Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schizofrenie en partners

• Silentfight

Fucking boelshit. Een internetvriendin had het aangekondigd en mijn reactie erop verwijderd omdat ik het door had. Ze heeft het op haar verjaardag gedaan en ze is woensdag gestorven, leuk hé.

Van de jaar is ook iemand gestorven. Ze heeft bij wijze van spreken duizend pogingen gedaan.

Ik kan evengoed dood gaan want ik ben toch al bijna dood. Als ik me de laatste dingen nog moet ontzeggen in mijn leven, het laatste beetje.

Voor mij is het genoeg. Ik zal geen last meer zijn voor anderen en ik probeer voortaan gewoon mijn mond te houden. Als ik sterf zal niemand het weten want ik word niet gemist, ik val niet op.

In een volgend leven zal ik misschien weer hetzelfde meemaken of slechter. Wel, dan maak ik er telkens een eind aan tot mijn ziel helemaal verdwijnt.

• Brian

Ik krijg niet bepaald de indruk dat jij al bijna dood bent. Voor mij klinkt de dood heel anders. Jij weet helemaal niet dat je om te reincarneren niet eerst sterven moet. Daar kom je na je zelfmoord wel achter. En dan beslist als je eigen cavia.

• SHeila

Je hoort wel eens van mensen die hun hele leven geven aan hun partner, maar ik weet zelf hoe mijn generatie is en dan heb ik het vooral over de meiden! Het huishouden doen en eten koken is voor velen van mijn generatie al een onmogelijke zaak. Ik denk dat de vrouwen van nu geestelijk ook tot veel minder in staat zijn dan de vrouwen van vroeger!!!

Ik vind het erg spijtig om zulke negatieve reacties te horen. Natuurlijk moet het moeilijk zijn om met iemand te leven die schizofrenie heeft maar net zoals mijn broer die heeft er geen 24 uur per dag last van en soms eens een psychose.

Ik weet hoeveel een vrouw moet gaan opgeven om met hem te leven want dat doe ik zelf al en mijn moeder. Maar is er dan helemaal geen hoop?

• Brian

Ik had vroeger niet eens door als ik een psychose had, pas toen mensen me er op wezen begon ik de algemene geestelijke gesteldheid der nederlander te begrijpen. Dit soort mensen vond ik altijd heel saai en veel te doordacht. Ik heb me altijd sterk aangetrokken gevoeld tot mensen met spirituele oneffenheden en zie zoeits eerder als aangename bijkomstigheid dan evil euvel. Ik snap ook de treurige berichtjes eens weer even helemaal niet. Aan ieder wit(zwart) zieltje zit wel een (wit)zwart vlekje. Heel leuk hoe krampachtig de facade van geestelijke balans en perfectheid staande dient te blijven. De geest is een lelijk gedrocht. What's the ugliest part of your body?

• Arny

Beste SHeila,

Mijn reactie op jouw vraag is volgens mij geen negatieve reactie, althans niet zo bedoeld. Ik hoopte alleen dat jij en je ouders je broer zoveel liefde kunnen geven dat hij zich een “Happy Single” kan noemen.

Voor mijn kind en/of mijn broer zou ik dit in elkgeval in praktijk willen brengen. Het gaat in een relatie n.l. niet om eten koken en huishouden doen!!!!!! Niet om de verzorging van de één uitsluitend naar de ander toe!!!

Ik was eens op bezoek bij een echtpaar waarvan de vrouw door ms totaal verlamd was, zij moest bij bijna alles geholpen worden. Maar er was een saamhorigheid tussen deze mensen, daar was een wederzijdse liefdes band……ik wenste dat ik (of mijn man) zo aan een rolstoel gebonden wasen dan iets van die verbondenheid te mogen ervaren die ik nu bij alle pijn die er is nooit en te nimmer heb!!

• Arny

Ja Brian:

De geest is een lelijk gedrocht.

Als een vader zijn kind (nog geen 2 jaar) te pletter slaat tegen het plafond, dat kind zelfs niet ondeugend was. Wat speelde er in de geest van die vader???

• Brian

Dan is het een moordenaar. Je wil toch niet iedereen die een niet loodrechte geest heeft (je mag ze ook schizofreen noemen), een potentieel moordenaar noemen? Voor ontsporingen is het strafrecht bedoeld.

• Brian

Ik was onderweg en voorbij een heuvel in de weg zat een hele grote albatross midden op de autoweg, ik begreep niet waarom hijofzij daar zat. Er kwam een personenauto aan en de bestuurder moest moeite doen om de vogel te ontwijken. Bij de tweede auto begon ik te begrijpen dat het dier zijn best deed om zich onder een wiel te werpen, wat wederom mislukte. Ik dacht waarom? Het is toch zo'n grote mooie vogel? Ik wou iets naar het dier gooien om het op andere gedachten te brengen, maar ik kon niets geschikts vinden, waarop ik mijn schoenen maar uittrok en deze naar de albatross smeet. De tweede trof vol op z'n body. Het enige effect dat het teweeg was dat het dier nu mij als obstacle voor het verwezenlijken van de suicide plannen zag. De eerste schoen kon ik oprapen maar voor de tweede moest ik in de reikwijdte van de vleugels komen. Het dier sputterde en snoof als een bezetene, ik schrok van het kabaal. Wat ik wel dacht, met deze actie. Toen kwam er een reusachtige truck over de heuvel die de vogel niet kon ontwijken omdat de wagen te breed was om snel te kunnen manouvreren. Ik grabbelde mijn schoen en probeerde het geheel maar opzij te zetten. Wat niet altijd lukt, het dier had blijkbaar een goede reden en waar zou ik me dan even mee bemoeien. Het maakte wel indruk moet ik zeggen, want ik heb geen verwondingen gezien waardoor het besluit veroorzaakt kon zijn. Ik ga er dus maar van uit dat het psychisch geweest moet zijn.

• Sytse

Geloof je dan in reïncarnatie, niet zo negatief er zijn nog zoveel mooie dingen

in dit leven pak je zelf aan en laat je je niet uit het veld slaan

neem je leven weer op, en laat je vorige wat het was en begin opnieuw.

Sterkte in de strijd

®

• Sytse

Het spijt me Brian dan weet jij echt niet wat iemand mee maakt als partner van iemand die schizofrenie heeft.

Je moet in de eerste plaats een onzettende liefde hebben maar nog belangrijker de belofte die je hebt gegeven van trouw, en je daar aanhouden Brian is ongelooflijk zwaar.

Maar ik kan je verzekeren met veel wilskracht en hulp van boven kun je het aan

we zijn straks 34 jaar bij elkander en ondanks alles heb ik haar belooft tot aan het einde er voor haar te zijn.

Hoe moeilijk het ook is er is altijd weer licht op het eind van een donkere tunnel denk daar maar aan.

Het ga je goed kerel.

®