Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Opvang huis voor jonge schizofrenen

• noix

hoi Anneke,

Ik kan je standpunt heel goed begrijpen, het is vreselijk om je zoon zo te zien leiden en er niks aan kunnen doen.

Ik denk als hij vaker psychotisch geweest is dat hij gewoon medicijnen moet blijven slikken, want dat de kans op een terugval anders veel te groot is.

En na elke psychose moet je weer herstellen en dat duurt vaak jaren en dat is zeker geen pretje.

Voorkomen is beter dan genezen.

Wat voor diagnose heeft je zoon?

Gr. Noix

• anneke vd ree

klopt hij is in april gestopt met zijn medicijnen omdat hij 18 was en nu zelf kon beslissen dacht hij nou na een week wist hij het niet meer waar hij het zoeken moest en heeft weer voor medicatie gekozen zijn diagnose is schizofrenie

• Brian

Heeft U zoon een drugsverleden?

• anneke vd ree

ja mijn zoon heeft een half jaar geleden zonder dat ik het wist elke dag geblowd en nu niet meer we hebben onze vakantie vervroegd moeten afsluiten omdat het met hem niet goed ging we hadden een vakntiehuis in friesland geboekt maar ging niet goed hij werd veel psychotischer dat merkte ik aan dat hij konstant met aijn handen boven zijn hoofd liep en om hulp riep omdat zijn hersenen gestolen zouden worden dat dacht hij Brian schreef:

>

> Heeft U zoon een drugsverleden?

• Brian

Dan is het eigenlijk wel verklaarbaar. De softdrugs van nu, zijn niet bepaald soft te noemen. Rookbare hennepproducten zijn zo ver doorgekruist, dit is niet meer te vergelijken met de 70iger jaren gras waarvoor die kwalificering eigenlijk bedoeld was. Dat spul kon je gegarandeerd jaren psychose vrij gebruiken. Vandaag de dag ontkomt bijna niemand hieraan, bij dagelijks gebruik. Helaas, staat er dan, als het U overkomt, ook altijd een psychiatertje klaar met een onbestemde dosis psychofarmaca. En U zegt natuurlijk geen neen, daar hij de enige is met oren voor Uw probleem. Iedereen moet werken en tv kijken. Gevolg afhankelijkheid. Helaas is jouw zoon weer het zoveelste geval, geloof me zo gaat het in 99% van de gevallen. Ik durf ook te beweren dat hier niemand is, die diep in zijn hart geen schuldgevoel heeft voor zijn eigen psychoses. Al dan niet door drugsgebruik, danwel als resultaat op een te lange lethargische periode als gevolg van drugs of een saaie lifestyle, gewild of ongewild opgedaan door geldmanipulatie.

• anneke vd ree

Hallo Brian

Ik ben het met jouw visie wel eens alleen een jongen van 18 toen 16 is al een half jaar clean is er toch iets anders aan de hand hij wil dolgraag zijn studie electrotechniek op het mbo vroeger mts is een studie van 4 jaar zat in het tweede jaar toen het gebeurde afmaken en inderdaad gelukkig voor hem en mij staat er een psychiatertje klaar met mediacatie

• Brian

Nou, vergis je niet, een menselijk brein is pas op zijn dertigste volgroeid ongeveer. Een half jaar blowen is geen kattepis. Dan ben je echt de eerste vijf jaar niet flashback vrij, als je nog zo jong bent. En willen, is geen drijfveer. Op die leeftijd wordt er niet veel gewild, het is slechts zwak imiteren wat de klok slaat. Heeft hij helaas de verkeerde voorbeelden gehad. Zoals zovelen. Dit is dagelijks leed.

• hm

hoi, zoiets bestaat eigenlijk al, maar niet specifiek voor jonge mensen. Er is een woongroep (meer info op www.ggze.nl, )oftewel woonondersteuning voor mensen met schizofrenie. daar blijven mensen meestal voor een lange tijd bij andere mensen met dezelfde aandoening en krijgen ze ook speciale roosters en dagbesteding.