Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schizofrenie en liefde

• Nele Van Rompuy

Kent een schizofreen persoon geen liefde?

groetjes nele

• Dimension

Jawel maar ikzelf in mindere maten. Dat komt vaak door dat het gevoel afgevlakt is bij een schizofreen patient. Maar schizofrene mensen kennen zeker wel liefde denk ik.

• nellybel

Toen ik mijn vriend leerde kennen, op dat moment leed hij al aan schizofrenie, kon hij redelijk goed zichzelf uiten op gevoelsvlak zoals geluk, blijdschap,… Maar nu hij sinds kort medicatie neemt (zyprexa) is het alsof hij geen emoties meer kan tonen buiten irritatie, boosheid enz… meestal negatieve gevoelens dus. Herkent iemand deze gedragskenmerken?

• Dimension

Ik heb zelf ook Zyprexa. Ik zal de bijsluiter eens goed lezen, heb ik nooit gedaan. Maar ik heb zeker wel emtoties. Maar bedenk wel dat dit per persoon enorm kan verschillen. Succes!

• nellybel

bedankt dimension.

Andere reacties zijn nog altijd welkom.

groetjes

nelly

• Dimension

Ik moet wel zeggen dat, als ik mijn zyprexa een paar dagen niet neem, veel intenser leef. Veel drukker, vrolijker enz. Dus ja ze filteren om het zo maar te zeggen wel veel weg. Maar ik zou dat als schizofreen nooit zomaar proberen zonder een arts te waarschuwen.

• waad

veel patienten van schizofrenie woorden ziek van weg liefd en het punt blijv standaard van all gedragen na period gebruiken medecinen zo snel mogelijk ze zoeken liefd in omgeving van hen ,tussen tijd hen liefd en emotie is op top voor di mensen volen liefd tegen,heel normal en bijzonder,maar heel kort tijd dan komt tijden wisselen van emotie daar moet het gevoel van liefd en all mooi emotie verdwenen zijn tussen all negetiev symptom van booshied em moehied en agressiefen heel veel.

• Michiel

Ik herken hier wel een beetje iets in. Ik heb af en toe ook erg nare, negatieve gedachtes en ik denk dan altijd maar “dat is de schizofrenie”. Maar het is wel vervelend, want ik voel me er vaak wel erg schuldig over

Af en toe heb ik ook fases dat ik erg positieve en heldere gedachtes denk.Ik begrijp er niet veel van, maar dit schijnt allemaal bij het schizofrenie-pakket te horen.

• fee

ik weet dat mijn vriend er niets aan kan doen maar soms zegt hij zo'n nare dingen tegen mij. Dit gebeurt vooral 's avonds en dan kunnen de gemoederen hoog op lopen. Maar de volgende ochtend weet hij meestal niets meer van de afgelope avond. En als ik hem dan confronteer met de dingen die gezegt en gebeurt geweest zijn, dan ontkent hij alles…

Herkent iemand dit

groetjes

fee

• lexa

ik herken wel dat vooral s'avonds ik gevoelig ben voor terugvallen, maar tussen mij en mijn vriend lopen de gemoederen meestal niet zo hoog op