Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Opvang huis voor jonge schizofrenen

• Brian

Nee, eigenlijk ben ik het helemaal met je eens! De perfecte mens bestaat niet. Ik ben met je van mening dat de mate van sterkte gewoon aangeboren zit en een genen aangelegenheid is. Ik denk alleen dat je moet proberen dit niet als een ziekte te zien. Je kan het slecht accepteren. Op het moment dat je dat gedaan hebt kan je er beter mee leven.Dit is echt zo. Je kan er zelfs om lachen als je het aan voeld komen, zodat je je terug kan trekken of juist niet. Er zijn veel truukjes.

• noix

Ik ben er soms wel wat rouwig om dat ik mijn beperkingen heb, maar zo zie ik het dan ook als beperkingen, ik heb net een psychose achter de rug en zit nu weer in de opbouw fase, en dan ben ik vaak wat lusteloos en depressief en moe.

Die kant van mijn “ziekte” vind ik wel moeilijk te accepteren al gaat het na elke psychose een stuk beter, de acceptatie.

mijn positieve symptomen heb ik helemaal geaccepteerd en daar kan ik goed mee omgaan.

Maar ik ben dus idd ook voor acceptatie en heb ook gemerkt hoe verlichtend dat werkt het is zeker 50% van je genezxing,maar misschien nog wel meer.

toch blijf ik het als een ziekte of beperking zien

gr. Noix

• Brian

Volgens mij gaat het herstel, na een psychose of waan, sneller voor een persoon die lichamelijk fit is en gezond, dan voor iemand die van medicijnen afhankelijk is. Misschien is het zelfs mogelijk, dat als je je idealeleven hebt, dus als je 100 % tevreden bent met wat je doet, zelfs wanenvrij kunt worden, ook als je genetisch met schizofrenie opgezadeld zit. Maar dat weet ik niet zeker, maar misschien kom ik er ooit nog eens achter. Ik wil je trouwens niet ontmoedigen of zo hoor met mijn mening, ik respecteer wel jou gedachten over schiz. en medicatie, maar ik denk ook dat ze trendgevoelig zijn en waarschijnlijk niet de tand des tijds zullen doorstaan. In twintig jaar zijn de gangbare opinies weer anders en zijn er behandel methodes weer verschillend. Het is heel belangrijk dat je uitprobeerd te zoeken hoe je jezelf kan helpen, zonder dat je van iemand afhankelijk bent, dit is niet altijd makkelijk maar is het beste middel tegen schizofrenie, denk ik.

• noix

veel bewegen helpt zeker, en kan ook psychoses voorkomen denk ik.

maar zonder medicijnen is voor mij geen optie, dan kunnen ze me meteen opsluiten.

Dan functioneer ik gewoon niet meer.

Beden wel ik heb dit vanaf mijn achtste en tot mijn 19e zonder medicijnen, nou ik kan je wel vertellen dat was geen pretje

Gr. Noix

• karel

Hey brian wat ben je nou eigenlijk, schizo of dokter..

• Brian

Noix, hoe oud ben je nu dan? En kun je ook vertellen wat dan precies zo erg was van je 8-19. Ik denk dat ik ook hier weer een andere verklaring voor heb, hopelijk vind je het niet erg.

• Brian

Ik ben schizo, ik heb zoveel ervaring daar kan geen dokter tegen op.

• karel

Hey brian het klopt toch dat er 3 soorten schizofrenie zijn?

Weet jij welke er zijn en wat ze kwa inhoud betekenen..

gr karel

• noix

Hoi Brian,

Ik heb van mijn 8ste af een psychotische persoonlijkheids organisatie, dat zit dus echt in je persoonlijkheid.

ik had alleen last van wanen, grootheidswanen, betrekkingswanen, hypochondrische wanen en achtervolgingswanen.

plus dat ik periodes had van ongeveer 3 maanden waarin ik de overtuiging had dat ik in het verkeerde lichaam geboren was, gevolgd door een lange periode van depressie en angst.

Die periodes wisselde zich zo af.

ik ben nu 28.

Gr. noix

• karel

Hey noix..

Die soorten wanen heb ik ook alleen niet de hypochondriche wanen, wat betekent dat eigenlijk?

Langzaam word je een psychiater in de psychiatrie dat weet ik wel!

gr karel