Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ik zie ogen als ik ga slapen

  • eyes

    hallo,,

    Misschien is er iemand die mij kan helpen of iemand die dit ook heeft.

    Ik heb dagelijks als ik ga slapen en mijn ogen sluit dat ik allemaal ogen zie die me aanblijven kijken en steeds dichterbij komen het zijn meestal blauwe of bruine ogen en soms heb ik ook het gevoel alsof mijn eigen ogen er ook tussen zitten.

    Ik kan op geen manier de ogen weg laten gaan en het maakt me soms heel bang ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen of iemand die hetzelfde heeft.

    groetjes

    Eyes

  • Elora

    Hoi Eyes,

    Ik herken dit!! Toen ik jonger was (uhhh zo'm 25 jaar geleden :)-D ) , zag ik dat ook wel eens!! Ik sliep nog niet, maar zag als ik mijn ogen sloot allemaal ogen en/of enge gezichten voor me. (Ben wel eens mijn bed weer uitgegaan, ff iets anders gaan doen)

    Ik had destijds les bij een hele goede bekende yogaleraar. Zijn uitleg was, dat het mijn eigen (onbewuste) angsten waren.

    Op een keer, besloot ik recht in die ogen te kijken…keek wat ik zag.(ik zag eigenlijk een trieste blik). Maar….de ogen verdwenen.

    Nu, denk ik dat ik het kan beschouwen als iets wat vanuit m'n onderbewuste naar boven kwam, op een moment van rust. (immers, ik ging slapen).

    Zou het kunnen dat je het gevoel hebt dat mensen en/of jezelf je steeds bekijken en beoordelen/veroordelen??

    Probeer voor jezelf te ontdekken, wat dit kan betekenen, zoals bij droomuitleg.

    Wat ik je als tip mee wil geven in het algemeen en vooral als je bang bent;

    1) zorg dat je een goede ademhaling hebt( in de buik en rustig weer uitademen)

    2) zorg dat je goed “gegrond”of “geaard” blijft. (daar zijn oefeningen voor!!)

    Groetjes Elora

  • Tara

    Beste eyes,

    Ik zie ook al mijn hele leven (als kind meer dan nu) ogen voordat ik ga slapen. Het zijn alijd verschillende ogen, soms angstig of kwaad, soms neutraal.. Het aparte is, misschien omdat ik het al mijn hele leven heb, ik ben er niet bang voor. Mijn tip aan jou is (en ik snap dat dit misschien makkelijker klinkt dan het is) dan ook om er niet bang voor te zijn en het gewoon over je heen te laten komen.. Zie het niet als bijvoorbeeld een enge geest maar meer als iets fascinerends wat onze hersensen (of whatever) ons laten zien.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

    Succes x

  • danja

    ik zie soms boze ogen als ik moet gaan slapen en geluid gillend meisje

  • Lionyx

    Mijn dochtertje heeft dit ook af en toe. Vooral als ze wat koortsig is of verhoging heeft.

    Ze is er heel bang voor. Ze zegt dat ze niet weg gaan. Wat haar wel helpt is een armbandje

    met een “boos oog” dat je beschermt tegen “het boze oog”, eenTurks “bijgeloof”(?)

    En natuurlijk bij haar zitten / liggen, in bed nemen, zeggen dat het niet geeft en dat het vanzelf weggaat

    Als ze gaat slapen etc. Ze had ook erge nachtangst aanvallen voor haar 6de ca. Mijn zoontje ook, vaker nog

    Maar minder heftig. (nachtangst in hun geval overeind komen, roepen, open ogen open maar je niet zien, (zij heel erg) angstig etc. Bij hem helpt altijd weer neerleggen en even troostend vasthouden, dan slaapt ie verder.)

    Behalve dat zij allemaal indringende ogen ziet hoort zij ook welleens praten, stemmen.

    Dit schijnt echter wel heel vaak, bij ik geloof 1 op de 10 zelfs kinderen voor te komen en

    Weer weg te gaan wat ouder (ik heb het af en toe vlak voor ik in slaap val heel kort, en indringende beelden, visioenen,

    Ook met gezichten met indringende ogen, soms bekenden of b.v. mijn overleden moeder, soms heel erg mooi ( b.v. Hindoe halfgod, prachtig met kolkende energien) soms eng.

    Haar vader hoort bij vlagen stemmen, hij is schyzofreen “geweest” (redelijk onder controle door medicatie en stabiele gezins situatie, al is hij wel heel moeilijk) dus ze heeft het wellicht in aanleg maar functioneert in alles erg goed. Het belangrijkste is dat je het accepteerd denk ik, er niet bang voor bent, niet tegen vechten maar accepteren dat je dat nou eenmaal ziet voor je in slaap valt, laat maar even komen en dan lekker maffen !

    De oorzaak is misschien van spirituele aard (altijd gedacht bij haar, ik heb dat ook en haar afkomst is via mij o.a. indiaans en via hem indonesisch) of onverwerkte dingen… Of a trick of your mind… Hoe dan ook het komt vaker voor, heftig maar accepteer het (ertegen vechten maakt het eng en erger en dan wordt je bang te gaan slapen)

    Dus laat maar komen… Je overleeft het wel en lekker maffen maar weer !

    Wel benieuwd of meer mensen het hebben.