Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat helpt jullie?

• roy

Ik werk vrijwillig in een dierenasiel.

En met de weener groep ben ik ondertussen ook al bezig. Maar daar zit een wachttijd op voor 3 jaar. Dus dat loopt nog.

Sporten dat doe ik zo nu en dan, krijg daar niks contructiefs mee van de grond, het kost me vaak meer dan dat het me oplevert.

Ik krijg wel eens bezoek van vrienden, dit is niet zo heel erg veel, maar teveel vind ik ook weer niet fijn.

Nog even iets over sport. Bij sport heb ik altijd een hele grote angst voor een hartaanval e3n kan me er dus niet vol voor inzetten, ben altijd erg terughoudend.

Ik denk dat dit ooit veroorzaakt is omdat mijn tegenstander in een zaalvoetbaltoornooi vanuit het bedrijf waar ik toen werktew voor mijn ogen is gestorven. Maar ik voel meestal ook wel vreemde sensaties in het lichaam die mje angstig maken. Ben daar nog mee bezig.

Groetjes Roy

• Sylvie

Goh, dat dat zo lang duurt…3 jaar. Kan me wel voorstellen dat je bang bent om een hartaanval te krijgen als je kijkt naar wat je hebt meegemaakt met die tegenstander.

Jammer dat het zo veel moeite kost om iets aan sport te doen.

Wens je veel sterkte toe.

groetjes,

Sylvie.

• Brian

Hoi,

Wat goed helpt is het besef waarom het niet mogelijk is je ziel te beteugelen. Dit is bij mij niet anders dan bij jou. Het leven dat wij moeten voeren is in te sterk gefragmenteerd om de stukjes nog in een hand te kunnen houden. Dit is niet een probeem in mijn ziel of in die van jou of in die van een andere forum gebruiker. Het is een gevolg van een misdaad op het huidige nu. Dit besef kan je kracht geven tegen de leugens van de geestelijke gezondheidszorg die jou met behulp van drugs willen laten berustten in jouw ontevredenheidslot. Je weet namelijk heel goed dat er iets niet klopt. Maar niemand verteld je nog wat dit dan is. Ook een psychiater niet. Een psychiater of psycholoog is iemand die je vastzet in een spiritueel status quo doormiddel van periodieke afspraken voor zinloze gezwam sessies en een tas vol met regelmaat in te nemen pillen die vol zitten met zware metalen. Om even op je moeder terug te komen. Het leven dat ze leidt en eigenlijk dat van vrijwel de 95% overigen inhier is balanceren op het randje van de collaps. Deze opgeforceerde schizide levensvorm is de oorzaak van het hele moderne scala aan geestelijke aandoeningen van burnout tot borderline. Helaas maken die vijf procent door financieel gepushed overmotivatisme het leven van de rest behoorlijk zuur. Droevig genoeg moet dan ook nog vast gesteld worden dat deze zelf te dom zijn om te doorzien dat een gevulde bankrekening met twee toetsen geblokkeerd en op nonactief gesteld kan worden. O ja dat helpt.

Doei.

• Syl

Hoi Brian,

Ik begrijp je hele verhaal niet goed. Ik zit nu met duizend vragen. Maar wat ik uit jouw verhaal kan opmaken is dus dat jij geen vertrouwen hebt in de geestelijke gezondheidszorg? Vind jij schizofrenie geen ziekte? Waar komt dat verhaal met die ziel vandaan? Wat bedoel je met het beteugelen van de ziel?

Je zegt: “Deze opgeforceerde schizide levensvorm is de oorzaak van het hele moderne scala aan geestelijke aandoeningen van burnout tot borderline.”

Zou je dat kunnen uitleggen? Waarom is deze vorm geforceerd volgens jou? Hoe kunnen mensen vrij leven volgens jou? Sinds wanneer wil de geestelijke gezondheidszorg mensen volstoppen met drugs en je laten berusten in je ontevredenheidslot? Ik kan me dit gewoon niet voorstellen. Die mensen hebben jarenlang gestudeerd om mensen te helpen. Kun je nu precies definiëren wie die overige 5 procent nu zijn? En wat hebben financiën met dit hele verhaal te maken?

groetjes,

Sylvie.

