Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Heftig (echt even lezen)

• Angela mv Rick 20-05-2005

Ik kreeg vandaag de volgende brief binnen van dokter Witteman, het bevat zeer shocking informatie voor een ieder die anti-psychotica slikt.

Geachte mevrouw …

Er zijn testen geweest waarbij is aangetoond dat psychiatrisch patiënten die gevangen zitten in psychiatrische instellingen en welke anti psychoticum zoals bijv. Risperdal krijgen toegediend een gemiddelde sterfleeftijd hebben van 50-60 jaar.

Wat betreft de bijwerking die u beschrijft heb ik hier nog geen ervaring mee. Het lichaam reageerd vaak heftig op anti psychoticum's zoals Risperdal en probeert zich ertegen te weren.

U zegt 1mg Risperdal te slikken. Dit is geen grote hoeveelheid maar toch wil ik u waarschuwen voor ongewenste effecten op de langere termijn. U loopt o.a. het risico op ongeneesbare tardive dyskinesia, een soort van onregelmatige stuiptrekkingen en verkrampingen van spieren op willekeurige momenten (ongecontroleerd). De meeste psychiaters zijn hier niet van op de hoogte of achten het risico te verwaarlozen.

Dus ik adviseer u om af te bouwen met de medicatie en zonder medicatie verder te gaan.

Met vriendelijke groet,

Albert C. Witteman, Psychiater

• Edwin

Dat is idd ff schrikken.Ik vraag me af waarom dit niet algemeen bekend is :?

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik aan het zoeken was en het verwachtte zoiets te vinden, ga maar na je ziet bijna nooit iemand van een jaar of 70 die Schizofrenie heeft.

Dit is ook nog een link waarin o.a. staat dat anti psychotica een hersenbeschadiging kan veroorzaken.

http://www.antipsychiatry.org/du-drugs.htm

• Edwin

Nee klopt.Ik ken ze niet in iedergeval.Ik word niet echt gelukkig van dit soort berichten

Ik wil je niet overstuur maken, maar ik vind dat iedereen recht op heeft om dit soort dingen te weten, ik wou dat ik het eerder had geweten dan was ik er dus nooit aan begonnen.

• Edwin

ja heb je helemaal gelijk in.Het is ook goed om te weten.Maar ja er zijn zoveel onderzoeken dat ik af en toe niet weet wat ik moet geloven.Maar hoe kom jij aan die psy dan?.ik neem aan dat dit niet dezelfde psy is die je risperdal voor schrijft?

En ik heb volgens mij al ze mailadres achterhaald via een site.

en ga je er ook echt mee stoppen?

• Sytse

Kan je verzekeren dat je er aan kapot gaat en met een jaar of zestich een geestelijk wrak bent, mijn eigen vrouwtje is zo 'n wrak en zit in een verzorgingshuis.

En dat door al troep wat ze door de strot werd geduwd vrijwillig en anders wel onvrijwillig je wist er zelf weinig van af is een gesloten medische wereld.

Wees voorzichtig met wat je slikt je gaar er aan dat is één ding wat zeker is.

• Ruba

Allereerst: laat je niet meteen bang maken door de eerste beste persoon die zich psychiater noemt (meer berichtjes van Albert zijn te vinden door z'n namen in te typen in de zoekmachine van het prikbord op de psychiatrie.pagina).

Feit is dat mensen met schizofrenie of ze nu medicatie slikken of niet een lagere levensverwachting hebben (-10 jaar). En bedenk wel dat de oude garde psychiatrische patiënten de tijd heeft meegemaakt dat er ongelooflijk hoog werd gedoseerd. Het is een afweging voor jezelf wat jij kwalitiet van leven vindt. Wat heb je aan kwantiteit als je geen kwaliteit hebt?

Blij zelf denken.

groetjes, Ruba

Dank jullie wel voor jullie wijze advies.

Ik was al van plan om nog wat af te bouwen, afwegend dat ik dan wat excentrieker ben, maar ik heb lange aaneengesloten periode´s dat ik ´goed´ ben, als ik slecht word voel ik dat lang vantevoren aankomen en neem ik alsnog wat medicijnen in.

Het enige wat ik overhoud is dat ik constant overal kleuren zie, maar dat heb ik al bij 2 mg Risperdal en bij Haldol was dat nooit weggegaan.

En dat ik soms wat angstiger ben, maar ik weet uit het verleden dat ik op die manier er goed mee kon omgaan en het was toch een zeer gelukkige periode kan ik herinneren. (mét medicijnen soms innemen)

Wat ik miste met Risperdal: Mijn geluksgevoel, ik leef heel erg op de toppen van m´n gevoel en dat hele blije gevoel had ik nooit meer. Ben ook veel vrolijker merk ik aan mezelf nu al.

Voor de rest zit ik nu op een halve mg en heb ik wat afkickverschijnselen.