ik dacht niet dat je nooit gewerkt had
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHallo iedereen
Ik ben een moeder met een zoon van 18 die 17 was met zijn eerste psychose ik begrijp jullie zo goed over het werken wat jullie niet meer kunnen onze zoon kan zijn studie niet meer afmaken hij geloofd het nog wel maar wij weten wel beter.
Dit is een rouw proces waar iedereen degene die schizofrenie heeft of de begeleiders in dit geval de ouders door heen moeten en leren aanvaarden.
Wat ik wel weet is dat je een heel liefdevol en waardevol mens bent geworden.
Groetjes een moeder
Toen mijn echtgenoot na een opname van 2 jaar uit de inrichting ontslagen werd was dat met het advies rusig buiten werk te gaan doen.
Door toeval wist ik dat er in onze gemeente personeel bij de plantsoenen dienst gevraagd werd en via “kruiwagens” daarop gesolliciteerd.
De wethouder himself kwam mij een bijstandsuitkering aanbieden!!! Ik heb die optie geweigerd. Voor zijn opname heeft mijn man ook voor zijn gezin kunnen werken (tuinbouw) dus was de vraag om een baan in de plantsoenen dienst een héél legitime.
Het heeft doorzettingsvermogen en vernedering gekost, maar het is wel gelukt. Hij heeft er vele jaren tot aan zijn vut-regeling gewerkt. Misschien wat meer ziekte verzuim dan de gemiddelde collega, maar zijn werk deed hij goed en kon hij aan,
ondanks zijn schizofrenie en epilepsie.
Dus Edwin laat je niet (te) snel iets aanpraten en je zo mogelijk helpen in de strijd tegen vooroordelen door mensen die je lief zijn.
Verzin meerdere dingen die je te gek vindt, wat je hart harder doet kloppen. En besteed hier al je tijd aan. Hou nog even die twintig uur vast en de rest beteed je aan wat je te gek vind zoals horeca, IT, verzorging, marktkoopman, zakenman, muziek, ik noem maar wat. Als je bezig bent je dromen te vervullen ga je je zeker beter voelen. Zoek een doel in je leven. Stel je zelf de vraag: waar wil ik zijn over 10 jaar.
Je moet een standaard (urenbesteding) bedenken van hoe je je week wilt invullen. En daar doe je een jaar over om er naartoe te werken.
En onthou goed! Je bent pas echt moe als je je ogen niet meer kan open houden. Dan ga je pas naar bed. Daarvoor ben je lui. Denk maar aan de cup-a-soup voor die dip om 4 uur. Iedereen heeft wel een dip op een dag. De één gaat dan naar bed, maar de meeste gaan gewoon door.
Het is gewoon topsport.
Veel succes.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?