Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

in het hol van de leeuw

  • grey

    Ik ben een vrouw van 41 en ik wordt al zo n 20 jaar verdemoniseerd door mijn zus. Waarom weet ik niet - althans - deels: ik leef niet zoals zij dat wil. Maar haar verdemoniseren wordt steeds erger. Ze stookt mensen om mijn moeder heen tegen mij op. Ik heb nl veel problemen en nu ik ontdekt heb hoe ERG zij tegen mij bezig is krijg ik steeds meer het gevoel dat ze me gewoon KAPOT WIL MAKEN en zelfs DOOD wil hebben. Dwz als ik dood zou gaan zou ze zoiets hebben van : 'ach, weer een lastpost c.q. uitkeringstrekker ( dus minder belastinggeld om af te lossen ) minder" !

    Ze papt aan met mensen in machtsposities en met mensen uit de directe omgeving van mijn moeder ( iemand uit de straat bij mijn moeder die bij de sociale dienst werkt en die blijkbaar op de hand van mijn zus is , mensen van de gemeente die voor mijn moeder vanuit de jaren 70 contactpersoon waren, de huidige contactpersoon van mijn moeder van het GGZ ( die OOK al meedoet met mijn zus ZONDER MIJN kANT van het verhaal OOIT te hebben vernomen !!!!),de minnaar van mijn moeder etc.)) En wat ze over mij vertelt weet ik niet, maar die mensen krijgt ze op haar hand !! Van mijn moeder weet ik dat ze in ieder geval met haar uiterlijk ( dus seksualiteit ) manipuleert. Maar haar oneindige zelfingenomenheid en vooral tirranieke houding zal MINSTENS zoveel uitwerking hebben. En ze probeert dus gewoon "de lakens uit te delen"ook mbt mijn moeder die al sinds 1975 psychotisch is.

    Mijn zus leeft in de waan dat ze beter is dan ( bepaalde ) anderen en dat zij MEER recht heeft op dingen en maken van beslissingen dan ( bepaalde) anderen en die anderen die bepaalt zij dus wie dat zijn. Het lijkt erop dat ze bereid is om over lijken te gaan…………………………………………………………………..

    Dat ik sinds mijn 2,5 - de levensjaar te maken heb gehad met de huwelijksproblemen van mijn ouders en dat die huwelijksproblemen mijn gehele jeugd hebben bepaald, getekend, gevormd ( kindertehuis, pleeggezin, zeer labiele moeder zonder pedagogische en psychologisch inzicht en dit alles met alle gevolgen van dien voor de rest van mijn leven ……!) daar heeft mijn zus totaal geen begrip of mededogen of inlevingsvermogen voor !

    Ik vraag me af hoelang ik de haatzaaierij jegens mij nog volhoudt. Want ik woon nu helaas uit nood bij mijn moeder in wegens relatieproblemen en zou anders dakloos zijn met mijn hondjes waar ik ziels veel van hou dus ik zit in een erg vervelende positie , ZACHT uitgedrukt !! Ik zit voormijn gevoel in het HOL van de LEEUW !! Wie heeft ook zoiets meegemaakt of zit in een vergelijkbare situatie ??? Of wie kan me raad geven, helpen, …???

  • Cyclops

    Hallo,

    Ja ik heb dit ook meegemaakt met mijn moeder en zus. Ik heb lang geen contact gehad voor mijn eigen gezondheid. Ik weet niet of je schizofrenie hebt ik neem het aan omdat je hier post. Maar je kan ook hypersensitief en paranoide reageren op anderen, ik wil niet zeggen het is allemaal zo erg nog niet maar het is overgevoelig. Je zou je moeten afsluiten voor hun problemen en je gaan focussen in alle rust op jezelf en ga dingen doen die jou gelukkig maken. Ik projecteer mijn eigen onvrede niet meer op anderen dan doen anderen dat ook niet op mij.

    Ga erover schrijven als schrijf je een heel boek vol, maak er een leuk verhaal van, klinkt stom maar dat heb ik ook gedaan en had nogal wat frustraties, het is een leuk boek geworden in metaforen dus niemand weet dat het DAAR OVER gaat. :p Relax ga wandelen of mediteren of wat jij leuk vindt voor jouzelf. Je hoeft je niet aan je zus te verantwoorden dat je een uitkering hebt, misschien moet je vanuit het ggz of andere hulpverlener vragen om met ze te praten over het hoe en waarom over jou, misschien kunnen zij ook hun hart luchten??

    Groet C.

  • grey

    nee, ik ben niet schizofreen ,maar mijn moeder wel. maar ik vind het ERG naar dat die mensen mij veroordelen

    en helemaal geen inleving tonen. een makkelijkere weg kan men niet kiezen.

    en ik heb nauwlijks mensen om mee te praten, ik ben enigzins sociaal geisoleerd.

  • Cyclops

    Probeer uit de isolatie te komen.. praat met mensen, je gaat je er misschien beter door voelen. Bv een hobby of vrijwilligerswerk te zoeken?? Het is moeilijk ik ben ook geisoleerd maar heb het even nodig.. ik hoop snel weer op de been te komen stel je voor :( sterkte!