz altijt zo erg?!

  • H@ns.

    Hoi Kaatje.

    Schizofrenie is geen ziekte, het is een form van helderhoren, voelen, en stemmem horen, als ze bij de juiste persoon terecht komt kan ze er mee leren leven en zo,n persoon kan een hypno of regressie therapeut zijn .

    En of jij het ook kan krijgen, ik denk het niet.

    Groeten H@ns.

  • grrr

    en van een hypo- en / of regressietherapeut kun je ook nog véél gekker worden (ik weet waar ik het over heb, en nee, dan geven die peuten niet meer thuis).

  • Hans.

    Hoi grr.

    Vertel er iets over, zodat het duidelijk wordt wat je dwars zit.

    Groeten H@ns.

  • erica irene

    @ hans helemaal met je eens, het wordt tijd dat we het woord niet meer gebruiken en nog meer tijd om het voelen, zien, horen, ruiken en proeven van zaken uit het ziekte model trekken en ons gaan verdiepen in de achtergrond, nl verdriet, eenzaamheid, trauma's etc

    sta zelf niet zo achter allerlei therapeuten, maar een goed mens, een goede psycholoog, een ervaringdeskundige die kennis heeft van hallucinaties ( vooral stemmen horen) raad ik wel aan.

    zie oa. www.stichtingweerklank.nl

    erica irene