Weet je, ik vind het mooi dat jullie zo denken en ergens geeft dit wel een steek in mijn hart, jaloezie. Ik heb ook wel steun maar begrip is anders. Echt gelukkig kan ik mezelf niet noemen en ik wil niet dat mijn kind hetzelfde moet meemaken. Het zou alleen nog erger zijn omdat ik mijn verleden nog niet genoeg heb kunnen loslaten en als ik zou merken dat mijn kind ook gepest word zou ik erg emotioneel worden en niet weten wat te doen.
Ik zou te beschermend zijn voor mijn kind en aan de ene kant is dat goed maar aan de andere kant juist slecht. Ik ben ook te beschermend opgevoed en doordat ik het ook al in me heb om achter alles iets te zoeken en gepest ben is dat alleen maar erg versterkt.
Ik zie genoeg wat ik mijn moeder aandoe en dat wil ik mijn kind niet aandoen. Een gezond kind zou al moeilijk zijn, laat staan dat het 1 of andere ziekte heeft. Mag mij egoistisch noemen, maar ik wil niet voor de keuze staan dat ik mijn kind te kort doe omdat ik zo ben. Ik moet me erbij neerleggen dat zo iets gewoon niet mogelijk is voor mezelf, toch niet hoe ik nu ben. Al klikt mijn biologische klok ook verder en ik wilde altijd jong moeder worden, het ziet er niet naar uit dat ik snel uit deze situatie raak.
Iedereen moet het voor zichzelf beslissen. Voel jij je sterk genoeg. Ik wist ook van iemand dat ze niet aan kinderen moest beginnen omdat ze er niet goed aan toe was. Ze was beter maar ik wist dat ze een posnatale depressie ging krijgen. Als je last hebt van depressies dan mag je er bijna zeker van zijn dat je na je zwangerschap dat krijgt. Ze wilde het ook niet geloven maar blijkt dat het nu wel zo is en ze bijna niet voor haar kind kan zorgen. Ergens vind ik dat je wel wat moet vooruitdenken want het kindje lijd er nu wel onder.
Ik heb ook al gedacht, o'h ik ga er gewoon voor' maar dat kan ik gewoon niet maken. Hoeveel mensen staan nu niet op straat en ik kan moeilijk gaan profiteren van anderen want er komt een tijd dat ik alleen kom te staan.