Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ggz organisatie te ingewikkeld voor lager opgeleide mensen

  • vanbeers

    Ik ben al 20 jaar een patient en snap nog steeds niet hoe ik mezelf duidelijk kan maken bij de ggz. Ze dwingen je dingen te doen daar. Als je iets zegt dan gaat het van 1 oor zo uit het ander oor. Ze nemen je niet serieus. Je moet dingen doen tegen je wil. Wanneer leren ze eens luisteren en rekening houden met minder hoog opgeleide(dommere) mensen. Ik snap waarom mensen woedend worden en in de isoleer gestopt worden door 10 15 mensen tegelijk. Je kan jezelf niet duidelijk maken dat er dingen niet goed zijn. Het is intimiderend daarzo.

    Als je een klacht hebt, en dat zijn er veel over een opname periode soms en niet snapt hoe dat moet(het word ook niet uitgelegd) dan kun je het vergeten. Niemand lijkt iets te willen verbeteren.

    Ik heb ervaren dat ik niet de enige ben die boos of stil en zombie achtig werd door de instellingen. Scheldwoorden over psychologen en psychiaters hoor je als ze er niet zijn. Wanneer leren ze eens ons goed te informeren en te luisteren. Ze doen maar wat. Ik kan geen slimme teksten schrijven om veel mensen te motiveren iets er aan te doen.

    Ellendige tijd meegemaakt daar bij de ggz. Ja en amen moet je doen als je niet zo slim bent. Alsof ze daar zo goed zijn. Je moet meedoen en doen wat er gezegd worden. Ik snap waarom er misdaad is in nederland. Je kan niet anders omdat er je niets anders word geleerd.

    Rot ggz

  • thijs-roy

    hallo vanbeers.

    Persoonlijk denk ik dat dit niet alleen er mee te maken heeft dat patienten lager opgeleid zijn.Ikzelf ben niet echt laag opgeleid,mijn 1Q is vroeger getest op boven gemiddeld,maar dat ggz-personeel heeft zelf door hun arrogantie en afgestomptheid nogal communicatie-problemen.Ze willen van hun eigen ongelijk nooit horen.

    En sorry dat ik het zeg,maar ben ook erg dom ggz-personeel tegengekomen,zo van school…ze konden alleen maar dingen opdreunen die ze vers van school zo uit een boekje geleerd hadden,ook al sloegen ze daarmee in de desbetreffende situatie volledig de plank mis.En ik heb ook veel negatieve ervaringen van mensen gehoord met de ggz…veel patienten zoeken hun heil dan op den duur ook elders…

    Je wilt graag als mens,als volwaardig mens,als gelijke,als waardevol,behandeld worden toch….?En daar doet de ggz niet aan..ze zijn niet eerlijk,ze spelen met mensen..

    En ze informeren patienten inderdaad over vanalles niet,zoals over gevaarlijke bijwerkingen van medicijnen,rechten die je hebt etc…Maak je aanspraak op die rechten,dan wordt recht wel weer krom gepraat zal ik maar zeggen…..wie maakt er nou NIET een ellendige tijd mee bij de ggz,dat is echt geen zorg-instelling hoor,dat zijn een soort kampen,waar de psychiater en personeel meester zijn,op het gevaarlijke af..

    wat ik daar allemaal aan ellende en mensenmishandeling heb zien gebeuren…

    groet roy-thijs

  • Cyclops

    GGZ is een vreemde instelling met delusional personeel. Ze snappen zelf vaak niets van hun clienten, jij weet het beter, zet het eens op papier wat je ze wilt zeggen, misschien helpt dat, succes! Blijf niet boos, dat ben ik ook geweest en ik heb geen laag iq ofzo dus daar heeft het waarschijnlijk niets mee te maken. Waarom zou je jezelf dom noemen.

  • raar

    Het is een enge bureaucratie en het zijn amateuristische ambtenaren. Het maakt niet uit of je lager opgeleid bent of de universiteit hebt gedaan.

  • Cyclops

    alsof opleiding iets zegt over je intelligentie, het zegt meestal iets over volgzaamheid ja maar niet over verbanden leggen en creativiteit inventiviteit… etc etc etc