Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Heftig (echt even lezen)

• Brian

Bij ons staat de arts op een heilig voetstuk. Vanwege een lange historie van uitvindingen en technieken die goed waren (tenminste nog goed). De laatste twee decennia's gebruiken ze de patient slechts als proefkonijntje of laten ze zich financieel verwennen door farmareuzen voor verleende diensten. Wat deze precies willen bereiken met hun pillenpusherij is ons tot op nu nog onduidelijk.

• Jason

@ Brian

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat een buitenstaander niet gelijk kan zien door 1 of ander KENMERK dat die persoon aan schizofrenie lijdt.Tenzij die persoon ‘ernstige’symptomen ervan vertoont,als die persoon zwaar psychotisch is dan zul je hem of haar weinig op straat vinden.Ik heb het nú dus even meer over de oudere generatie.

Als je een diagnose krijgt vast gesteld en later blijkt het niet te kloppen,dan zal die uit het artsen bestand kunnen worden gehaald dus met ‘etikettjes’ op ons mensen te plakken is heel gevaarlijk,het gebeurd,maar dat wil niet zeggen dat iedereen ervan weet wat jouw mankeert.Ook psychiaters kunnen fouten maken.

Overigens wat u schreef over de 70 jarige dat zij hun hele niet medicijnen hebben gebruikt dat weet ik niet,heeft u daarvan een bron?

Waarom deze generatie wel medicijnen moet gebruiken?dat is nog altijd de keus van de patient die bepaalt,of het verstandig is om iets te gebruiken is het woord aan onze beste psychiater.

Jason

Brian schreef:

>

> Als je medicamenten tegen psychische stoornissen neemt, staat

> er dus wel een etiketje op je. Namelijk een in het

> artsbestand! Natuurlijk zijn er ook schizofrenen, of hoe je

> ze ook wil noemen van 70, maar die hebben toch ook niet een

> heel leven drugs MOETEN nemen. Waarom moet onze generatie dit

> dan wel?

• Edwin

Ja,maar wij worden gebruikt door de farmaceutische industrie en niet door de psychiaters,dat kan ik moeilijk geloven.De beweegredenen voor het pushen van pillen is naturlijk gewoon geld.Maar dat laatste zal je zelf allang begrepen hebben ;):D

• Creat

Ieder die een systeem stuunt om mensen the kunnen opsluiten zonder bewijs dat die gene schuld heeft is fout punt. psychiatrie is geen bewezen wetenschap en dat weten psychiaters zelf ook wel toch dwingen ze mensen om pillen the slikken dus kan ik daar uit opmaken dat je psychiaters dom vind Edwin als je niet geloofde dat je word gebruikt

• Edwin

Ik geloof wel dat we door de farma gebruikt worden.Ik geloof niet dat we door de psychiatrie gebruikt worden.indirect wel,maar de meeste psychiaters zullen de overtuiging hebben dat ze je helpen met de pillen en eventuele therapien.Ik denk niet dat het naief is.tijd zal het leren ;)

• Marianne

Kijk eens op www.psychopolitiek.nl

Ik vond het best schokkend om te lezen.

groetjes Marianne.

• Silent D

Ze geven veel te snel medicatie. Als ik braaf had genomen zat ik nu waarschijnlijk in een gesloten afdeling of thuis volledig als een kasplantje. Ik zit wel thuis maar niet als een kasplantje :p

Of misschien was ik al lang dood.

Ik neem al een aantal jaar geen medicatie meer en ik ben de laatste 2 jaar enorm gegroeid in het denken. Mijn laatste psychiater wilde ook medicatie geven en ik zei dat ik dit niet wilde ‘jullie schrijven dit veel te snel voor zodat je dan minder werkt hebt’. Want een patient met medicatie is meestal afgestompt. 1 keer dat ik risperdal nam (vloeibaar) heb ik wat teveel genomen. Ik misbruik graag medicatie :p.

Normaal moest ik 1 mg nemen dacht ik maar ik had er 3 genomen. Ik heb wel vaker kleine ‘overdoses’ genomen om eventjes van de wereld te zijn maar toen sliep ik ook echt en had ik een paar bijwerken zoals beesten die over de muur kropen.

Bij risperdal was het anders. Ik heb maar zo weinig verhoogd, ik had het genomen achter de pc. Beetje later wil ik rechtstaan en ik zakte gewoon door mijn benen. Mijn ademhaling ging snel en mijn hard bonkte enorm. Met heel veel moeite ben ik opgestaan en ben ik naar boven gesukkeld. Ik raakte nog net op mijn bed, ik dacht echt dat ik een hartstilstand ging krijgen. Mijn lichaam bleef maar reageren, mijn hart bleef bonken als een gek. Ik dacht dat het weg ging gaan maar ik was verkeerd. De bedoeling was om even van de wereld te zijn want dus niet gelukt is. Ik heb heel de nacht niet geslapen en was enorm onrustig. Ik kon gewoon niet stil liggen. Overdag was ik slecht. Ik heb veel geslapen en kon niet eten. Ik zag scheel/dubbel. Ik heb mezelf moeten forceren om eventjes naar de tuin te gaan en wat rond te lopen zodat het niet ging opvallen dat er iets scheelde. Maar ik kon gewoonweg bijna niet rechtstaan, ik liep gebogen omdat ik elk moment kon flauwvallen dacht ik.

Het voordeel van mijn toestand, ik neem nooit nog een overdosis, toch niet van dit middel. Als ik een kasplant wil worden dan weet ik wat ik moet doen.

Nu sta ik wel met 2 flessen risperdal wat ik wel weggesmeten geld vind eerlijk gezegd. Oke het is slecht maar ik kan zeker geld gebruiken en als ik het voordien had geweten had ik dit nooit gekocht. Ze zouden beter eerst eens monsters geven, doen ze toch graag.