Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schizofrenie

• Martijn

Ruben ,

Probeer hem rustig maar duidelijk te overtuigen dat hij opgenomen moet worden .

Vrijwillige opname is prettiger.

Hou je telefoon in de buurt en een paar mensen die jij vertrouwt op de achtergrond als je hem gaat proberen te overtuigen.

Sterkte !!

Martijn.

• Sytse Kees

Brian je weet het zelf niet hoe jezelf een doorgedraaide persoonlijkheid bent je schrijft zowat constant de zelfde onzin.

Zou er toch maar eens in voorzien lijkt me beter voor jezelf en misschien ook voor je omgeving mocht je die hebben?

• Brian

Mijn omgeving is die van jou. Op het moment dat de vloed ook bij jou naar binnenslaat zul je al mijn woorden herrinneren.

• Sytse Kees

Brian schreef:

>

> Mijn omgeving is die van jou.

Nee Brian dat is 't ie niet, die omgeving creëer jij jezelf

Op het moment dat de vloed ook

> bij jou naar binnenslaat zul je al mijn woorden herinneren.

Mijn behoefte is niet zo groot Brian, zijn bij mij de kleine dingen

die belangrijker zijn dan overvloed, gezondheid is een rijke schat Brian

daar is geen kruid tegen opgewassen.

• anneke

Brian

Ook al vergaat de wereld liefde niet.

Liefde blijft bestaan ik hou van mijn zieke kind

die zeker in deze moderne wereld veel last ondervind.

Maar met goede medicatie woond hij weer thuis en het gaat goed met hem.

Vorig jaar nog opgenomen met een rm .

Nu wil hij weer terug naar school onder therapeutische basis we gaan het proberen,

Wel is waar twee niveaus lager maar dat maakt niet uit iedereen zal hem waarderen.

Brian de wereld kan vergaan in jou ogen maar wij als gezin blijven bestaan.

Denk daar maar eens even over na.

En laat jezelf helpen

• Jorien

Hoi Ruben,

Uit ervaring kan ik je melden dat zoiets lang kan gaan duren. Er moet daadwerkelijk iets gebeuren voordat ze iemand opnemen. Bij mijn broer werd regelmatig de crisisdienst opgeroepen maar op het moment dat zíj er waren, kon mijn broer prima een rol spelen.

Hij is pas in het huis van bewaring en nu uiteindelijk gedwongen opgenomen nadat hij mijn vader met een mes probeerde te vermoorden. Pas de 2e keer (toen er een mes aan te pas kwam) werd het serieus genomen.

Het advies dat ik je kan geven is:

- zorg dat er een dossier wordt opgebouwd. Bij elke gebeurtenis/dreiging politie bellen en melden of aangifte doen

- hulpverleners om je heen verzamelen: huisarts die een brief kan schrijven, riagg bijvoorbeeld

- advocaat inschakelen en brief laten schrijven naar riagg: hen aansprakelijk stellen voor de volgende gebeurtenis wanneer ze niet direct actie ondernemen..

Zo zijn er nog wel een aantal dingen..het heeft ons en mijn broer uiteindelijk geholpen. Geef niet op! En niet bij de pakken neerzitten

Succes

Groet Jorien