Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

belastbaarheidsonderzoek blokkeren, wat gebeurt er dan ?

  • Naomi

    Mij werd gevraagd door de bedrijfsarts of ik acoord wilde gaan met een belastbaarheidsonderzoek vanwege het feit dat ik in 2 jaar tijd, 2x een burn-out heb gehad en nog steeds gedeeltelijk in de ziektewet zit. Dit vanwege de Wet Poortwachter.

    Dit onderzoek werd bekend gemaakt een dag voor ik op vakantie ging en na mijn vakantie heb ik 6 dagen(werk) de tijd gekregen om te beslissen of ik hem door wilde laten gaan of dat ik hem blokkeer. Gezien het feit dat er conclusies en geadviseerd wordt dat ik niet tot werken in staat zou zijn, zelfs geen vervangend werk, ben ik er niet mee akkoord gegaan. Ik heb te weinig tijd gehad om antwoorden op vragen te krijgen over de opties, als ik wel of niet afgekeurd zou worden. Nu vraag ik me af, wat nu ? Wat voor mogelijkheden heb ik ?

    Wel akkoord gaan hield voor mij in dat de werkgever een flinke stok heeft om mee te slaan. Eerder is al aangegeven, alleen niet officieel, dat er geen vertrouwen meer in mij was door het management en het team en dat er een out-placement zou komen voor me. Echter 2 maanden later, werd dit ingetrokken en mag ik nu terug komen mits de bedrijfsarts vind dat ik er toe in staat ben.

    Het onderzoekbureau stelt dat ik een DSM4 Nao met borderline trekjes heb en gooide het de richting uit tot afkeuring. Dan zou ik genoeg tijd hebben om aan mezelf te kunnen gaan werken. Hij vergeet dat mijn financiele positie dit echter totaal niet trekt en ik alleenstaand ben.

    Tevens ben ik hooggevoelig, wat wel in de diagnose benoemd is maar wat helaas niet meetelt omdat het niet erkend is. Maar het is wel zoals ik in elkaar zit en er zijn enorm veel raakvlakken met HSP en DSM4 diagnose NAO en borderline(trekjes)

    Wie heeft info of een advies voor mij ?

  • Lakeisha

    Tip top stuff. I'll eepcxt more now.