Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Werken?

• Edwin

Ik zelf werk 20 uur per week via de sociale dienst,wat nu even niet zo is omdat het niet zo lekker loopt.Ik vroeg me af of er veel mensen waren die gewoon 40 uur draaien en dat met weinig problemen doen.zo ja wat doe je dan

Grtz Edwin :)

• robert

hoi edwin

ik ben zelf ook schizofreen en ik ben arbeidsongeschikt ik denk dat geen ene schizofreen een volle week kan werken en ik ben bezig dat te acsepteren veel sucses verder

• lexa

Ik kan ook niet werken, kan nauwelijks de deur uit, dan slaat de stress al zo toe dat ik decompenseer.

Ik ken wel mensen met schizofrenie die deeltijd gewerkt hebben of vrijwilliggerswerk doen, alleen is mijn ervaring dat ze vaak met terugvallen te maken hebben en er dan weer een tijdje uit liggen.

Wat doe jij voor een werk edwin?

Ik vind het knap dat je dat kan 20 uur, ik zou zeggen geniet ervan,

je staat toch net iets meer met beide benen in de maatschappij als je werkt.

en het levert ook eigenwaarde op, is heel positief als je het kunt.

Ik vind het jammer dat ik op het moment zo weinig kan, maar misschien word dit ook wel weer beter.

GR lexa

• Edwin

ik doe heel simpel bladeren vegen werk..niet te veel nadenken en dat elke dag tot 12 uur..alleen ben wel erg angstig tijdens werk wat vorige week zaterdag ook uitmonde in een paniekaanval..zit nu dus weer ff thuis,maja ik ga gewoon een 40urige werkweek proberen te realizeren voor me zelf..want heel me leven thuis zitten zie ik ook niet echt zitten ;)

mijn neefje ook gediagnostiseerd schizofreen doet zelfs heel de dag school.ik weet dat het zwaar voor hem is,maar het kan wel.het gaat na zijn pshychose ook erg goed met hem

Grts Edwin

• kvs

daar vergis je je in robert. ik heb vwo en hbo doploma, maar werk 40 uur per week in een naaiattelier als magazijnmedewerker. ik werk met mensen van verschillende nationaliteiten en dat gaat zeer goed (geen wanen meer dat ik het terrorisme moest bestrijden en op moslims moets letten). ik sta 's ochtends om 6 uur op, rook dan een sjaggie, neem mijn medicijnen in (75 mg amytriptyline), haal 6 sneetjes uit de vriezer, ga dan douchen en scheren, eet mijn bammetje op (2 stuks) en verpak ze voor transport (4 stuks), stap op de fiets en doe er dan 18 min. over om bij het station te komen, neem de trein van 07:12 uur, loop dan nog 10 min naar mijn werk en arriveer om 07:34 uur op mijn werk, rook nog 2 sjaggies en ga dan aan het werk. om 18:10 ben ik weer thuis.

mijn cynische humor helpt mij enorm, ik heb ook altijd gewerkt dat scheelt ook. als je nog nooit gewerkt hebt kan ik mij voorstellen dat het moeilijk gaat.

• Edwin

ik denk dat het ook wel te maken heeft in wat voor gradatie je schizofrenie hebt.volgens mij psyhiater heb ik een wat lichtere gradatie,plus ik heb paranoide schizofrenie..ik heb geen last van duidelijke stemmen of hallucinaties.wel heb ik wanen.ik kan me voorstellen dat als je een wat lichtere gradatie hebt het makkelijker word om te werken,voor iedereen zal dat anders zijn

Groetjes Edwin

• Gerda

hoi

ik heb ook altijd gewerkt maar ben in de wajong terecht gekomen.

ik ben nu afgekeurt voor 80 tot 1000 procent vind het knap dat jij het red met 20 uur zal voor mij niet gaan.

thuis zitten vind ik al te moeilijk het zorgen voor mijn kind en dan de huishouding laat staan werken.

knap hoor

liefs gerda

• Angela mv Rick 20-05-2005

Ik ben aan het proberen schilderen weer op te pakken tot nu toe gaat het goed, ik heb gisteren m'n eerste stuk sinds tijden afgemaakt en ben vandaag aan m'n tweede stuk begonnen.

• robert

hoi kvs

je denkt dat ik nooit gewerkt hebt nou zal je eens wat vertellen ik werkte altijd 6 dagen in de week en in de avond nog eens lekker klussen ik ben namelijk stucadoor als ik niks te doen had in de avond ging ik sporten judo en thaiboxen toen ben ik voor mijn zelf begonnen en een klein jaar later ben ik in een psygose beland en die heeft 4 jaar geduurd ik ben 4 jaar lang de deur niet uitgeweest dus je kan wel zeggen dat ik gewerkt heb in mijn leven ik wil graag weer hard werken en sporten maar zoals je wel zult weten na een psygose kun je niet meer de dingen doen die je vroeger wel kon je hebt nou eenmaal na een psygose je beperkingen maar ik heb er alles voor over om weer de oude te zijn maar dat kan nou eenmaal niet en daar baal ik van

groetjes robert

• JL

Ik zelf werk op dit moment ongeveer 32 uur per week. Het is administratief werk + computerproblemen oplossen. Ik ben op dit moment 4 jaar uit de uitkering en ben 'volgens mij al 5 of 6 jaar niet meer psychotisch geweest. (Ik heb schizofrenie). Ik doe mijn werk met veel plezier en ben in 4 jaar maar 1 dag ziek geweest. Hoe ik het doe? Op tijd naar bed, op tijd eten, voldoende rust, niet te veel willen hebben, doorzetten, geen drugs gebruiken, etc.

Het enige dat ik aan medicijnen gebruik is 3 mg risperdal per dag.