Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat helpt jullie?

• Sylvie

Vis? Wat apart. Wat voor dieet volg je dan? Waarom vind je dat vis eten helpt? Wat doet het dan met je?

Brian dus als ik het goed begrijp vind jij dat schizofrenie een ziekte is die past bij de huidige maatschappij? Maar er was toch al veel eerder schizofrenie? En jij vindt dat als je genoeg geld had je alles kon doen wat je wil? Misschien moet je filosofie ofzo gaan studeren ;) Leuk om te zien hoe jij erover denkt.

groetjes,

Syl.

• Brian

Hi, nee de huidige maatschappij veroorzaakt doormiddel van een heel langzaam financieel inflatie process steeds meer geestelijke isolatie waaruit schizoide trekken voortkomen. Dat wat nu schizofreen is is iets heel anders dan wat dat in de verleden tijd was. Een schizofreen in nederland is een heel ander persoon dan een schizofreen in bv zuidafrika. Geldgebrek belemmerd mensen algemeen in hun geestelijke en lichamelijke vrijheden. Het is niet leuk hoe ik erover denk. De werkelijkheid is al twee decennia niet meer leuk. Waar kun je ofzo studeren? Kun je een voorbeeld geven waaruit blijkt dat je moeder schizofreen is?

• kvs

Hetgeen wat mij het meeste helpt is het volgende. Ik weet sinds een anderhalf jaar dat ik de ziekte schizofrenie heb. In de uiterste kern van mijn psychose, toen ik echt voelde dat ik aan het transformeren was, heb ik mijn hele leven als een flits voorbij zien komen. Op eens wist ik het. Aan het einde van dit leven, waarvan ik overigens hoop dat dat zo lang mogelijk zal zijn, zal ik de eeuwige rust vinden. Filosoferen is altijd een hobby van mij geweest. Meestal gepaard gaande met geestverruimende middelen. Ik ben verlicht. Ik zit al in de Hemel. Onderstaande tekst kan het een en ander nader verklaren.

Darwin ontdekte dat er stoffelijk evolutie plaatsvond bij planten, dieren en mensen. Op zijn twee stellingen is niets aan te merken. Echter, de overgangen van materie naar planten, van planten naar dieren en van dieren naar mensen zijn niet door de evolutie ontstaan. Deze overgangen van fysiek naar ether lichaam, van ether naar astraal en van astraal naar geesteslichaam zijn ontstaan met tussenkomst van de Schepper. De evolutie maakt deel uit van het scheppingsplan.

Naast de stoffelijke evolutie vindt er bij de mens dankzij zijn geesteslichaam, ook geestelijke evolutie plaats. Al vier miljoen jaar is het menselijk bewustwordingsproces aan de gang. Dankzij dualisme en tijd kan een mens ‘ervaren’. De mens heeft hierdoor de mogelijkheid te leren van zijn ervaringen waardoor zijn bewustzijn kan evolueren. We kunnen de evolutie van het menselijk bewustzijn verdelen in de babyfase, de kindfase en de volwassenfase. Het bewustzijnsproces is te symboliseren als een tocht de berg op. De eerste mens had een bewustzijn dat we kunnen vergelijken met dat van een baby en begon onderaan de berg, waarna de mens geleidelijk aan hogerop is gekomen.

De universele waarheid kunnen we beschouwen als een puzzel. Naarmate het bewustzijn evolueert en men hoger op de berg komt te staan, vergaart men meer puzzelstukjes en komt men steeds dichter bij de waarheid te staan. De waarheid van mensen en daardoor ook de interpretaties over wat ‘goed’ of ‘fout’ is, kan verschillen doordat men:

over een andere hoeveelheid puzzelstukjes beschikt. (ander bewustzijnsniveau).

en doordat iedereen deze puzzelstukjes op een andere plaats heeft liggen. (men beschikt dan over andere waarheden / inzichten).

De wet van karma houdt in: ‘wat men zaait zal men oogsten’. Op alle acties die op geestelijk niveau gedurende een leven zijn gecreëerd, volgen de reacties in het volgende leven of nog in dit leven. De terugwerking van deze reacties en daarmee het herstel van het evenwicht, zorgt ervoor dat we ons bewust kunnen worden van ons eigen handelen, onze eigen keuzen. Deze reacties vormen de nieuwe levensles(sen). Karma stuurt de mens en zorgt ervoor dat de mens de juiste ervaringen opdoet, waarmee deze levenslessen worden geleerd, welke noodzakelijk zijn voor het bewustwordingsproces. Karma stuurt middels karmische aspecten en onze ‘vrije’ wil.

