3 soorten schizofrenie, what d'ya mean? Ik denk ontelbaar veel, of is er een bepaalde indeling waar van ik nog niets gelezen heb. Meeste publicaties over schizofrenie kloppen niet, (oftewel leugens). Ben nieuwsgierig naar dat wat je bedoeld.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHi Noix,
Ja het is wel herkenbaar, wat je schrijft. Het het allemaal te maken met het gebrek aan output-mogelijkheid. Een goed geaard mens is een doorgeefluik. Dat wil zoiets zeggen als ontvanger voor input en zender voor output. Je input is alles wat je hersenen bereikt om verwerkt te worden (zintuigelijke waarnemingen horen, zien, voelen etc), en je output zijn de handelingen die je verricht nadat je hersenen de input geregistreerd en geordend hebben. Te veel mensen hebben zeer veel input maar komen niet tot output vanwege tijdsgebrek of slechte motivatie. Hoe meer je je output verwaarloosd hoe meer je je input gaat overwaarderen of verafgoden. Daarbij is het zo dat kinderen en jeugdigen in 95% gedemotiveerd worden op scholen en door luie ouders tot het geven van output. Schizofrenie is de onmacht nergens met je output heen te kunnen. De vergeefse geestelijke verzoeken hiertoe kunnen door buitenstaanders opgevat worden als een gesplitte ziel. Een waan is niets meer dan een plotselinge oprisping van normaal gedrag rechtstreeks uit de ziel. Vergeet niet dat het leven dat we leiden een decadent geschenk is bestaande uit vrede en vermaak. Maar ja is de mens hiervoor gemaakt? Dat is vraag twee. Als je het bovenstaande beseft en begrijpt kun je anders gaan leven. Probeer de samenleving te accepteren. Jou schizofrenie of je wanen en depressies, geven aan dat het voor jou heel belangrijk is een mogelijkheid tot het geven van output te hebben. Het eigenlijke probleem is dan ook: hoe komt het dat miljoenen deze problemen niet hebben? Zij kunnen accepteren dat modern leven klopt, zij zijn erg ver afgestompt en zij zijn de werkelijke probleemgevallen. Jou taak is dus het vinden van een outputkanaal, dit is zeer persoonlijk, maar het belangrijkste in jou leven..
karel,
hypochondrische wanen zijn wanen die de overtuiging hebben een ernstige ziekte te hebben bv. een hersentumor.
Brian,
Mooi verhaal en aardige visie, misschien zit er wat in, ik weet wel dat ik als kind juist veel uitputkanalen had in de vorm van sport 5 keer in de week, en dat hield me ook wel op de been.
gaf structuur en een uitlaadklep.
Mijn ouders die waren er niet echt voor mij, niet omdat ze dat niet wilde of te druk waren, maar omdat ze me niet begrepen met de dingen waar ik mee leefde, mijn visie op de wereld gekleurd door die wanen was gewoon heel anders.
Nu heb ik niet meer zozeer die uitlaatklep op het gebied van sport ,maar wel wat betreft de mensen om me hen , ik heb een vrij grote groep mensen om me heen waarmee ik kan praten en dat doe ik ook.
Daarin kom je ook verschillende visies tegen tov. de psychiatrie, maar dat maakt het juist interessant en verbreed je blik.
Ik vind dat je er goed over na gedacht hebt, ik kan me er niet helemaal in vinden maar gedeeltelijk wel.
groetjes noix
hier een bericht voor brian hoe kan je dat nou zeggen geen medicatie mijn zoon van 18 jaar is vorig jaar gedwongen opgenomen geweest en het gaat nu een stuk beter met hem maar wel met medicatie en die moet nog verhoogd worden want hij is nog altijd niet klachten vrij maar ik weet zeker zonder medicatie zit hij zo weer op een gesloten afdeling en bij hem is het waarscheinlijk gekomen door een zuurstof tekort bij de geboorte dus voor iedereen is dat anders
Anneke,
Algemeen bekend….. doel je hiermee op het feit dat bij geen medicatie-gebruik iemand met schizofrenie binnen 2 jaar weer een psychose ontwikkelt iets van 8o% is? Het is het lievelings-getalletje van psychiaters lijkt het wel, maar ze vergeten te vermelden dat dit cijfer geldt voor opgenomen patiënten. Cijfers over terugval met of zonder medicatie bij niet-opgenomen patiënten liggen heel anders!!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?