Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Meer energie en schizofrenie?

• Bart

Ik ben al een tijdje opzoek naar een middel om meer concentratie en/of lichamelijke energie te krijgen.Mijn ervaring is dat veel van deze medicijnen bijwerkingen leveren bij antipsichotica of antidepressiva.De medicijnen die ik gebruik zijn clozapine,lithium,citalopram en oxazepam.Heeft iemand ervaring met ginkgo bilboa of ginseng en de bijwerkingen met deze medicijnen?

Of weet iemand een ander goed middel?

Alvast bedankt voor alle reacties.

• Brian

Beter zoeken scherpt de concentratie en geeft energie. De meest voorkomende bijwerking van het leven is de dooth.

• anneke

Ik zou graag van jou een antwoord willen voor mijn zzon van 20 jaar die niet medicatietrouw is en van de 600 mg leponex er maar 300 slikt waardoor het beduidend slechter met hem gaat hij heeft ook 6 mg hadol erbij en slikt dat wel alleen die leponex niet .

gr an een bezorgde moeder

• Bart

Hoi Anneke,toevallig gebruik ik ook leponex de werkzame stof daarvan is clozapine.Hadol ken ik niet maar volgens mij is het ook een antipsychotica.Toen ik twintig was werd ik zwaar psychotisch en ben toen vier maanden opgenomen geweest.Na riperdal en zyprexa wat niet goed werkte kreeg ik leponex,in het begin ook 600 mg.Daarmee ben ik uit mijn psychose gekomen.In de loop van de jaren ben ik gaan afbouwen en zit nu op 200mg.Ik denk dat iemand uw zoon moet overtuigen dat het het beste is als hij alle medicijnen neemt die zijn psychiater hem voorschrijft.Misschien kan zijn psychiater hem hiervan overtruigen.Hij kan er zelf namelijk heilig van overtuigd zijn dat 600 mg teveel voor hem is.U zou zijn psychiater moeten vragen wat nu te doen.Ik denk dat hij misschien aan 300mg niet genoeg heeft en dat het nu alleen maar bergafwaards aan het gaan is en het zou jammer zijn als hij opgenomen zou moeten worden.Het kan zijn dat zijn besef dat medicijnen hem uiteindelijk alleen maar helpen nog moet komen.Het is wel even doorbijten voor u en voor uw zoon.Heel veel sterkte.Gr.Bart.

• mpol

Hoi Bart,

Van anti-psychotica weet ik alleen van Abilify dat het minder bijwerkingen zou moeten geven. Het dempt waar het moet dempen, en minder waar het niet zou moeten dempen. Nadeel is dat het een relatief licht middel is, terwijl Leponex wel een sterke anti-psychotische werking heeft. Of je er dus voldoende aan zou hebben vraag ik me af. Ik heb er zelf trouwens geen ervaring mee, ik ben er wel nieuwsgierig naar.

Verder ben ik van mening dat Oxazepam rotzooi is, maar als je het nodig hebt, dan is dat niet anders. Ik wordt echt supersuf van dat spul en mijdt het ook. Dat kan ik gelukkig ook, dus dat is goed. Ik weet niet wat Oxazepam bij jou doet en waarvoor je het gebruikt, maar misschien dat je het wat af kunt bouwen?

En Ginkgo enzo… Probeer het eens, en kijk wat het doet.

Groeten,

Marcel

• roy

Mijn oplossing is dat je gewoon langzaam steeds meer moet proberen te doen, het is niet erg als iets fout gaat.

Zwemmen bijvoorbeeld is erg goed, net als wandelen. Met bewegen genereer je energie.

Ik heb er zelf ook moeite mee hoor…….. Ben ook erg passief, maar ja soms lukt het en soms niet.

groetjes Roy

• Brian

Pas wel op met veel bewegen, bij verkeerde dosering maakt dit ook dom. Eigenlijk is het niet heel erg als je schizofreen bent of een andere seriele psychische storing bezit in combinatie met weinig energie. Je bent dan het logische menselijke gevolg van een te ver verindustriali- en computeriseerde samenleving. Als geschenk voor deze opoffering ontvangt U iedere keer als u nu voorbij het vakje start komt een geldelijke uitkering die besteed kan gaan worden aan ‘the gifts of sound and vision’ zoals tv, internet, bioscoop, dvds etcetera. Hiermee kun je je nu gaan voorzien van een eigen smaak, wat anno nu gelijk staat aan een individualiteit. Zwemmen is wel leuk een paar keer maar als je er een teveel terugkerende gewoonte van maakt krijg je wel peentjes haar van het chloorgehalte in het zwembad water. Voordat wandelen enig effect heeft moet je dus zoveel wandelen dat er geen plaats meer is voor een burojob. Deze laatste methode om geld te verschaffen maakt op de middellange termijn ook psychotisch. Het hebben van geen tot weinig energie is niet langer iets, zoals ooit toen, om je voor te schamen, maar een decadent status-symbool. Daarbij maakt het europese westen nu een spirituele moodswing van het opgefokte snelle grote-stads-amerikaans naar het gelatene boedhistisch-aziatische. In de hierbij behorende filosofie gedijt de energieloze psychoticus stukken beter. Dit misschien even als overwegend opstekertje voor het afzien van een teveel aan beweging. De samenleving beweegt namelijk niet mee. Voor het lichaam is beweging roesverstrekkend en verslavend. Net als extremiteiten en pijn. Het gegeven dat de samenleving zo hypersnel en voortstrevend is is een technocratische leugen. De mens sterft in ongekend tempo snel af, en iedereen heeft zich hier allang onbewust mee tevreden gesteld. Zelfs op de veestapel is een toekomstgerichtere politiek aan de orde als op die van de mens.

• Marjo

Brian, Celestijnse belofte en tiende inzicht van james redfield gelezen?

• Brian

Nee, wat is dat dan?

• noix

Onzin