Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schizofrenie

• cindy

heeft er iemand van jullie borderline of schizofrenie ?

heb zelf borderline gehad maar ben denk ik genezen ..

groetjes

• Martijn

Cindy ,

Fijn dat jij je beter voelt.

Het is heel goed mogelijk om van een handicap zoals Borderline te “genezen” , denk ik.

Je hoort dat wel vaker over Borderline.

Ik heb geen Borderline . Ik heb al 5 onderzoeken gehad . Ik heb ook geen schizofrenie.

Hoe komt het dat je denkt dat je bent genezen , als ik vragen mag ?

Is het zo dat je je minder leeg voelt en je stemming stabieler is ? Heb je ook meer zelfvertrouwen en vertrouwen in mensen ?

groetjes Martijn.cindy schreef:

>

> heeft er iemand van jullie borderline of schizofrenie ?

> heb zelf borderline gehad maar ben denk ik genezen ..

>

> groetjes

• Ruben

Ik heb een vraag over schizofrenie, De oom van mijn vriendin heeft er een extreme vorm van. Hij hoort stemmen en ziet overal lintjes en kinderwagens. Ook word hij achtervolgt door zijn oude werkgever. Nou is het probleem dat hij niet de deur meer uitdurft. En dat de stemmen hem zeggen dat hij zijn vrouw en zichzelf moet vermoorden. Hij heeft de laatste tijd steeds meer van die crisissen en toch wil hij niet worden opgenomen. Kan je dit niet gedwongen laten doen?

• noix

Ja, dit kan zeker gedwongen, als hij idd het leven van zichzelf of zijn omgeving in gevaar brengt.

Neem contact op met de huisarts en vraag deze de crisisdienst in te schakelen.

sterkte noix

• Ruben

Dank je wel, ik zal het er met de nodige mensen over hebben.

Groeten Ruben

• amable

Wil hier even op reageren….denk je dat ze wat doen??!!! Hij zou eerst iets ernstig moeten doen bij zichzelf of iemand anders, dan gaan ze pas aktie ondernemen! Ik spreek hier uit eigen ervaring…meerdere malen heeft mn man destijds me na gezeten met een mes of ander voorwerp…nee ze kwamen niet hoor, had het niet snel genoeg gemeld!! Nee pas toen mn man was vermist,ik na de politie….nee ze konden niks voor me doen!! IK hem notabene zelf heb terug gevonden in zuid-spanje toen zeiden,ok… we nemen hem op…hij was namelijk aan uitdrogen…een vorm van zelfmoording…..dus toen pas volgde een opname…Dus het enige is…hem uit de tent te lokken…hopen dat er niets gebeurd!!! En dan meteen crisisdienst en politie bellen!!! een tip, licht van te voren de crisis maar even in…zijn ze er te minste van op de hoogte!!! Mocht je nog vragen hebben, laat t me weten!!! Groetjes

• noix

Hoi Amable,

dat is idd een vreselijk voorbeeld, gelukkig loopt het niet altijd zo.

• amable

Nee dat hoop ik ook niet voor iemand anders, gelukkig is nu wel alles goed hoor!!!

• Ruben

Ja, dat dacht ik al dat het niet makkelijk zou gaan, hij zit idd soms zijn vrouw achterna met een schroevendraaier en dreigt ook zelf deze in het stopcontact te steken, maar niemand die hem nog neemt. Het crisiscentrum in haarlem geloof ik wil niet eens meer dat we bellen

• noix

Als er echt een bedreigende situatie zich voordoet, kun je ook de politie bellen, die willen ook nog wel eens een psychiater erbij halen en iemand gedwongen laten opnemen

noix