Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hersen spoelen

• Sytse

Er zijn gemeentelijke instanties waar je op de een of andere manier

toch terecht kunt. Er moeten mogelijkheden zijn een ieder die in de problemen komt

heeft die mogelijkheid alleen je moet je zelf wel openstellen en de adviezen overdenken en daar je concluzie uittrekken.

En ook niet direct je kop in de nek gooien en zeggen van bekijk het maar ik red me wel en je wankelt verder en zakt nog verder in de stront.

• Henri

in het buitenland zitten de gevangenissen vol met schizofrene …

• Sytse

Klopt, maar wij wonen hier lijkt me moeilijk om hen hier allemaal heen te halen of zie jij dat anders, weet wel dat er hier vandaan hulp verlening wordt verleend in Roemenië.

Ook gaan er hier uit deze gemeente grote vrachtwagens vol kleding bedden en matrassen eten wat al niet die kant op allemaal vrijwilligers werk.

• Sytse

Hier benoem je wel een punt Creat dat heel beeld bepalend is cultuur gebonden, daar kun je de psychiatrie niet de schuld van geven, als jij het niet eens bent met de behandeling, dan is dat aan jouw en niet aan de behandelende arts, ben je een gevaar voor de ongeving dan is daar de rechter voor en de arts die besluit, maar je wordt zomaar van de weg gehaald zonder reden.

• otje

natuurlijk is al het denken echt, het is toch door jou gedacht.

de echte vraag is bestaat er maar een werkelijkheid of hebben we met meerdere werkelijkheden te maken.

ik denk dat we daar met al onze wetenschap de mist in zijn gegaan.

in mijn optiek is het namelijk onmogelijk om alles terug te denken naar een werkelijkheid, de realiteit.

als elk mens op een totaal andere wijze naar de wereld kijkt hoe kunnen we dan een werkelijkheid delen???

• Creat

Wel het lijkt mij het beste dat er geachspeteert word dat schizofrenie niet bestaat maar een verzamelaam is van syptomen die op personelijke basiz word be oordeeld door de psychiater daar zit een gevaar in want het blijft mense werk er zijn psychiaters die van mening zijn dat men nooit the lang antipsycotica mag geven omdat het natuurlijke herstelings vermogen in de weg staat wat volgens hun is bewezen uit onderzoek wat veral word verweten door het droom proches omdat de atipsycotica dromen af remd

maar laat ik niet in een rose wolk lopen er zullen mensen zijn die meschien wel voor de rest van hun leven moeten doorslikken maar men doet tegen woordig of er nooit iemand van geneest die zijn er wel die gewoon later met de maatschapij mee draaien ook zal er meer een denken moeten ontstaan dat er gewoon meerdere oorzaken kunnen zijn waar van een teek bij voorbeeld zo als in een nieuwe topic werd genoemd

er zullen wel mensen zijn die om geen redenen spontaan schizofrenie krijgen maar de meeste die ik ken is er een oorzaak van the vinden met een overeenkomst in gebuurtenissen ook zijn er die gewoon kappot zijn waar geen vinger is op the leggen omwat voor benaming the geven verwachten van totaal mee draaien met de maatschapij met of zonder medichijnen is niet altijt mogelijk helaas komt het er opneer indeze maatschapij dat medichijnen gebruik lijdt tot bewezen ziek the zijn om het zo maar the noemen er zijn dan ook perzonen die zeggen dat ze wel stemmen hebben en ziek zijn maar dat medichijnen hun niet helpen maar dat hun toch maar word aangeraad om door the slikken om die redenen vermoed ik maar ik moet toe geven dat ik ook niet overal een antwoord op heb maar ja een perfechte maatschapij bestaat niet er zullen altijt mensen zijn die er niet goed van af komen mischien als je verplichte medicaatsie zou verbieden

maar ook anders om helaas zijn hier geen zijfer van bekent men doet nu of psychiaters nooit een foute peslising nemen en dat is mogelijk bij dit systeem een gevaarlijke regeling in mijn optiek en dat voor een op hondert tot laatste lijkt mij dat er ook naar de maatschapij zelf word gekeken in zommige cultuuren komt geen schizofrenie voor of bijna geen zo lang men dat niet doet blijft het met de kraan open dwijlen Het is geen perfechte antwoord Sytse meschien is die er ook niet

Creat

• Sytse

Creat ik geef direct toe dat er grote fouten worden gemaakt in de psychiatrie

en dat je er boven op moet zitten en bij elke verandering van medicatie of behandeling van je partner daar bij betrokken hoort te zijn.

Deze eis mag je stellen het is heel moeilijk om dat erdoor te krijgen maar de mogelijkheid is er heb het 3 jaar geleden zover gekregen dat ik en de dochters de behandeling bespreekbaar kregen en in de overleg werden betrokken.

Kwam wel doordat er fouten waren gemaakt vanwege medicatie en was ook niet makkelijk, werden harde woorden geveld en ook dreigende taal de afdeling was in rep en roer. We waren zover om de inspectie er op los telaten zover is het niet gekomen omdat we nu er bij betrokken werden en niet op afstand werden gehouden en met een kluitje in het riet werden gestuurd.

De nabehandeling ben ikzelf ook steeds mee gegaan ook weer bij de gesprekken

is wel anders geweest in het begin toen ik dit voor het eerst mee maakte wat een klote zooi was het toen.

• Sytse

Dat is moeilijk ja, maar door de dingen bespreekbaar te maken

kun je toch dicht bij de werkelijkheid komen maar helemaal zal altijd moeilijk zijn en blijven, een mens is nu eenmaal een vreemdwezen*D

• Creat

Het is mooi als je mensen buiten de psychiatrie voor je belangen op komen helaas heeft niet iedereen dat mensen laten sich zoms nog al inpalmen door een psychiater ook is men niet op de hoochte van moggelijk heden om op the komen voor de rechten van die in de psychiatrie helaas is het voor die gene die er opgesloten zit prachtich onmogelijk aangezien je regten zijn afgenomen en mogelijk heden om dingen the ondernemen ook is het zo dat de omgang met de mensen in de psychiatrie verschild per psychiatrie

er zijn nog altijt psychiatriese instellingen waar het gewoon bij de beesten af is waar je ijgelijks niet meer van fouten kan spreken van de buite kant lijkt het zoms alle maal prima maar het is niet allemaal koek en ei in Nederland waar de gewoone burger geen weet van heeft als je nu tefreden bent met waar je vrouw nu onder behandeling is is dat mooi anders zou je kunnen uit zoeken of ze naar een andere psychiatrie kan wat moelijk is door de wachtrijen dit is zoms mogelijk maar ook hier geld dat dit onmogelijk is teregelen door die gene die zelf is opgenomen op deze mogelijk hijdt the wijzen lijkt mij wel toepaselijk bij deze topic maar mischien wisten de meesten dit al : Creat

• anneke

Ook ik heb heel wat te zeggen over Dave beslissingen nemen doet de psychiater altijd met mij samen.

Ook de verpleging overlegt alles met mij maar ik denk ook dat dat komt omdat ik 2 keer per dag op bezoek komt dus van alles redelijk op de hoogte bent.

Gesprekken met de psychiater die Dave heeft ben ik altijd bij dus wat dat betreft heb ik geen klagen.

Sinds gister mag Dave 2 uurtjes per dag naar huis ook dat is in overleg met mij en de verpleging gegaan.

Maar ik denk inderdaad als je er alleen voor staat dat je aan de haaien bent overgeleverd om het maar even zo te zeggen hoewel het niet overal zo is.

Anneke