Zijn er hier mensen die een geloof hebben in een God? Willen die hier wat over zeggen, of ze steun aan hun geloof in God hebben etc????
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsIk geloof in mensen die in god geloven. Ik was ooit per ongeluk in een kerk en ik voelde mij ongelovelijk happy tussen al deze gelovigen. Voor mij zat een jong paartje en de vroomheid straalde ervan af. Ik was jaloers op het saaie maar rechtlijnige leven dat deze twee geschenkt gekregen hebben. Een leven kompleet gestript van weelde en de luxus van de keus. Helaas komen er steeds meer religielozen, en als je dus niet is een bebaarde god geloofd, geloof je dus in mammon, de kapitalistische variant, ofwel het geld. Als de kerken volzitten maakt het enigzins sense om een ketter te zijn, maar wat als er nog slechts geloof is in de florijn? Moet ik in mijn eentje de communist gaan zitten uithangen ofzo? Denk jij soms, met je bericht, dat schizofrenen per definitie niet in god geloven? Het goeie aan god was inderdaad dat hij heel vergevingsgezindt was, zoals kayleigh betaamd, religie is dus veel liberaler dan de gangbare mening geloofd. Het geloof bekijkt de mens vanuit een zeer menselijke optiek, iets dat het kapitalisme dus totaal niet doet. God weet dat de mens fouten moet en kan maken. Doe jij bijvoorbeeld iets van uit een zonderlinge drift wat enigzins schade aan je leefomgeving creert, dan zegt god, OK ik vergeef het je want jij bent maar mens. Het kapitalistische geloof kent geen vergeving! Het zegt, HA, er dringt een belastingambtenaar in je huis binnen en jij moet de rest van je leven boeten voor een klein verschrijfinkje op een stukje papier. Ik snap er niets van dat het geloof tegenwoordig zo vertaald word alsof het een bekrimpende factor op het leven zou zijn. Geloof maakt juist vrij, vrijheid zit tussen je oren. Vrijheid heeft dus niets te doen met geld wat je niet bezit.
Geloof is vrijheid, zeg je. Wat weerhoud je om te gaan geloven in God i.p.v de mensen die in God geloven. Nee, ik denk helemaal niet dat schizofrenen per definitie niet in God kunnen geloven, ik denk dat daar geen verschil zit tussen mensen met schizofrenie of zonder. Ik wilde alleen graag weten of jullie er steun aan hebben, omdat jullie, lijkt me en zoals ik lees, het niet makkelijk hebben. Dat God zomaar iedereen alles vergeeft geloof ik niet, ik geloof dat Hij Zijn kinderen vergeeft, zijn kinderen die zich aan God hebben overgeven en in Hem geloven, die Hem vertrouwen en liefhebben, en Jezus Die voor hen gestorven is. Dus zullen ze niet zomaar willen raakleven, zoals u misschien denkt, omdat ze toch weten dat ze God er verdriet mee doen. Nu maken ze toch fouten, want niemand kan volmaakt leven, maar ze zullen er wel verdriet over krijgen, en weer verlangt naar die Ene.
Als u vragen of kritiek hebt, mail gerust!!!!!!!!!!!
Ook als u in het algemeen wat over mijn geloof wil weten.
hartelijke groeten en veel sterkte!!!!!!!!
Als ik nu ook nog in god ga geloven heb ik minder plaats voor mijn overige geloven. Geloof, zoals jij bedoeld (wat ik denk dat je bedoeld) is fijn als je er mee opgegroeid bent, of als je het nodig hebt. Ik kom voor beide kategorien niet in aanmerking op het moment. Ik heb wel veel sympathie voor geloven algemeen en ook voor mensen die geloven in een geloof. Als een geloof een schizofreen of een ander moderne schizoide van problemen af kan leiden of helpen dan vindt ik dit ook een goede oplossing, dus wat mij betreft…spread the word! Wat bedoel je met raakleven? Kun je dat nog even nuanceren, want ik weet niet wat je bedoeld.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?