Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schizofrenie

• amable

Ja het is inderdaad niet makkelijk, maar….er zijn oplossingen!!! Zn vrouw moet anders de volgende keer dat ie dr weer achterna zit, zichzelf opsluiten en de politie bellen, en dan gewoon zeggen dat ze niet meer (bijv.) uit de wc durft te komen, omdat ze zich bedreigd voelt, dan moeten ze wel komen, zien ze dat hij idd erg verward is op dat moment , (hoop je) dat ze hem meenemen voor te ondervragen, en meestal wordt er dan ook crisis bij gehaald, en zal hij van daaruit worden opgenomen, of gaan ze van daar uit weer contact opnemen met verdere instellingen! Het is wel niet 1 2 3 gedaan, maar…er is hoop!!!

FF een vraagje, heeft die oom al eerdere opnamens gehad?! Krijgt ie medicatie?!

• Gerda

hallo cindy

ik heb borderline en schizofrenie moet zeggen heb nog nooit iemand aangestroffen die het beiden ook hadden wat een toeval dus heb idd meer last van schizofrenie dan van borderline

liefs gerda

• Brian

Mensen worden gek, en nemen zo als voorbeeld een enkeltje spanje omdaar rustig in de zon te gaan zitten verdogen of gaan hun vrouw najagen met een schroevendraaier omdat het leven langzaam struktureel kapot gemaakt is door mediale leugens, niet omdat er een onvatbare ziekte in het hoofd schijnt te huizen. Deze leugens worden ondersteund door zorgvuldig voorgeprogrammeerde financiele afbraak programma's. Psychologische ‘hulp’ of raad is een hele slechte commerciele vervanger voor een normaal menselijk leven. Na de weeromstuit, waarbij o.a. in een toetsdruk ieder giraal geld verkeer onmogelijk gemaakt wordt, bestaat er dus niet meer de mogelijkheid op een goedgemutste psychologische sessie op ziektefondskosten. Tevens verdwijnt gelijktijdig ook alles wat we onder welvaart verstaan. Trends en modes geven nu al enige tijd heel wrang het komende als zogenaamde lifestyle opgedragen.

• anneke

luister maar niet naar brian die heeft zelf hulp nodig al weet hij dat nog zelf niet.

Maar bel de politie en de crisis dienst uit mijn ervaring komen ze gelijk .

Groetjes Anneke

• amable

ja idd niet na Brain luisteren, denkt dat ie weet waar ie over praat (kent de hele story niet, maar ja) met zn enkeltje spanje, ja ja!!! als je nog iets wilt weten laat het me maar weten hoor.

• amable

en ps Brian, als je niks beters weet te vertellen, sla dit onderwerp dan over!

• roy

Het beste zou zijn dat je hem ertoe zou kunnen bewegen vrijwillig opgenomen te worden.

Dat is vaak toch het beste uitgangspunt.

Ruben schreef:

>

> Ik heb een vraag over schizofrenie, De oom van mijn vriendin

> heeft er een extreme vorm van. Hij hoort stemmen en ziet

> overal lintjes en kinderwagens. Ook word hij achtervolgt door

> zijn oude werkgever. Nou is het probleem dat hij niet de deur

> meer uitdurft. En dat de stemmen hem zeggen dat hij zijn

> vrouw en zichzelf moet vermoorden. Hij heeft de laatste tijd

> steeds meer van die crisissen en toch wil hij niet worden

> opgenomen. Kan je dit niet gedwongen laten doen?

• Brian

Ik heb het niet over jou man, ik ken hem niet. D'r zijn duizenden anderen die naar spanje verdwijnen omdat hun partner ze met een schroevedraaier verjaagd. Snapje wat ik bedoel? Ongelukkigheid is iets anders dan ongeneeslijk geestesziek zijn. Ongelukkigheid komt voort uit de onmogelijke leefbaarheid van het moderne bestaan. Dit is er een waarin de individualiteit, het genieten en het ego op de eerste plaats staan. Dit is onmogelijk als je geen geld bezit voor welzijnsuitspattingen. Hierop volgt dan frustratie. Dit heeft jou land gebracht aan de rand van een nationale psychose. Nederland bevindt zich nu in een collectief verwarringsproces dat verwand is aan een depressie waaraan reeds een op de drie nederlanders, volgens onderzoek, leed. Neem je verantwoordelijkheid en span je eens in voor je naaste(n) inplaats van zo'n droevig verwijzing naar de zoveelste therapeut.

• Martijn

Ruben bel de huisartsenpost en de politie !

Politie kan ook veel .

Bellen Ruben , wat je schrijft klinkt niet goed !

Sterkte !

Martijn.

• Martijn

Helemaal mee eens Roy .

Vrijwillige opname is prettiger .

Vrijwillig : probeer hem rustig maar duidelijk te zeggen dat hij opgenomen moet worden wegens…………

Hou wel de telefoon in de buurt en een paar mensen op de achtergrond .

Sterkte !