Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Angie

• Tim

Hoi Angelica ,

Ik begrijp je helemaal.

Ik voel dat ook aan . Ik heb “paranormale” vermogens , zonder erbij een groot Ego te hebben.

Ik voel heel veel aan .

Je mag ermee doorgaan hoor geen probleem . Als ik er een vraag over heb beantwoord die dan.

Maar wees eens heel eerlijk ken je me nou ? Dan bedoel ik niet goed kennen of wel….

Ik ben inderdaad wat maniform door verkeerde medicijnen zei mijn Psychiater.

Het is al minder door de Tranxene die ik er gisteren bij heb.

Tranxene 2 maal 50 mg.

Ik heb heel heel veel last van mijn buurt en buren die raar naar mij kijken . Dat is geen achterdocht . Ik voel dat .

Ook geluidsoverlast.

Er wordt ook geroddeld .

Ik heb niets misdaan , helemaal niets !

Ja ik maak geen sociale praatjes , en ik kan nogal gespannen kijken .

Maar dat komt door deze prikkels.

Dit is geen achterdocht want als ik in Amsterdam loop in de stad dan voel ik dit niet.

Ik was vanochtend zo verschrikkelijk kwaad dat ze zo doen. Ik had rare ideeen erbij om kei en keihard de confrontatie aan te gaan . Alles of niets.

Ik ben niet groot maar erg sterk , helemaal als ik boos ben. Dan raast er een energie door me heen die dieren ook hebben.

Ik word niet snel boos , wel bij onrecht .

Een keer kregen 8 agenten mij niet onder controle . Ja wel met overal boeien en veel pepperspray.

Ook een keer 5 agenten met 3 bussen pepperspray , ik bleef Judo-en . Ik gooide ze als vanzelf van me af !

Veel later goed gesprek en humor natuurlijk.

Ik was zo verschrikkelijk wild .

En in de observatiecel ging ik heerlijk los , daar kan het.

Daar dacht ik vandaag aan.

Ik kreeg allerlei ideeen om maar eens mijn wasmachine door de muur te gooien of alles stuk te rossen en dan komt de politie en die werp ik met Judo op de grond .

Vervolgens wordt ik met overmacht , zeg maar 15 agenten , meegenomen .

Dan ga ik los . Later dan leg ik de situatie uit van mijn buurt en dan word ik misschien wel even in de isoleer geplaatst maar dat vind ik veel heerlijker dan mijn huidige woonsituatie.

Ik ken de politie goed . Ze zijn heel goed . De politie vind ik de beste hulpverleners die er zijn. Ik heb zelf ooit bij de politie gewerkt.

Ik zal ze niet schoppen of rossen uit Respekt voor de politie.

Dat geroddel , dat wegkijken , die kliekjesvorming , pesten , lawaai , naar aankijken.

Roddelen , manipuleren .

1 narcist zit uit te spelen . Mij tegen de anderen omdat ik haar niet mag of zo.

Ja ik mag dat wijf niet . Ze doet narcistisch en theatraal . En haar energie wat ze uitstraalt boelt niet goed.

Ik dacht vandaag nog ik ga iets doen ik pik dit te lang en ik word echt gek en zo kwaad.

Dan houden ze wel op . Maar dan kan ik ook verhuizen…….

Ik leef heel rustig en doe @!#$ niemand kwaad. Ik groet de mensen , ik doe netjes etc.

We leven godverregodverredomme niet meer in 1940-1945 !!!

Als ik iemand tegenkom die anders is , dat voel ik mijlenver aankomen , dan help ik die persoon of groet ik.

Als ik een zieke vogel zie ben ik in staat om het water in te springen. Pitbulls worden ook rustig van mij .

Ik zal nooit iemand die anders is negeren of pesten of naar aankijken.

Nooit zal ik de zwakkere onderuit vegen . Ik zal met al mijn kracht de zwakkere helpen.

Ja agressieve horken wel.

Ik zie er best goed uit. Maar ja je kan aan mij als je goed kijkt wat aan me zien.

Ik kan niet meekomen in deze wereld met deze …..mensen. Ik haat ze zo erg .

Ik zie ook heel veel. Ik zie teveel .

Ik heb van alles gedaan om minder gevoelig te zijn. Tot nu toe zonder resultaat.

Ik weet meestal metteen wat er aan de hand is met “de andere” en help vaak.