Wat karma in principe doet, is ervoor zorgen dat we de juiste puzzelstukjes vergaren. Alle verzamelde stukjes worden in de ziel opgeslagen, die deze via reïncarnatie het volgende leven weer mee zal nemen. Door steeds meer puzzelstukjes te vergaren, beschikt de mens over steeds meer inzichten, waardoor hij zijn prioriteiten in het leven anders gaat leggen. De mens leert een evenwicht te vinden in de deficiency needs, waarna hij toekomt aan de behoefte aan zelf-actualisatie. De mens ontwikkelt zich daardoor geleidelijk aan van een scheppend naar een verlossend mens.

De schepping is perfect en ieder mens is uitverkoren. Dankzij de wet karma hoeft God niet te oordelen of te straffen. De mens kan niet in de hel terecht komen, omdat deze niet bestaat. De tegenstelling van de hemel is niet de hel, maar de aarde. In de hemel heerst eenheid en harmonie met als tegenpool de aarde waar dualisme (tegenstelling / verschil) aanwezig is. Zonder de aarde als tegenpool zouden de zielen in het hiernamaals hun eigen harmonie, liefde en eenheid niet kunnen ervaren.

Alles in het leven heeft een doel en iedere gebeurtenis is een kans om ons verder te ontwikkelen. Momenteel zit een deel van de mensheid qua bewustzijn in de overgangsfase van kindfase naar volwassenfase. Men leert dankzij een hoger ontwikkeld bewustzijn inzien dat wij allen eigenlijk één zijn. Wij zijn hier allemaal met hetzelfde doel en maken allemaal eenzelfde ontwikkeling door. Ieder mens dat de top van de berg heeft bereikt en de puzzel heeft voltooid, zal een zeer verlossend mens zijn geworden. De ziel hoeft zich dan niet meer verder te ontwikkelen en zal dan in het hiernamaals verblijven, omdat het opnieuw terugkeren op aarde gewoon geen zin meer heeft. Gedurende vele incarnaties is de puzzel der waarheid compleet gemaakt, waarna de ziel bevrijdt van een lichaam weer in harmonie zal verkeren. Dankzij de schepping zal de ziel als Goddelijk wezen zich bewust zijn van de harmonie waarin het verblijft.

(beter goed gejat als slecht verzonnen)

m.v.g. kvs

• Sylvie

Om even een voorbeeld te geven: Ze maakt rare grapjes, lacht om dingen waar je niet om kunt lachen zeg maar, ze hoort stemmen in haar hoofd en ze is extreem wantrouwig. Sloten zijn blijkbaar alweer veranderd ben ik achter gekomen. Ze beschuldigt iedereen van diefstal van iets wat gewoon in huis ligt…

Wat is volgens jou dan een schizofreen persoon in Zuid-Afrika?

• Sylvie

Filosofie (wijsbegeerte heet het dan) kun je studeren aan de universiteiten in Nijmegen, Tilburg, Amsterdam, Utrecht, Leiden, Groningen en Middelburg.

• Brian

Als je moeder en jij in zuidafrika gewoond hadden dan was haar gedrag beslist te rechtvaardigen en waarschijnlijk noodzakelijk als overlevingsreflex tegen de hoge criminaiteitsgraad die daar heerst. Omdat onze samenleving hier de schijn van perfect lijkt te hebben worden overlevingsreflexen die iedereen wel regelmatig heeft (als het goed is) als ziek bestempeld. Ik zie het gedrag van je moeder eerder als signaal dat ze bescherming zoekt. Dit kan als reden hebben dat ze gedwongen is om alleen te leven of omdat ze bang is voor de toekomst. Vindt je het niet merkwaardig dat, als je ziet hoe ze leven moet, de arts haar slechts verteld dat ze geestelijk ziek is? Een goede arts of begeleider zou haar (financieel) steunen in plaats van vergiftigen. De geestelijke gezondheidszorg anno nu is een directe misdaad tegen de mensheid. Ik hoop op voorspoed voor jullie en dat je ook beseft dat hoe de wereld nu draait uniek is in de geschiedenis maar niet bepaald gezond of normaal te noemen is.

• piet

Hallo,

Mij laatste echte aan val van Psychose / schizofrenie is alweer een aantal jaren geleden.

Met behulp van een geringe medicijn (Haloperdol 1mg) kan ik het goed onder controle houden.

Bij de eerste aanval kreeg ik 3mg en dat moest binnen 3 week weer afgebouwd worden naar nul.

