Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

en nu?

• zusje van

Al die tijd zo veel onduidelijkheid.

Ik snap er niks van.

Waarom denk je dat ik expres was uit de droger haal als die nog niet droog is? Waarom word je dan woest? Zo woest dat ik bang ben voor de gevolgen. Bang voor wat je zal doen.

Waarom word je woest als ik vraag of de muziek zachter mag? Zo woest dat ik zo snel mogelijk de deur uit ga, bang voor wat je me aan doet.

Waarom altijd die strijdt? Waarom was t altijd moeilijk en gingen dingen niet zo als ik zo hoopte dat ze zouden gaan.

Ik dacht altijd dat het aan ons lag. Wij konden niet ‘normaal’ met elkaar omgaan.

Nu na zo veel jaren blijkt dat je inderdaad echt ziek bent.

Opeens snap ik het. Jij kon er ook niks aan doen.

Voor het eerst sinds tijden kan ik iets anders voelen de boosheid, angst en onbegrip naar jou toe.

Voor het eerst sinds tijden wil ik je een knuffel geven.

Eindelijk, eindelijk blijkt na onderzoek dat er echt iets met je aan de hand is. Zo blij ben ik de je de kracht hebt kunnen vinden om dit te doen.

Mijn gedachtes over dat je gek was zijn zo gek nog niet. Maar wat is gek?

Wij staan te ver van elkaar om elkaar een knuffel te kunnen geven.

Met de kennis die we nu hebben moeten we verder. Maar hoe?

Ik voel zo een gaat tussen ons, maar ik wil dat het goed met je gaat. Wat kan ik doen?

• Brian

Gek wordt je als je niet krijgt wat je toestaat. Deze onbelemmerde ontvangst is een fundamenteel levensrecht. Dit heeft niets te doen met willen, of keuze vrijheid, maar met bestemming. Zodra je merkt dat deze verdwenen is (weggesaneerd wegens onrendabelheid) wordt je in het beste geval gek. Een bestemming krijg je opgedragen, hier hoef je niet voor te studeren of carriere voor te maken. Iemand die niet handeld uit financieel oogmerk wordt gezien als rijp voor de psycholoog. Alle ooit normale menselijke reacties als verliefdheid, rouw, woede en ga zomaar door bezitten geen financiele meerwaarde en worden daarom voor niet reeel waargenomen en als ziek bestempeld. In een gezonde samenleving is er plaats voor het niet normale (nog normaler of nog vreemder). Het veroordelen van anormale geestelijke uitingen tot ongeneeslijk ziek, is een misdaad tegen het collectivistisch mensen recht.

• Gerda

hallo

ik wou dat ik zo'n lieve zus had

ben blij dat je hem accepteerd zoals hij is.

hij heeft er ook niet omgevraagt.

heel lief van je

liefs gerda

• Sytse Kees

Je wilt of zult ook nooit erkennen dat er mensen zijn die echt ziek zijn en dienen om hun eigen bestwil worden opgnomen hoe moeilijk dat soms ook is.

Door je eigen blindheid kun je dat niet zien je leeft helemaal in je eigen kleinwereldje

Brian.

• Brian

Niemand wordt meer opgenomen. Zelfs het fijne vooruitzicht van een rustgevende kuur is verdwenen. Ook voor het kleine percentage onbehandebaren , waarvan ik nooit heb ontkent dat die er niet zijn, is opvang weggesaneerd. Alles dankzij de komst van chemische preparaatjes die de hersens apathiseren. Met de juiste frequentie electromagnetische straling is het tegengestelde effect naar wens te bereiken. Zo laten massa psychoses zich naar believen regelen. Remote controlled.

• noix

Brian, hoe sta jij tegenover ECT?

Dat wordt gezien als de meest patientvriende;lijke behandeling, en kan ook tegen schizofrenie worden gebruikt.

Het heeft op de lange termijn geen bijwerkingen, en maakt geen gebruik van drugs (zoals jij dat noemt)

groet noix

• zusje van

Noix,

Waar staat ECT voor?

• noix

Electroshocks therapie

• anneke

Ik ben moeder van een zoon met ernstige schizofrenie k wou dat hij zo n lief zusje had de tranen als moeder lopen over me wangen waarom mijn kind is zo ziek

• Brian

Ect is een curiositeit. Niet van deze tijd. Misschien is er wel ergens zo'n apparaat te koop op ebay. Een goeie schok heeft trouwens wel eens een verfrissend effect op het brein. Je kunt bv ook eens per ongeluk je vingers door het stopcontact laten glijden. Ik zou nooit ect nemen als je een historie van antidepressiva gebruik hebt, dit is olie op het vuur. Als je het voor het zeggen hebt.