Als ik voel dat er een mens om de hoek loopt die psychotisch heeft of moeilijk loopt of in de war of agressief is , en ik kan hem of haar niet objectief letterlijk zien , dan voel ik de persoon wel . Dan zie ik hem al voordat ik hem echt zie. Herken je dat ?

Als er iemand achter mij loopt met iemand die in een rolstoel zit , ga ik ineens opzij.

Dan voel ik dat . En veel meer.

Ook met dieren .

Ik ben bij een goede helderziende geweest . Die zegt dit ook. Die zegt dat ik er iets mee kan maar nu nog niet.

Maar hij en mijn familie zeiden ook : als mensen je raar vinden of roddelen dan moet je je dat niet aantrekken.

Als iemand jou een …vind dan moet je dat niet tot jouw probleem maken.

Dat doe ik dus wel ik trek het me allemaal aan.

Ik trek het me wel aan. Ik word er krankzinnig van en ga gekke dingen denken die ik niet uit ga voeren . Ik voel me onveilig en beloerd en buitengesloten .

Ik Implodeer dus nogal.

Ik vind het vreselijk wonen zo . Ik doe niemand iets en toch pas ik er niet bij en dat laten ze merken die vuile tievusratten , heel subtiel.

Ik zou dit gebouw helemaal stuk willen rossen met een stuk metaal .

Of erger .

Doe ik niet want er wonen kinderen . En kinderen zijn heilig en doen mij nooit iets ja ze kijken aardig naar me. Of lachen naar me.

Als ik de ware tegen kom wil ik 1 zoon of 1 dochter. Ik zou een goede vader zijn.

Ik implodeer en neem maar Tranxene.

Zelfmoord doe ik niet als Boeddhist. Maar ik denk er weleens over na . Vandaag nog.

Naar een stille plek waar het rustig is zoals Limburg waar de lieve dieren me begroeten en liefde en rust geven . Even janken brullen en dan ga ik naar de zee van liefde.

Nee dit doe ik mijn familie niet aan. Ik heb hele lieve ouders en zussen .

En ik geloof in Karma.

• Tim

hoi Angelica ,

Wees dan ook zo sportief als je een hint geeft , om te zeggen waar je me dan WEL van kent !

Wat jij hebt heb ik ook maar ik heb waarschijnlijk meer klachten nu.

Jij bent helder , rustig en er is bij jou een evenwicht tussen ratio en voelen. Evenwicht tussen lichaamsbewustzijn en denken.

Je kan ook stil zijn in je zelf.

En je bent heel sociaal.

Je kan je aanpassen.

Je doet en bent lief .

Je kan je beter concentreren .

Je bent gek op dieren en kinderen.

Je bent hulpverlener of zou dit nu kunnen zijn .

Je kan samenwerken.

Je voelt je best gelukkig en veilig.

Je voelt je krachtig.

Je loopt in het midden van het pad.

Je zou ook kunstenaar kunnen zijn of musicus.

Je bent niet helemaal idealist .

Je bent nuchter.

Je hebt teveel meegemaakt waarschijnlijk ook negatieve sferen zeg maar.

Je leven ziet er redelijk uit , wel wat obstakels maar die kan je nu hebben.

Je kan heerlijk koken.

Je hebt mooie handen .

Je energie is zacht en licht maar sterk.

Je bent luchtig van karakter , zacht. Maar ook sterk.

Ik kan nog doorgaan. Ik ken je absoluut niet nergens van nooit gezien.

Klopt dit ?

• YoungSchizo

Tim,

Wat is jou diagnose? Heb je al een keer een psychose meegemaakt? Hoelang gebruik(te) je medicijnen?

Goed dat je aan Zhineng Qi Qong wil gaan doen, ik weet er niks over maar is volgens mij iets wat met rustgeving enzo te maken heeft.

Ik merk wel dat je toch achterdochtig bent richting Angelica, zij heeft al meerdere malen aangegeven dat zij jou persoonlijk niet kent, alleen maar via hier of een andere forum. Tegenover andere mensen kan ik eenigsinds begrijpen omdat er toch een taboe rust op schizofrenie.

Heb je weleens met de psychiater gesproken over contact met lotgenoten? Misschien dat dat jou helpt om meer contact te leggen met mensen. ik bedoel dit niet lullig maar in de zin van dat jij die stap neemt en dan misschien een stap verder bijvoorbeeld door een praatje te maken met je buurman ofzo. Die weten waarschijnlijk niet dat je ziek was wat ze overigens nooit hoeven te weten. Of bijvoorbeeld een afspraak te maken met een psychiatrisch verpleegkundige die jou tips enzo kan geven in hoe je het kan gaan aanpakken.

