Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gisteren: acting-out :(

• Keighleigh mama van Nick

Ben blij dat er vandaag nog iemand is die het begrijpt.

• noix

nee hoor ben geen psych, maar je leert wel veel over overleven met schizofrenie als je er al wat jaartjes mee rond loopt

Dat was niet tegen jou.

• Anemone

Je kunt de creatieve mogelijkheden in je (niet het schilderen, of schrijven of acteren maar het feit dat je creatief kunt denken) gebruiken om te bedenken hoe je zelf ervoor kunt zorgen dat je je leven op orde krijgt zonder je afhankelijk te maken van ziekte, wanen, uitkeringen, behandelaren, pillen enzovoort.

Gewoon tegen jezelf zeggen: ok, ik ben het zat, ik zal er nu eens voor zorgen dat ik mijn eigen leven ga lijden. Zelfstandig zijn, onafhankelijk, autonoom: dat is elk mens gegeven als je het maar wilt. Nogmaals mijn vraag: wat wil JIJ met JE leven en wat wil JIJ doen om dat te bereiken.

• karel

Wat jij wil is anders makkelijker gezegd dan gedaan.

Ieder1 wil wel een zorgeloos leventje lijden..

Om het maar kort ff te zeggen, je moet sterk in je schoenen staan en dat is niet voor iedereen zo gezegd zo gedaan.

• Anemone

Inderdaad, Karel, dat is eerder gezegd dan gedaan. En dat geldt ook voor mensen die sterk in hun schoenen staan. Het vraagt inspanning en vooral WIL. Ken je nog de uitdrukkingen: “waar een wil is is een weg”, en “wat je wilt, dan kun je”? Nou, daar geloof ik heilig in en als de wil naar autonomie sterk genoeg is (en dat beslis je zelf) dan is heel veel mogelijk.

Bij mij is allang bekend dat mijn stoornis voornamelijk lichamelijk is en niet geestelijk, ik zit nu op een hogere dosering pillen en het ging vanaf dat moment stukken beter.

• Anemone

Ik was in de veronderstelling dat het om schizofrenie ging. Ja, als je klachten van fysieke aard zijn, dan zit er niets anders op dan naast de pakken neer te zitten en vertrouwen op de pillen en op hoop van zege dan maar. Wel makkelijk natuurlijk, ben je zelf nergens verantwoordelijk voor en kun je de schuld van je onbehagen buiten jezelf zoeken. Lost uiteraard niets op, maar goed.

• Ruba

Anemone; prima stukjes! Ook als je klachten een lichamelijke oorzaak hebben, kun je er ZELF nog iets aan doen. Ik weet uit ervaring dat je dit niet al te veel te hard moet roepen, want dan komen mensen in opstand. Liever gemakkelijk pillen slikken, dan zelf proberen de dingen te veranderen, onder controle te houden etc.

Maar jemoet hier wel aan toe zijn, maar zo'n moment komt vaak vanzelf wel, en anders niet en dan is het maar mooi dat die mensen tenminste nog geholpen zijn met pilletjes.

Jullie kennen mij niet en hebben geen idee wat ik de laatste 12 jaar heb meegemaakt, een beetje achterlijk om zo hard te oordelen terwijl je mij niet kent. Ze weten niet wat ik precies heb alleen dat er iets mis is met m'n hormonen, als je echt geinteresseerd bent lees dan eens m'n dagboek en kijk dan eens of je nog steeds zo hard oordeelt.

Vind trouwens dat de moderator hier bizar weinig doet blijkbaar is het toegestaan om te pas en te onpas iemand te beledigen ik kom nhier niet meer terug.