Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

geloof

• Lovely

Jah,

best wel stom uitgedrukt. Kwist niet of ik moest gaan lachen of janken. In de bijbel staat: de dwaas zegt in zijn hart, er is geen God. Jij ging nog verder

• Sofie

Ik geloof in mezelf mag dat ook???

Groetjes

• maanzaadje

jazekers!! als jij dat wilt

• Lovely

Tot op een zekere hoogte MOET je in jezelf geloven. Maar om jezelf als god te zien…die verantwoording kan IK niet dragen. Ik kan vanuit mezelf het begin van de aarde niet verklaren. Ik weet dat hij Gemaakt is. Niets hier op aarde begint vanuit zichzelf. Dat is de reden waarop ik de evolutietheorie verwerp… Daag God uit, stel vragen, je zult zien dat ze altijd vanuit en naar God gaan.

• maanzaadje

vragen stellen is altijd goed.

maar het antwoord dat je vind ligt al vast wanneer je de vraag stelt. het ligt er maar net aan in welk kader jij de vragen stelt, ik geloof dat ze bij jou altijd vanuit en naar god leiden.

als jij echt op zoek gaat naar god dan zul je hem ook zeker vinden en dat is mooi en misschien wel heilig, maar voor mij betekent dat alleen dat de kracht van denken nog is onderschat.

• Lovely

Hoe verklaar jij het begin van de aarde???

• maanzaadje

daar dacht je me toch bijna te hebben en misschien is dat ook zo, en om heel erg eerlijk te zijn, ik kan het nog niet volkomen onderbouwen. maar geef me wat tijd, ik ben nog jong.!!!

oke, ik denk dat zoiets als tijd niet echt bestaat, je moet begrijpen dat tijd een concept van de mens is, er zijn wel linken te leggen met de zon en de natuur, etc. maar die classificeer ik liever onder ritme.

voor mij is tijd slechts een verzinsel van de mens, het is je moeilijk voor te stellen, maar neem een voorbeeld aan het feit dat we nu pas erkennen dat de aarde rond is, vele jaren dachten we dat deze plat was. in mijn dachtengang is de tijd ook allang achterhaald. dus voor mij is er geen begin van de aarde, alles leeft in een cirkel dat is de essentie van alles.

liefs