Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

het geloof in de medicijnen!!!

• Ruba

Hoi Sheila,

Volgens mij ben je een ontzettend lieve zus en ik begrijp je bovenstaande mailtjes heel goed.

ik leef inmiddels na jaren medicatie zonder omdat mijn kwaliteit van leven zo beter is, ik accepteer de risico's die daarbij horen. Inmiddels ben ik door ervaring wijzer geworden, gegroeid om alles het hoofd te kunnen bieden, maar da's hard werken, zeer vermoeiend, kan niet zo sociaal zijn daardoor, etc.

Medicatie, geen medicatie en op eigen kracht verder (met achter de hand altijd de mogelijkheid tijdelijk weer even medcatie te slikken) het is afwegen van 2 kwaden. Probleem hierin is dat de hulpverlening over het algemeen alleen op medicatie hamert en bij gegronde bezwaren geen enkele stap wil ondernemen om je te helpen het zonder te doen (dreigen ze met RM enzo), terwijl je dan best wat hulp kunt gebruiken. Zo wordt het onnodig een lange, moeilijke les.

Feit is dat we dankbaar moeten zijn dat ermedicijnen bestaan, feit is ook dat er daardoor geen aandacht meer is voor de kracht in mensen zelf.

• Keighleigh

Het geneest wellicht niks maar ik kan niet zonder medicijnen zonder ben ik knettergek en word ik dol van de overgevoeligheid die ik nu eenmaal heb.

• lexa

sheila,

ik vind het jammer dat je mijn mailtje zo negatief opvat,

Voor veel mensen met schizofrenie bestaat de optie niet om te stoppen, dan zijn ze chronisch psychotisch, dat geld ook voor mij.

Ik vind het daarom gevaarlijk dat jij op zo'n forum als dit gaat pleiten voor leven zonder medicijnen, dat je leven dan zoveel leefbaarder is.

Ook dat is niet mijn ervaring, ik werd juist helderder dankzij de anti-psychotica en kan nu bijv weer lezen.

Het is overgens wetenschappelijk aangetoont dat anti-psychotica werkt tegen de psychose en dus bij schizofrenie, ik weet niet welk middel je broer gebruikt heeft en of hij meerdere middelen geprobeert heeft?

Vaak is het een hele zoektocht voor je een medicijn hebt gevonden wat bij je past, en in een enkel geval werkt geen enkel middel.

Heeft hij bijv leponex al geprobeert, is het beste medicijn tegen schizofrenie of haldol?

ik hoop dat het je broer goed gaat en dat een psychose uitblijft, want dat is echt geen pretje.

En hoe geraakt hij dan weer uit die psychose?

Groetjes noix

• Brian

De persoonlijkheid is de gebruikte hersen opslagcapaciteit en de geest is de nog ongebruikte hersen opslagcapaciteit. Persoonlijkheid is het putten uit opgebouwde neurotische patronen die herrinneringen vormen. Persoonlijkheid is dermate voorspelbaar voor de gebruiker en kan tot zelfkennis en routine maar op latere leeftijd tot beperkingen leiden. Geest is de bevlogenheid, koester het leerproces. Met een vrije geest, die dus nog niet tot persoonlijkheid is omgezet, kan je mooi improviceren als muzikant of kunstenaar, of als medium optreden. Het gezonds ben je te noemen als je geest in balans is met je persoonlijkheid. Jonge mensen hebben meestal hun lichaam nog niet onder controle omdat het zo snel veranderd, lichaamgroei en verandering chemische stuurprocessen. Daarom is het zo belangrijk dat jongeren veel sporten en bewegen zodat je de transformatieve processen kan bijbenen en begrijpen, en je lichamelijke grenzen leert volgen en vastslellen. Dit doet echter bijna niemand en onze cultuur promoot studeren, dat is het hoogste goed voor de jeugd, maar helaas is het meestal zitten en wachten. Antidepressiva op jonge leeftijd is zeer gevaarlijk omdat de gebruiker de complete lichamelijke ontwikkeling overslaat, of niet alert meemaakt. Dit is natuurlijk met blowen en andere downers net zo. Dit is ook de reden waarom tegenwoordig zoveel zinloos geweld verkeerd afloopt. Als je je eigen krachten niet meer kent, loopt een knokpartijtje snel met dodelijke afloop uit de hand. Iemand een pak slaag geven is zo erg nog niet, maar als je niet weet wat kan en wat je slachtoffer hebben kan, dan spoor je dus niet helemaal naar mijn mening. Maar het is niet jouw fout, want je bent het product van je omgeving, en daar is nogal het een en ander scheef. Als je geest en je persoonlijkheid niet in balans zijn ben je een hapklare brok voor de psychiatrie, of riagg of ander onzinnige instelling. Waar het er dan voor 99 procent van de gevallen op neer komt, is experimentele medicatie. Dit zijn middelen waarvan er geeneen meer dan vijf jaar op de markt is. Hoe kan jij daar je leven lang een zogenaamde stoornis mee managen? Daarbij kan je ze opnemen als zogenaamde luxe goederen. Dit wil zeggen dure medicijnen, die het ziekenfonds vergoed in tijden van overvloed, maar schaars zullen zijn in crisi. Wat doe jij dan? Als je gewend bent je psyche uitteschakelen en te onderdrukken met medicatie. Als voorbeeld kan je mooi de ramp in new orleans nemen, het eerste wat er dan niet meer te krijgen is zijn deze medicijnen. Persoonlijke mening en ervaring is ook dat het stoppen met antidepressiva vele malen moeilijker is dan dat met illegale straatdrugs als heroine. Denk heel goed na voor dat je je leven laat verwoesten door antidepressiva en doktoren die alleen maar uitzijn op de bonus die ze verkrijgen van de producent als ze jou verslaafd maken. Zo banaal is het gewoon, de doktor anno 2005 is een hypocriete egocentrische en domme zakkenvuller. Jouw en mijn omgeving zijn de veroorzaker van psychoses in je hoofd. De dokter zegt dat je hoofd zelf de schuldige is. Hoe kan iemand deze domme leugen geloven?

