kun jij niet lezen?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsKreeft, ik kan Ruba wel begrijpen.
Zelf ben ik op het ogenblik in het onzekere over iemand in mijn omgeving die ook vreselijke moeilijkheden veroorzaakt. We weten dat ze ziek is, maar als ze dat zelf blijft ontkennen is er niets aan te doen en blijft ze een vijandin van haar familie en vrienden.
Ik vind het niet gek dat iedereen zich nu tegen haar keert. Aan de andere kant heb ik medelijden met haar. Maar ze doet het zichzelf aan, wil niet naar een dokter en blijft volhouden dat haar niets mankeert en dat alles aan de anderen ligt.
Lana
Bemoeizorg inschakelen?
Als uiterste poging de zaak te redden, kan een RM aangevraagd worden (gevaarscriteria: maatschappelijke teloorgang, indien ze overlast veroorzaakt in de buurt is er vaak sprake van gevaar voor de psychische gezondheid van een ander of het gevaar dat patient met haar gedrag agressie oproept van derden).
Iemand kan niet zomaar zijn/haar huis uit gezet worden, zeker niet als er sprake is van psychiatrische of psycho-sociale problematiek: dan zal eerst het uiterste gedaan moeten worden om het zware middel van een ontruiming te voorkomen. En als het toch tot een rechtszaak komt: belangrijk is dan ook dat overlastveroorzaker in zorg blijft, vrijwillig, inzicht heeft en voor een rechter komt het ook wel goed over als je erkent dat je overlast veroorzaakt hebt en dat dit een grote weerslag heeft gehad op de buurt en hiervan spijt betuigt.
En blijf vooral goed aan jezelf denken Lana!
groetjes, ruba
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?