Na die 3 weken kreeg ik op nieuw last toen mocht ik langer doen over het afbouwen naar nul.

Maar naar verloop van tijd kwam de psychose weer terug .

Toen heb in overleg met de arts de medicijn in eigen tempo afgebouwd in half jaar tijd tot zoon laag mogelijke dosis 1mg . Soms merk ik nog dat ik nu net tegen de grens zit maar daar kan ik mij goed bij vinden.

De ergste periode is als je psychose krijgt wachten tot het medicijn werkt dit kan ± 48 uur duren. Zodra het medicijn werkt word je duf, moe en futloos. Dit kan enkele weken duren.

Maar dat word elke dag beter al gaat het maar heel langzaam vooruit.

Daarom ben ik niet zo mee een dat er word ge jojo word met het medicijn.

In die periode zit je ook vaak in de ziektewet en daar wordt je persoonlijke omstandig niet beter op. Ik heb zelf weinig gepraat over mijn kwaal maar ik weet dat er mensen zijn er zelf heel veel over hebben . Maar ik ben van mening dat hoe minder mensen dit van je weet hoe aangenamer het leven is. Want er zijn altijd mensen die te pas en onpas willen gebruiken en dat maakt het leven alleen maar moeilijker . Iemand die kwaad wil zal altijd je zwakke plek zoeken dat heb ik ook mee gemaakt. Dat heb ik ook mee gemaakt maar dat heb ik maar naast me neer gelegd onder de moto die bewijst zich zelf en zo leer je de mensen meteen kennen.

Ik kan er goed mee leven en ik ga er ook niet vanuit dat ik nog van het medicijn afkom.

Ik zorg er ook altijd voor dat ik een stuk of vijf van de pillen op voorraad heb om als het mis gaat direct in te kunnen grijpen als het toch nog weer de kop op steekt.

Want dan is echt de eerste klap een daalder waard.

• noix

Jammer dat je denkt dat je hier niet met andere mensen over kunt praten, ik denk juist dat het je leven verrijkt en makkelijker maakt als je omgeving ervan afweet.

Ik ga ook niet van het slechte in de mens uit, dat ze het tegen me gebruiken, en dat gebeurt dan ook niet.

groet noix

• saskia

Veel mensen in mij omgeving begrijpen niks van schizofrenie, of dat nou om familie of zelfs vriendinnen en vrienden gaat . Ik weet van mezelf dat ik niet kan werken , ik heb in 2002 een arbeidskundig onderzoek gedaan . Het grote voordeel was dat een deskundige op papier heeft gezet wat ik wel of niet kan met mijn ziekte. Van mij namen ze het niet aan als ik zei dat ik niet kon. Ik lijd nu een heel gestructueerd leven . Heb een leuke hobby,s die ik thuis doe.

Verder heb ik een maatje van Horizon , (een vrijwilligster) waar mee ik leuke dingen doe .

Wat ik probeer te zeggen is Probeer je niet te veel van andere mensen aan te trekken , luister goed naar jezelf , en probeer te ontdekken wat wel nog kan , hoe kleins het ook is.

Groetjes saskia

• Luuk

Beste Brian.

Ik ben zelf psycholoog en schizo. Ik raad je aan. Neem je medicijnen! gewoon een lage onderhoudsdosering is al voldoende lijkt me.

En als je t niet bent. Waar de fock ben je mee bezig???

Denk ff na voordat je dingen opschrijft op een gezondheidsforum

Vraag

Hoe kan je leren fietsen zonder fiets?

Hoe kan je omgaan met je symptomen zonder schizofrenie?

Zou heel mooi zijn als t niet bestond, maar heb wel last van de symptomen drvan.hmm raar zeg!

Volgens jouw gezam bestaat de ziekte niet en de problemen komen ergens anders vandaan.

Ben ik blij dat ik mijn kritieke fase niet iemand zoals jij op t internet ben tegengekomen maar mn “gezonde” verstand

Dit houdt in….ziekteinzicht verkrijgen en symptomen actief bestrijden op legio punten. Copingstrategieenn aanleren voor de diverse symptomen. Weten wat achterdocht met me doet..hoe ik stemmen actief naar de achtergrond kan verdrijven. Omgaan met stressfull life events, negatieve symptomen. Ik fiets dus op een fiets en hij rijdt al best lekker.

Wat jij aan het doen bent is de zijwieltjes van mensen die net leren fietsen structureel aan het kapotschoppen. Hou alsjeblieft daarmee op en ga je moeder lastigvallen ofzo!