Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schizofrenie en partners

• SHeila

ja daar heb je ook gelijk in Arnie, maar als ik hier bepaalde reacties lees dan wordt het sterk afgeraden om met mensen een relatie te beginnen die geestelijk minder stabiel zijn. Maar noem mij nou eens 1 relatie op waar een partner of zelfs beide partners het soms even niet meer trekken door bv. financiele schulden of teveel over werken. Dat is ook vette stress waar het zogenoemde “normale” nederlandse gezin niet onderuit komt. En tegenwoordig zijn mensen zo snel gestressed en zitten ze maar al te snel aan de anti depressiva. Wat ik overigens echt niet normaal vind. Mijn totale jeugd is verpest door de ziektes in mijn gezin maar ik liet me nooit uit het veld slaan, ging zelfs studeren en was gemotiveerd om de beste cijfers te hebben in de klas.

Nu snap ik wel dat ik dus duidelijk een sterke geest heb die wel tegen alle rottigheid in de maatschappij bestand is, maar waarom zoveel andere mensen niet?

Misschien wel omdat ze nooit hebben geweten wat echte stress is! Ik had meiden en jongens in de klas die al zwaar depressief konden worden van een telefoontje die ze niet ontvingen van hun partner. Dat vind ik om te grof te zeggen gewoon DIEP TRIEST. Dus wat is er mis met wat stress? kan het geen gezonde stress zijn? Ik ben zoveel wijzer geworden en ik liep al ver vooruit op mijn leeftijdsgenoten door alles wat ik had meegemaakt.

Tuurlijk waren het moeilijke tijden maar ik kwam er sterker uit. Wat is daar mis mee?

Waarom altijd zo negatief denken en daardoor de positieve punten vergeten?

Mensen met minder stress in hun leven hebben soms ook maar een leven zonder inhoud! Mijn leven heeft wel degelijk inhoud omdat de kijk op het leven bij mij door mijn broer totaal is veranderd.

Ik heb vaak zat super veel lol met hem en mijn ouders en ik geven genoeg liefde aan hem waardoor die best wel een happy single is, maar desondanks kunnen wij hem niet bieden wat een partner die hem lief zou hebben wel te bieden heeft.

Willen we dat uit eindelijk niet allemaal???

Samen oud worden met iemand waarvoor jij je leven zou geven, die je meer lief hebt dan jezelf…

Mijn klasgenoten gingen elk weekend uit hun leven was doelloos, zonder enige toekomstvisie genoten ze van elk weekend stappen en scoren. Ik heb daar nooit behoefte aangehad door alles wat ik mee gemaakt heb. Ik zocht juist een vriend met wie ik op hetzelfde niveau lag qua iq zodat ik goed kon communiceren in mijn relatie en gezellig met hem dingen kon doen. Dat is mijn enige wens in het leven. Gelukkig zijn met mijn partner, en anno 2005, helaas horen daar nou ook de ziektes bij… Daar komt denk ik niemand meer onderuit in deze tijd…

• Arny

Moet je eens kijken hoe hard jij nu bent Brian.

Ontoerekeningsvatbaar verklaard. De enige juiste uitspraak.

• Essie

Beste sheila,

Ik ben sinds kort verliefd op iemand met schizofrenie. Ik heb zelf een lichte vorm van borderline maar denk niet dat dat een probleem is.

Ik ken hem nog niet echt helemaal goed maar vind het totaal geen probleem dat hij schizofreen is. Maar misschien denk ik er ook nog wel te licht over hoor, dat kan ook. Mensen waarschuwen me ook wel een beetje dat ik er niet aan moet beginnen maar vind hem gewoon te leuk. Heb ook het idee dat we elkaar beter begrijpen omdat we allebei ervaringen in de psychiatrie hebben. Heb al een paar keer een relatie gehad met iemand die geen psychische problemen had maar dat liep ook op niets uit. Die konden er uiteindelijk toch geen begrip meer voor opbrengen voor bepaalde problemen. Het gaat het laatste jaar helemaal goed met me en ben echt wel weer klaar voor een relatie en dat ik nu toevallig val op iemand met schizofrenie dat maakt me helemaal niks uit. De toekomst loopt toch altijd anders dan je verwacht. En ga me niet van te voren al zorgen maken over dingen waar je tegen aan kunt lopen. Misschien naief maar zo geniet je wel veel meer van het leven. Of denk ik nu te licht over dingen?

• Brian

Nee, borderline matched zeer goed met schizofrenie.

• Essie

Meen je dat nou of zit je me een beetje in de maling te nemen??? (komt toch dat wantrouwen om de hoek kijken……)_

• Brian

Nee nee, ik meen het serieus. Ik denk dat zowel schizofrenie als borderline geen ziektes zijn maar doodnormale uitingen voortkomend uit isolatie, weinig menselijke interactie en het gemis van een partner. Zo ingewikkeld zitten we niet inelkaar dat hier eerst een batterij psychologen aan te pas moeten komen. Ik denk dat borderline, of dat wat daar voor aangezien wordt, een vrouwelijke variant van schizofrenie is, of beter gezegd tegenpool. De oplossing voor je problemen lijken dus voor de hand te liggen. Laat je weten hoe het verder verloopt? Ik wil graag mijn theorien met resultaten uit het veld onderbouwen. Ik ben slechts amateurfilosoof en alles is uit liefde voor de mens en niet om een of andere zwitserse pillenpusher te paaien.