• Brian

Als je de inhoud van je hoofd niet meer kunt begrijpen dan is dit een signaal dat er iets niet in orde in je leven is of dat je klaar bent voor een nieuw niveau. Veel mensen die dit overkomen zijn niet in staat iets in hun leven drastisch te veranderen omdat ze of vast zitten aan teveel verplichtingen (werk,hypotheek) of de financiele mogelijkheid hiertoe niet hebben. Deze signalen (psychose) zijn geen ziekte beeld maar normale lichamelijke processen. Dit gebrek aan levensmogelijkheden doen de bezitter grijpen naar medicamenten die de ziel chemisch verlammen waardoor ze niet meer als problematisch ervaren wordt. Voordeel is de rust (geen ongewenste stemmetjes, zoefjes en piepjes meer) maar ook geen scherpte, lust en creativiteit meer. En je baas, als je die nog hebt, klaagt ook niet meer. Het is maar net waar je de voorkeur aan geeft. Nou heb je nog niet op alles een antwoord maar ik schrijf morgen nog we een stukkie. Ok?

• Ramon Dekker

wat mij bijv ook helpt is het lezen van boedistische gedachtengoeden.ik zelf heb veel moeite met het innemen van een plek op deze wereld.door dit soort boeken te lezen houw ik soms beide voetjes op de grond.

Reiki waar jij het over had heb ik gedaan een maandje geleden.persoonlijk vond ik het niks.soortgelijk haptotherapie heb ik ook gedaan,maar ook dat werkte niet echt,maar beter als reiki..daar voelde ik in iedergeval wat van.

En voor de rest wat helpt is jezelf niet de beperkingen laten opleggen die je van de geestelijke gezondsheidzorg krijgt en gewoon lekker je eigen ding blijven doen.tis verschrikkelijk moeilijk,maar het kan wel.

Groetjes edwin

• Brian

Geestelijkegezondheidszorg is het substituut voor het missende levenselement dat verloren is gegaan door de individualisering. Volledige werkgelegenheid waarnaar regering streeft is niet te combineren met een volwaardig bestaan. Iedereen die werkt weet dit uit eigen ervaring. Het tempo ligt zo hoog en de feitelijke productiviteit hieruit bedroevend laag. Plaats voor spirituele bezinning of wijzigen van koers is er niet. Alleen door jezelf een burnout aan te laten praten of een geestelijke stoornis is een tijdelijke stop mogelijk. De vijf procent (misschien in realiteit nog wel veel minder) bezit die luxe dat ze misbaar zijn bij hun verplichtingen. Gestruktureerde inflatie heeft er bovendien voor gezorgd dat een 40urig salaris net voldoende is voor een singlehuishouding. Of twee salarissen in een partnerhuishouding.

• Syl

Interessant om te zien dat je toch wat hebt aan dingen buiten de reguliere gezondheidszorg.

• Dolf

Hallo Sylvie,

Wat helpt is het eten van vis. En wat verdere aanpassingen aan mijn dieet.

M.vr. gr.

Dolf.

• Brian

Wat nog het meeste helpt is het besef dat het geen zier uitmaakt of je dokter officieel vindt dat je schizofreen bent of niet. Het enige wat de diagnose in je leven zal veranderen is dat je je omgeving geen verantwoording meer hoeft afteleggen waarom je leven niet zo loopt als je gehoopt had. Is dit laatste het geval denk dan eens voordat je je wil gaan laten omdopen tot geestelijk zorgbehoevende dat het misschien wel externe factoren (buiten jou hoofd) zijn waardoor je niet langer meer spoort (of wilt sporen). Bijvoorbeeld de onmogelijkheid om een job langer dan 12 maanden te behouden, het om de drie maanden moeten wisselen van partner en twee keer per jaar te moeten verhuizen. Daarbij telt dat de basis van het moderne leven schoeit op permanent conflict in plaats van (saaie) vastigheid. Advocaten, journalisten en mediale uitgeverijen die in eerste instantie op lijken te komen voor rechtvaardigheid blijken endeffect slechts te provoceren en conficten te bevorderen. Schizofrenie, dat wat de arts, eronder verstaat is een logisch te beredeneren bijproduct van deze tijd en geen vreemde afwijking zoals de gezondheidszorg je wil laten doen geloven. 100% veroorzaakt door financiele beperkingen op het vrije doen. Vrijheids van meningsuiting, wat door sommigen nu wordt gezien als het hoogste liberale ideaal, is slechts een heel schamel tegoeddoeninkje voor het verbod op feitelijke vrijheid, het recht te leven.