Als je uiteindelijk een gezin wil stichten moet je toch werken aan je zelfvertrouwen, met non-verbale communicatie en haat tegenover andere mensen kom je er niet.

Je zegt dat je dit en dat wil kapot slaan met een stuk metaal, wasmachine door de muur gooien etc. waarom ga je niet door met medicatie tot je Zhineng Qi Qong kan toepassen in je leven?

dit is ff genoeg voor vannacht.

Groetjes,

YoungSchizo

• Angelica

Nee Tim, ik ken je nergens van.

Máár wat je zegt klopt helemaal.

Alleen deze kan ik niet plaatsen omdat ik het niet helemaal begrijp: Je bent niet helemaal idealist.

Voor de rest moet ik zeggen dat ik er redelijk van onder de indruk ben aan de ene kant, aan de andere kant verbaasd me niet zo snel iets.

Je zal het waarschijnlijk in je hebben om een reader te kunnen zijn/worden. Ik kan je daar tzt meer over vertellen als je daarin geinteresseerd bent.

Heb ik je al een keer verteld dat ik denk dat er een soort gemeenschappelijk iets is tussen: Dromen, visioenen en psychoses? Ik denk dus dat ze iets met elkaar te maken hebben…..Wetenschappers weten het niet exact…..

• Angelica

Rustig aan Tim, het komt uiteindelijk allemaal goed. En ook die vervelende agressieve gevoelens die je nu hebt gaan ooit een keer weg.

Stapje voor stapje, alles op z´n tijd. Het komt goed met jou, zeker weten. :)

• Tim

Hoi Angelica ,

Nee dat heb je me nog niet verteld geloof ik.

Dat geloof ik wel dat daar een gemeenschappelijk iets tussen is.

Het paranormale en psychotische is een heel dun laagje . Beide kanten hebben iets gemeen.

Dromen en visioenen ? Vertel.

Ik heb weleens voorspellende droom gehad . Ik geloof in 1 bewustzijn of onderbewustzijn dat alles is en alles weet.

• Angelica

Ik weet niet exact wat de overeenkomst is, maar ik weet 100% zeker dat als de wetenschap eindelijk gevonden heeft wat dat is dat er een enorme vooruitgang zal worden geboekt op bijvoorbeeld het vlak van anti-psychotica.

Ik verwacht op technologisch gebied een aantal hele bijzondere ontdekkingen en dan heb ik zelf een termijn in gedachte van zo´n 50 jaar, of het binnen die tijd is of dat dat het moment is waarop ze het vinden weet ik niet.

Jij zei: Het paranormale en psychotische is een heel dun laagje . Beide kanten hebben iets gemeen.

Nee, het is absoluut geen ´dun laagje´, de onzichtbare wereld is iets waar wij constant door omringd worden alleen weten we dat niet altijd, ik ken al teveel mensen die zeiden psychotisch te zijn en opeens allerlei bijzondere dingen konden, en ik ken teveel mensen die met paranormale/spirituele dingen bezig waren en doordraaide of psychotisch werden, het randje waarop dit gebeurt, de scheidingslijn: die is inderdaad erg dun.

Dromen en visioenen ook: die twee lijken voor mij exact op elkaar. En van beide weten we niet waar het vandaan komt.

Maar goed ik zoek dus voor mezelf nog een manier om hiermee om te gaan, niet te diep erin te verdwalen maar wel op 1 of andere manier mensen helpen.

• tim

hey Angelica ,

Jij weet heel veel en kan heel veel.

Ga niet zomaar in de hulpverlening werken !

Ik zie jou niet in een team met verpleegsters werken bij de acute psychiatrie .

Ik zie je echt niet in een team met verpleegsters werken op een behandelafdeling en ik zie je helemaal niet werken in de kinderpsychiatrie . Ga zo maar door….

Waarom ? Omdat je dan niet geaccepteerd wordt en ze vinden je ideeen niet goed.

Je ligt eruit , heel snel.

Ook al is je aanpak en gevoel en inzicht zuiver en goed.

Ook ga jij je bijzonder ergeren aan de behandeling en bejegening.

Ik zie het al voor me jij in de kinderpsychiatrie : je weet vanuit je gevoel wat er moet gebeuren en jouw gevoel en actie hebben een goed effect op een kind dat erg in de war is of erg agressief vanuit onmacht en angst. Jij weet wat je kan doen en gaat doen , en dit helpt het kind . Maar dan….

