Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gedwongen opgenomen met ibs.

• Creat

VPK je gedraagt je als een soldaat die zuurt dat er op hem terug word geschoten niemand heeft jou gedwongen voor je beroep keuse jij bent een robot die niet bewust is van zijn daden je draagt de vloek van de beul:Creat

• Ruba

Beste vpk,

Het was niet mijn bedoeling agressie goed te praten (maar helaas mijn reactie was nogal bout: reactie-tegenreactie he, daarmee nietgoed pratend, excuses), agressie is nooit goed te praten, daarom kun je ook gewoon aangifte doen bij de politie als je hiermee op je werk geconfronteerd wordt. Maar agressie is wel te begrijpen, agressie uit ongenoegen, frustratie op een gesloten afdeling, zonder uitlaatklep, met zo'n 10-15 andere gestoorden, zelfs heel wat beter dan psychotische agressie.

Maar ik zal je niet lastig vallen met een gedragskundige verhandeling, want waarschijnlijk vat jij het dan weer op als goed praten, zou zeggen bespreek dit soort dingen in je team, dan let je ook een beetje op jezelf en je eigen frustraties dat die niet uit de hand lopen dat je stank voor dank krijgt van mensen die jouw hulp niet willen (dit is een valkuil voor veel zorgverleners!)

En sorrie, als jij denkt dat er geen mensen op valse gronden, leugens en weet ik wat niet meer een bekrachtiging van de IBS krijgen (ook de rechter denkt “the doctor knows best”), zou ik maar eens wakker worden.

Ruba

• Gerard

Ik stop er mee maar geef mij zeker niet gewonnen.

ben van mening dat veel mensen op het forum de stelling totaal verkeerd hebben begrepen. en we er nooit uitkomen.

Ruba bedankt voor je mening.

bedankt voor jullie aandacht.

• John Versloot

Beste VPK,

Je bent duidelijk niet geschikt voor het werk in de psychiatrie. De vraag die je stelt is te simpel om zo te beantwoorden. Het is meer een vraag van een leek dan iemand die in de psychiatrie werkzaam is. Je zit helemaal vast in het “wij” en “zij” denken. Jammer dat je niet schrijft waar je werkt.

Groeten John Versloot

VPK schreef:

>

> Hallo allemaal,

>

> Ik heb een op het prikbord gekeken naar de onderwerpen maar

> zie er niets staan over opnames.

> Ik ben zelf werkzaam binnen de psychiatrie en neem regelmatig

> mannen en vrouwen tegen hun zin op.

> Wat is jullie ervaring dan daar in?

> Waarschijnlijk worden wij gezien als cipiers en worden de

> personen van de acute dienst geheel vergeten.

> Bij het krijgen van de IBS zouden jullie een je agitatie eens

> moeten richten op de rechter die maakt de beslissing niet wij.

• Ruba

Is het dan niet interessanter te vragen waar vpk zijn opleiding heeft genoten? Als verpleegkundige wordt je niet geboren, daartoe wordt je opgeleid. En temeer daar zo'n opleiding niet stopt bij het behalen van je papiertje heb ik nogal spijt van m'n eerste reactie, want hoewel op dat moment gemeend, is die natuurlijk absoluut niet constructief.

Vindt het igg een pre dat vpk zich kwetsbaar opstelt (hoewel daar ook gevaar in schuilt, zie alleen al de reacties op papier).

groetjes, Ruba

• dolf

Hallo VPK,

Wat je stukje over gedwongen opname betreft: je kunt het de mensen niet kwalijk nemen dat zij negatief reageren. Maar ik kan je wel wat clues geven over communicatie met mensen die opgenomen moeten worden:

1. Begin niet over ouders. Dit brengt over het algemeen een negatieve reactie teweeg.

2. Begin ook niet te praten over artsen, pillen, psychiaters, opname etc.

Maar heb het over een vaste vriend/vriendin. Dit is een onderwerp dat “veilig” is. Een vaste vriend/vriendin betekent liefde, vriendschap en sex. Misschien heeft hij/zij dat niet maar wie wil dat niet hebben?

Okay, ik hoop je van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Dolf.

• marlief

Het is ook een groot stuk ontneming van de vrijheid voor je gevoel. Helemaal als de staat waarin de patient verkeerd niet op realiteit berust. Op het moment dat ik opgenomen werd verkeerde ik in een waansituatie in een keer wordt heel je wereldje onder je voeten uit geveegd en kom je in een situatie terecht die bijna onmenselijk is. Laten we vooral niet spreken over de dreiging van isoleer. Dit is mensonterend. En dan medicatie waar je niet tegen kan en je bijna dood gaat van ellende daardoor….

• marlief

De VPK werkt voor de psychiater….de psychiater schrijft zijn opinie voor aan de rechter ofwel de burgermeester, daardoor wordt de patient opgenomen dus de rechter handelt naar de psychiater zijn mening en staat de rechter er dus ook buiten in principe die zet alleen een handtekening onder datgeen wat de psyhiater voorschrijft. En de psychiater verdient er weer aan.

• lief

Ik begrijp precies wat je bedoelt met die medicatie. Je voelt je zo beroert en afgevlakt het is gewoon niet normaal. Het is nu een jaar geleden dat ik op genomen ben geweest, niet met RM het was vrijwillig. Op zich vond ik die opname niet zo erg maar de medicatie is niet leuk.

• Tom

Om eerlijk te zijn moet ik voor IBS zijn.

Op 10mei kwam ik s'avonds thuis van het werk.Mijn vrouw(27 jaar)was niet thuis maar haar jas en haar mobieltje wel.Na een korte zoektocht kon ik haar niet vinden,en heb de p.c aangezet om eventuele mailtjes te zoeken die er iets mee te maken zouden kunnen hebben.Om 00:15 ging de telefoon en bleek ze te zijn gevonden door agenten in een plaats 25km. verderop.Toen ik daar aankwam werd mij verteld dat mijn lieve meisje zwaar in de war in een heg was gereden.Toen ik bij haar kwam was het enige wat ik zag een zwaar emotioneel wrak wat mijn vrouw was.Ze praatte hardop tegen zichzelf en was voor mij niet bereikbaar.Na een paar onderzoeken en pogingen tot gesprekken bleek dat mijn lieverd in een psygose was verkeerd.Nooit heeft ze drugs gebruikt en van drank is ze ook geen voorstander,ook is in haar familie niets van dit soort dingen ooit voorgekomen.Mijn lieverd zit nu al 56 dagen in het GGZ (IBS) voor haar eigen veiligheid.Ik kom elke dag bij haar langs maar ik ben bang dat dit nog wel even gaat duren.Maar ik moet zeggen dat ik niet durf te denken aan wat er zou kunnen gebeuren als zij gewoon weer naar huis was gestuurdt.Door deze waardeloze klotenervaring die nog niet over is moet ik zeggen dat ik het voor haar eigen belang beter is dat IBS in nederland mogelijk is