Ik kreeg vandaag de volgende brief binnen van dokter Witteman, het bevat zeer shocking informatie voor een ieder die anti-psychotica slikt.
Geachte mevrouw …
Er zijn testen geweest waarbij is aangetoond dat psychiatrisch patiënten die gevangen zitten in psychiatrische instellingen en welke anti psychoticum zoals bijv. Risperdal krijgen toegediend een gemiddelde sterfleeftijd hebben van 50-60 jaar.
Wat betreft de bijwerking die u beschrijft heb ik hier nog geen ervaring mee. Het lichaam reageerd vaak heftig op anti psychoticum's zoals Risperdal en probeert zich ertegen te weren.
U zegt 1mg Risperdal te slikken. Dit is geen grote hoeveelheid maar toch wil ik u waarschuwen voor ongewenste effecten op de langere termijn. U loopt o.a. het risico op ongeneesbare tardive dyskinesia, een soort van onregelmatige stuiptrekkingen en verkrampingen van spieren op willekeurige momenten (ongecontroleerd). De meeste psychiaters zijn hier niet van op de hoogte of achten het risico te verwaarlozen.
Dus ik adviseer u om af te bouwen met de medicatie en zonder medicatie verder te gaan.
Met vriendelijke groet,
Albert C. Witteman, Psychiater