Dit vind ik persoonlijk het meest trieste onderwerp wat mijn ouders en ik eigenlijk niet willen weten, maar toch…
Ik moet erover beginnen in de hoop dat jullie reacties positiever zijn hierop.
MIjn ouders en ik vragen ons heel erg af of je wel in staat bent om een vriend/vriendin te hebben naast je ziekte.
Mijn broer namelijk weigerd iedereen omdat hij niemand wil lastig vallen met zijn ziekte en zegt dat die eerst beter wil worden voordat hij aan een relatie begint.
Wij hopen natuurlijk dat die een relatie gaat krijgen omdat hij er echt wel aan toe is, en de meiden tonen zat interesse in hem. Maar ik denk dat die zich ergens heel erg schaamt en daarom de halt toe roept.
Ik vroeg me af of jullie wel partners hebben of aan relaties beginnen en of jullie weleens ervaring hebben met partners die je afwijzen omdat ze niet op schizofrenie staan te wachten. Zoals jullie waarschijnlijk wel begrijpen zou een afwijzing daarvoor weer kunnen leiden naar een psychose.
Ik wil echt het beste voor mijn broer en ik denk dat een goede vriendin heel veel voor hem zou betekenen. Een goede partner vertel je immers meestal alles.
Of heb ik hier ongelijk in en is jullie denkwijze hier anders over.
Ik zou het heel graag willen weten en voor alle mensen die reageren:
HEEL ERG BEDANKT