Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kun je een psychose krijgen als je weet dat je vaak randpsychotisch bent en alles symptomen doorhebt

  • Cyclops

    Beste lezers,

    Ik heb een dringende vraag, mijn psychiaters denken dat ik een psychose kan krijgen later omdat ik nu randpsychotisch ben en altijd eigenlijk ben geweest, ik denk dat dit niet zo is omdat ik me bewust ben dat het mijn vervormde waarneming is toch ben ik dus psychotisch, mijn wanen etc zijn niet heel erg bizar ik ben me bewust van alle mogelijkheden en mijn verstand zegt vaak nog, nee het kan niet.

    het is zeg maar ook al 10 jaar stabiel en voel me helemaal veilig nu ik ook echt weet wat een psychose is en wat het kan doen.

    toch zeggen zij dat ik schizofreen kan worden, nu is mijn vraag zijn er mensen die netzoals mij ziekte besef hadden en toch ‘helemaal ’gek' zijn afgegleden' alsnog? verzonken in wanen hallucinaties etc etc.. en ook de negatieve symptomen? en er dus in geloven, diep?

    Graag hoor ik van u.

    groetjes Cyclops.

  • raar

    Ja ik weet zeker dat het kan. Ik heb ook altijd met mijn verstand geweten dat ik randpsychotisch was, zoals jij dat beschrijft. Maar afgelopen jaar is het twee keer een echte psychose geworden: dat ik het echt ging denken en ernaar ging handelen en met niets anders meer bezig was. Dus het antoord is ja. Het is een soort glijdende schaal die je zelf niet in de gaten hebt, maar achteraf wel. Sterkte.

  • Cyclops

    Mag ik vragen hoe dat precies of ongeveer ging en wat er gebeurde? bedankt.