Hetgeen wat mij het meeste helpt is het volgende. Ik weet sinds een anderhalf jaar dat ik de ziekte schizofrenie heb. In de uiterste kern van mijn psychose, toen ik echt voelde dat ik aan het transformeren was, heb ik mijn hele leven als een flits voorbij zien komen. Op eens wist ik het. Aan het einde van dit leven, waarvan ik overigens hoop dat dat zo lang mogelijk zal zijn, zal ik de eeuwige rust vinden. Filosoferen is altijd een hobby van mij geweest. Meestal gepaard gaande met geestverruimende middelen. Ik ben verlicht. Ik zit al in de Hemel. Onderstaande tekst kan het een en ander nader verklaren.
Darwin ontdekte dat er stoffelijk evolutie plaatsvond bij planten, dieren en mensen. Op zijn twee stellingen is niets aan te merken. Echter, de overgangen van materie naar planten, van planten naar dieren en van dieren naar mensen zijn niet door de evolutie ontstaan. Deze overgangen van fysiek naar ether lichaam, van ether naar astraal en van astraal naar geesteslichaam zijn ontstaan met tussenkomst van de Schepper. De evolutie maakt deel uit van het scheppingsplan.
Naast de stoffelijke evolutie vindt er bij de mens dankzij zijn geesteslichaam, ook geestelijke evolutie plaats. Al vier miljoen jaar is het menselijk bewustwordingsproces aan de gang. Dankzij dualisme en tijd kan een mens ‘ervaren’. De mens heeft hierdoor de mogelijkheid te leren van zijn ervaringen waardoor zijn bewustzijn kan evolueren. We kunnen de evolutie van het menselijk bewustzijn verdelen in de babyfase, de kindfase en de volwassenfase. Het bewustzijnsproces is te symboliseren als een tocht de berg op. De eerste mens had een bewustzijn dat we kunnen vergelijken met dat van een baby en begon onderaan de berg, waarna de mens geleidelijk aan hogerop is gekomen.
De universele waarheid kunnen we beschouwen als een puzzel. Naarmate het bewustzijn evolueert en men hoger op de berg komt te staan, vergaart men meer puzzelstukjes en komt men steeds dichter bij de waarheid te staan. De waarheid van mensen en daardoor ook de interpretaties over wat ‘goed’ of ‘fout’ is, kan verschillen doordat men:
over een andere hoeveelheid puzzelstukjes beschikt. (ander bewustzijnsniveau).
en doordat iedereen deze puzzelstukjes op een andere plaats heeft liggen. (men beschikt dan over andere waarheden / inzichten).
De wet van karma houdt in: ‘wat men zaait zal men oogsten’. Op alle acties die op geestelijk niveau gedurende een leven zijn gecreëerd, volgen de reacties in het volgende leven of nog in dit leven. De terugwerking van deze reacties en daarmee het herstel van het evenwicht, zorgt ervoor dat we ons bewust kunnen worden van ons eigen handelen, onze eigen keuzen. Deze reacties vormen de nieuwe levensles(sen). Karma stuurt de mens en zorgt ervoor dat de mens de juiste ervaringen opdoet, waarmee deze levenslessen worden geleerd, welke noodzakelijk zijn voor het bewustwordingsproces. Karma stuurt middels karmische aspecten en onze ‘vrije’ wil.
Wat karma in principe doet, is ervoor zorgen dat we de juiste puzzelstukjes vergaren. Alle verzamelde stukjes worden in de ziel opgeslagen, die deze via reïncarnatie het volgende leven weer mee zal nemen. Door steeds meer puzzelstukjes te vergaren, beschikt de mens over steeds meer inzichten, waardoor hij zijn prioriteiten in het leven anders gaat leggen. De mens leert een evenwicht te vinden in de deficiency needs, waarna hij toekomt aan de behoefte aan zelf-actualisatie. De mens ontwikkelt zich daardoor geleidelijk aan van een scheppend naar een verlossend mens.
De schepping is perfect en ieder mens is uitverkoren. Dankzij de wet karma hoeft God niet te oordelen of te straffen. De mens kan niet in de hel terecht komen, omdat deze niet bestaat. De tegenstelling van de hemel is niet de hel, maar de aarde. In de hemel heerst eenheid en harmonie met als tegenpool de aarde waar dualisme (tegenstelling / verschil) aanwezig is. Zonder de aarde als tegenpool zouden de zielen in het hiernamaals hun eigen harmonie, liefde en eenheid niet kunnen ervaren.
Alles in het leven heeft een doel en iedere gebeurtenis is een kans om ons verder te ontwikkelen. Momenteel zit een deel van de mensheid qua bewustzijn in de overgangsfase van kindfase naar volwassenfase. Men leert dankzij een hoger ontwikkeld bewustzijn inzien dat wij allen eigenlijk één zijn. Wij zijn hier allemaal met hetzelfde doel en maken allemaal eenzelfde ontwikkeling door. Ieder mens dat de top van de berg heeft bereikt en de puzzel heeft voltooid, zal een zeer verlossend mens zijn geworden. De ziel hoeft zich dan niet meer verder te ontwikkelen en zal dan in het hiernamaals verblijven, omdat het opnieuw terugkeren op aarde gewoon geen zin meer heeft. Gedurende vele incarnaties is de puzzel der waarheid compleet gemaakt, waarna de ziel bevrijdt van een lichaam weer in harmonie zal verkeren. Dankzij de schepping zal de ziel als Goddelijk wezen zich bewust zijn van de harmonie waarin het verblijft.
(beter goed gejat als slecht verzonnen)
m.v.g. kvs