Het valt me heel erg op dat heel veel mensen hier op dit forum er heilig van overtuigd zijn dat medicijnen de oplossing zijn, zeg maar de “genezing” brengen.
Ik ben het hier totaal niet mee eens (mijn mening), medicijnen onderdrukken de stemmen en verdoofd als het ware een deel van je hersenen.Waardoor je trager reageerd op alles, minder goed kan functioneren, en in sommige gevallen zelfs helemaal niets meer kunt omdat je dan rondloopt als een zombie!!!
En wat als jou immuunsysteem meewerkt met je medicijnen??? Moet je dan elk jaar maar meer gaan slikken???
Dat is toch geen oplossing…
…de oplossing is toch zelf genezing het probleem zit toch bij je geest en hersenen. Hoe kun je nou genezen door eeuwig aan de medicijnen te zitten en het te blijven onderdrukken van je stemmen??? Dat is geen oplossing, dat vind ik eerder het toegeven dat je ziek bent en er maar mee leven, het accepteren dus!!! Zonder dat je er daadwerkelijk echt aan werkt…
Ik geloof meer in zelfgenezing en in natuurlijke oplossingen zoals bv. meditatie.
Ik denk dat dit wel geldt voor elke schizofrene patient: Omleren gaan met stress, stress leren verwerken.
Ik snap dat je stress niet uit de weg kunt lopen maar dan zou je er dus mee moeten leren omgaan…want als je het niet verwerkt eindig je dus met psychoses.