• noix

volgens mij ben je psychotisch brain, je kraamt onzin uit

• Keighleigh

Ik dacht net hetzelfde.

• Sytse

Brian dit slaat totaal nergens op waar haal die onzin vandaan man

mijn vrouw is weer aan het schilderen tekenen heb haar weer op de fiets

gekregen wat ze in tijden niet durfde.

Zonder deze medicatie was ze nergens geweest ja op de afdeling psychiatrie.

Sytse

• silentfight

Het is veel te ingewikkeld om te lezen en te verstaan.

Moest medicatie mijn slechte gedachten enzoverder wegnemen zonder dat je verdikt ervan, ik zou ze direct innemen.

Medicatie word vaak veel te snel voorgeschreven, inderdaad. Maar sommige mensen hebben het gewoon nodig om beter te kunnen leven. En als ze beter leven met die medicatie, waarom zouden ze dan een slechter leven moeten hebben door te stoppen ermee.

Als die persoon er slechter mee is dan is het iets anders.

• silentfight

trouwens, een dokter zei eens tegen me. Je hebt die medicatie levenslang nodig, net zoals een insulinpatient dat nodig heeft.

Je hebt gewoon iets te kort in je hersenen en dat word aangevuld met die medicatie. Ik ben ook helemaal niet voor medicatie. Het word veel te snel voorgeschreven en wat ik allemaal al genomen heb…

Ze leggen je geen voor of nadelen op ze schrijven het gewoon voor. Ik vind dat er medicatie mag gegeven word maar men moet eerst ook andere behandeling geven. Niet alleen maar onderdrukken. Mij onderdrukken ze ook maar ik moet zeggen dat ik met medicatie tenminste nog buiten durfde en dingen deed.

Ik wil geen medicatie en nu slaap ik alleen nog maar en ik zit achter de pc. Enige wat ik doe. Ik ben zeker niet gelukkiger. Nog erger, op deze manier wil ik alleen maar dood omdat ik in alles slecht zie en mezelf dingen wijs maak. Ik loop nog suffer rond dan met medicatie

Natuurlijk is het dit jaar heel erg verergerd dus ik weet niet of gewone antidepressiva werkt bij me. Bij de risperdal lag ik op de grond na de eerste keer (iets teveel genomen), ik kon niet meer rechtstaan en me ademhaling ging moeilijk.

Bij overdossisen bij gewone pillen had ik dat niet. Misschien dat vloeibaar sterker is. Het lijkt alleszins een paardemiddel.

Pff, en nu spreek ik me totaal tegen aan beide kanten.

Ik zie het gewoon zo. Bij sommige mensen is medicatie echt nodig. Als ze zelf akkoord zijn en merken dat ze beter met medicatie leven dan is dan hun volle recht.

• SHeila

Hoe erg vind ik het als ik al deze berichten van jullie lees. Het is echt ongelofelijk!

Ik weet van mijn broer dat die meer energie heeft maar dat die nu wel 24 uur per dag leest heeft van OVERHEERSENDE stemmen. Zo wordt ik elke morgen wakker en hoor ik hem lachen in zijn kamer….Ook trekt die heel erg met zijn gezicht.

Ik en mijn ouders en ook mijn broer hopen zo op een beter leven, want schizofrenie is zo'n erge ziekte die zo zwaar wordt onderschat!

Ik persoonlijk vind dat er meer onderzoek moet worden gedaan naar schizofrenie patienten en hoe je ze kunt helpen met minder medicatie of zelfs geen. Overal moet ergens een oorzaak liggen zoals stress. Mijn broer heeft trauma's meegemaakt die verwerkt moeten worden maar het enige wat de psychiater elke week vraagt is neem jij wel je medicijnen?? Als die ja zegt ken die weer naar huis, ook dom want hij heeft een hele tijd geen medicijnen ingenomen (stiekem)…

Mijn broer slikte eerste zyprexa en die dosis werd maar verhoogd en verhoogd…

Hij wou niet meer met zijn ziekte geconfronteerd worden elke dag en ook omdat die vaak zijn medicijnen niet innam is die later overgegaan naar een injectie eenmaal in de 2 weken. Ik weet echt niet wat ze er in spuiten maar hij kan er dan 2 weken op teren. Ik weet wel dat hij niet meer zoveel last had van stemmen en alleen maar psychoses had als er echt heel veel stress was.

Overigens wil ik even melden dat ik heel veel boeken lees en vooral heel erg geinteresseerd in het boedhisme ben. Zo heb ik hier thuis een boek liggen wat oa ook over schizofrenie gaat en dat heet : “met gezond verstand”

een echte aanrader, het gaat over boedhisten die psychotische mensen met gezond verstand laten denken en ik een klooster opvangen in een werkproces zonder medicijnen. Er is bewezen dat elke patient die naar buiten loopt genezen is door pure zelfbewustheid en controle over lichaam en geest.