Dan komen ze aan met Separeren en Depot Haldol of Cisordinol met Akineton.

Doe jezelf dat nou niet aan. Ik ben ook opgenomen geweest en ik heb wat gezien hoor. Ik zou de verpleging “separeren” als ik zie dat ze een kind , meestal onnodig , separeren.

Als agent bij de politie heb ik vroeger ook even veel te maken gehad met psychiatrie.

Wij konden het werk doen om als het antwoordapparaat aanstond…..

Ik heb velen gezien en geholpen door te luisteren of hier en daar een praatje . En met collega's ook moeten arresteren.

Of ambulance-personeel assisteren omdat iemand manisch-psychotisch was en erg gevaarlijk. Of Noodoproep ziekenhuis.

Ik heb soms psychiatrisch patienten/mensen in de observatieruimte moeten doen van het politiebureau. En dan kijk je op het beeldscherm van de camera .

Sommigen gingen helemaal door het lint daar in het cellenblok.

Dan moest er weer een psychiater en later de ambulance bij komen.

Soms moesten we dan mee in de ambulance.

Wel deed ik dit met Respekt in zo'n observatiecel. Ja soms moet je snel zijn.

Ook later met aandacht en veel humor. Koffie , sigaret aanbieden. Eten geven .

Ik bleef rustig. Andere collega's niet altijd…

Die rust van mij werkte altijd ! Humor soms ook.

Helaas kon ik dit mooie werk niet meer aan. Ik heb het werk niet lang gedaan.

Misschien later weer . Maar dan in een andere functie. Als surveillant of bij de meldkamer . Of als vrijwilliger , of als beveiliger bij een politiebureau.

Ik weet het nog niet.

En onrecht en misbruik van macht zie je erg veel teveel in de psychiatrie.

Daar wil jij in werken ?

Met jouw inzicht en gevoel / kracht ?

Straks gooi je een verpleegster in de separeer of in het toilet !

Jij bent vele malen verder dan vele artsen en verpleegsters.

Jij hebt ook helemaal geen opleiding nodig.

Ga werken als zelfstandig Hulpverlener voor kinderen .

Ga creatieve Therapie doen voor kinderen.

Ga individueel mensen met schizofrenie individueel coachen.

Ik zie je wel samenwerken met Artsen als ervaringsdeskundige .

Ik zie je ook werken als zelfstandig Therapeut.

• Tim

Hoi Youngschizo ,

Ik ben al rustiger.

Ik heb de diagnose : autistiform met licht schizo-affectief.

Mooi he ?

Ik vind die diagnose gelul.

Ik heb wel psychoses gehad die niet zo erg waren om een ibs te krijgen .

Wel manieen. Ook depressies .

Hoe ga jij om met je diagnose in je leven ? Rust en medicijnen of werk ?

Ik neem zo mijn 200 mg. Tranxene in en dan ga ik even naar de zee van rust en liefde.

Slaap lekker

• Angelica

Hoi Tim,

Het word steeds interessanter!

Je hebt het namelijk wederom goed. Vreemd hoe soms belangrijke informatie tot je kan komen -ik heb dit al vaker meegemaakt- maar nog nooit op zo´n vreemde manier als via dit prikbord.

Jouw ideeen kloppen met wat ik in m´n hoofd had. Ik zal dus zeker ook niet ´de verpleging´ in gaan. Wat ik wil gaan doen ligt meer in het verlengde van een psycholoog. M´n eerste keuze was eigenlijk ook Psychologie maar om een aantal redenen is dat (nu) geen mogelijkheid.

Nu ga ik dus hetgeen doen wat het dichtste daarbij ligt en wat ´breder´ is dan dat. Al die dingen die jij noemt zijn daarbij een optie, en nog veel meer.

Zelfstandige ben ik al zo´n 2 jaar geweest, dat zou ik nu gelijk weer kunnen worden als ik zou willen maar daar ligt nu niet m´n interesse. Ik heb namelijk het idee dat ik meer voor elkaar zal krijgen als ik in een team werk.

Ik ben niet bang dat mensen me niet zullen geloven, want als ik maar hoog genoeg geschoold ben dan speelt dat probleem straks niet meer.

Ik zit eraan te denken ook weer een stichting op te zetten net zoals ik al 1x eerder heb gedaan.