Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gedwongen opgenomen met ibs.

• VPK

Hallo allemaal,

Ik heb een op het prikbord gekeken naar de onderwerpen maar zie er niets staan over opnames.

Ik ben zelf werkzaam binnen de psychiatrie en neem regelmatig mannen en vrouwen tegen hun zin op.

Wat is jullie ervaring dan daar in?

Waarschijnlijk worden wij gezien als cipiers en worden de personen van de acute dienst geheel vergeten.

Bij het krijgen van de IBS zouden jullie een je agitatie eens moeten richten op de rechter die maakt de beslissing niet wij.

• Edwin

Wat is je doel nou precies met dit berichje?

• Ruba

wie is er nou eigenlijk geagiteerd hier????

Richt je agitatie eens niet op de “patiënt”, maar op ons rechtssysteem.

En als je je werk niet meer aankunt, zoek dan een ander beroep, jij hebt daarin keuzevrijheid, de gedwongen opgenomen patiënt heeft geen keus en zal schoppen ja, letterlijk en figuurlijk en dat gaat nu eenmaal het gemakkelijkst tegen “de vijand die het dichtst in de buurt staat”

• VPK

Wat ik bedoel is dat er sommige personen binnen het prikbord agressie goed praten omdat ze gedwongen zijn opgenomen.

( Schoppen tegen de persoon die dichtbij je staat letterlijk en figuurlijk).

Bij het krijgen van een IBS moet er spraken zijn van een gevaar voor je zelf of voor je omgeving waarbij het vermoeden bestaat dat dit gevaar voorkomt vanuit een psychiatrische stoornis.

Als de acute dienst in deze verkeerd heeft gehandeld zal de rechter je nooit de IBS geven.

Ik heb vaak genoeg een dreun gehad en kan dit goed relativeren wanneer dit vanuit angst of een psychose afkomstig is.

Maar als de klap of schop vanuit ongenoegen is niet goed te praten.

Als een agent je een bekeuring geeft omdat je te hard heb gereden geeft je toch ook niet de pompbediende een dreun omdat je auto op benzine rijd?

Als het laatste zou gebeuren staan de krantenkopen er vol mee zinloos geweld op pompbediende.

• Kittykat

Waaruit blijkt nou dat die vpk zijn werk niet aan kan? Het is toch gewoon een vraag? Ruba schreef:

>

> wie is er nou eigenlijk geagiteerd hier????

> Richt je agitatie eens niet op de “patiënt”, maar op ons

> rechtssysteem.

> En als je je werk niet meer aankunt, zoek dan een ander

> beroep, jij hebt daarin keuzevrijheid, de gedwongen opgenomen

> patiënt heeft geen keus en zal schoppen ja, letterlijk en

> figuurlijk en dat gaat nu eenmaal het gemakkelijkst tegen "de

> vijand die het dichtst in de buurt staat"

• Edwin

misschien niet goed te praten,maar om hier nou over te gaan discuseren,lijkt me ook weer wat overbodig

• noix

Wat ben je gefrustreerd VPK, zoek anderws ander werk

• sandra

Nou dat is duidelijk, de VIJAND die het dichtste in de buurt staat.

Begrijp heel goed dat als je gedwongen wordt opgenomen, je de vpk en de arts als vijand ziet. Alleen zoals VPK het ook al opschreef, zijn zij niet diegene die bepaald hebben dat je opgenomen moet worden!!!!!

Begrijp de agressie op dat moment heel goed, alleen vraag ik me af waarom we er nu niet met VPK over kunnen discussieren.

Waarom gaan mensen de vp in?

Toch om mensen te helpen neem ik aan?

• Jason

Hoi sandra,

Je stelt de vraag goed,waarom gaan mensen de verpleging in?

Antw: om mensen te helpen..(meest voor hand liggende).

Alternatief antw: om ons mensen uit te lachen?zou kunnen,je hebt mensen die misbruik maken van hun functie,kijk maar bijv. een politieagent die onterecht een bekeuring uitschrijft,terwijl jij weet dat je niet fout zat.

Goed,tijd om te gaan slapen,is inmiddels al 1:07 geweest.

Groetjes Jasonsandra schreef:

>

> Nou dat is duidelijk, de VIJAND die het dichtste in de buurt

> staat.

>

> Begrijp heel goed dat als je gedwongen wordt opgenomen, je de

> vpk en de arts als vijand ziet. Alleen zoals VPK het ook al

> opschreef, zijn zij niet diegene die bepaald hebben dat je

> opgenomen moet worden!!!!!

> Begrijp de agressie op dat moment heel goed, alleen vraag ik

> me af waarom we er nu niet met VPK over kunnen discussieren.

>

> Waarom gaan mensen de vp in?

> Toch om mensen te helpen neem ik aan?

• sandra

Hoi Jason,

Denk toch niet dat mensen de verpleging in gaan om anderen uit te lachen.

Hebben toch een opleiding gevolgd en collega's om hen heen waardoor zij, mocht dit het geval zijn, door de mand vallen….?

Truste