Mijn dochtertje heeft dit ook af en toe. Vooral als ze wat koortsig is of verhoging heeft.
Ze is er heel bang voor. Ze zegt dat ze niet weg gaan. Wat haar wel helpt is een armbandje
met een “boos oog” dat je beschermt tegen “het boze oog”, eenTurks “bijgeloof”(?)
En natuurlijk bij haar zitten / liggen, in bed nemen, zeggen dat het niet geeft en dat het vanzelf weggaat
Als ze gaat slapen etc. Ze had ook erge nachtangst aanvallen voor haar 6de ca. Mijn zoontje ook, vaker nog
Maar minder heftig. (nachtangst in hun geval overeind komen, roepen, open ogen open maar je niet zien, (zij heel erg) angstig etc. Bij hem helpt altijd weer neerleggen en even troostend vasthouden, dan slaapt ie verder.)
Behalve dat zij allemaal indringende ogen ziet hoort zij ook welleens praten, stemmen.
Dit schijnt echter wel heel vaak, bij ik geloof 1 op de 10 zelfs kinderen voor te komen en
Weer weg te gaan wat ouder (ik heb het af en toe vlak voor ik in slaap val heel kort, en indringende beelden, visioenen,
Ook met gezichten met indringende ogen, soms bekenden of b.v. mijn overleden moeder, soms heel erg mooi ( b.v. Hindoe halfgod, prachtig met kolkende energien) soms eng.
Haar vader hoort bij vlagen stemmen, hij is schyzofreen “geweest” (redelijk onder controle door medicatie en stabiele gezins situatie, al is hij wel heel moeilijk) dus ze heeft het wellicht in aanleg maar functioneert in alles erg goed. Het belangrijkste is dat je het accepteerd denk ik, er niet bang voor bent, niet tegen vechten maar accepteren dat je dat nou eenmaal ziet voor je in slaap valt, laat maar even komen en dan lekker maffen !
De oorzaak is misschien van spirituele aard (altijd gedacht bij haar, ik heb dat ook en haar afkomst is via mij o.a. indiaans en via hem indonesisch) of onverwerkte dingen… Of a trick of your mind… Hoe dan ook het komt vaker voor, heftig maar accepteer het (ertegen vechten maakt het eng en erger en dan wordt je bang te gaan slapen)
Dus laat maar komen… Je overleeft het wel en lekker maffen maar weer !
Wel benieuwd of meer mensen het hebben.