Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

geloof

• lexa

De bijbel gaat ervan uit dat de aarde zp'n 4000 a 5000 jaar geleden geschapen was.

Toch zijn er archeologische vondsteb gedaan van ver daarvoor, ook van de voorloper van de mens.

Maar daar gaat het me eigenlijk niet zozeer om.

Want kunnen wij wel op onze zintuigen vertrouwen en dus op het gevoel dat god in je leeft?

Op de eerste vraag denk ik dat we daar niet op kunnen vertrouwen, dat leid er automatisch toe dat ik dat tweede ook niet vertrouw.

Als het over paranormale dingen gaat dan zijn er ineens groepjes mensen die meer kunnen zien en voelen als anderen, stel dat dat zo is, en dat deze persoon nog niet alles waaarneemt wat er is, dan is er voor de gewone mens een heel groot deel van het leven het bewustzijn wat we niet meekrijgen.

Los van het feit of paranormaliteit bestaat.

Er is heel veel wat wij niet kunnen weten omdat we het niet waar kunnen nemen.

God geeft hier antwoorden op, en daarom is naar mijn mening god ook ontstaan, om de vragen van de mensen te beantwooden, een heel logisch gevolg.

Maar ik denk niet, los van het feit of god wel of niet bestaat, dat wij de macht hebben dat te bepalen of te ervaren.

• Lovely

Helemaal aan het begin van de bijbel, in Genesis 1: 1-2, laat God opschrijven:

In den beginne schiep God den hemel en de aarde. De aarde nu was woest en ledig, en de duisternis was op den afgrond. En de Geest Gods zweefde op de wateren. En God zeide: Daar zij licht…enz.

In het begin maakte God dus de hemel en de aarde, dat is aan het begin, een onbegrijpelijk begrip, méér dan miljoenen jaren terug. Pas zo'n 4000 tot 10000 jaar terug schiep Hij al het tastbare en het levende (daarvoor was de aarde woest en ledig, er was geen leven op aarde, zoals nu op andere planeten er ook geen leven is).

Tsjah, ik bedoelde met dat je God moet voelen, iets anders dan wat nu hip is. Ik heb het niet over yoga;) en met paranormale gaven is het de vraag of ze door God gegeven zijn. Maar dat gevoel is niet het belangrijkste, het belangrijkste is dat God van je houdt. Alles draait om God, of wij het willen erkennen of niet.

Er zijn waarschijnlijk veel mensen die zeggen dat ze in God geloven, maar die in de filosofie God geloven. Ik wil geen zelf bedachte God loven. Onderzoek het!!! Lees de bijbel.

groetjes!

Ps, ben je fan van descartes;)

• lexa

Nee, ik ben niet echt fan van Descartes, maar ik vind wel dat hij op een hele correcte wijze onderzoek heeft gedaan, door met niks te beginnen, en niet de hele filosofiegeschiedenis als bagage te nemen, en dat zomaar aan te nemen.

Kan me wel voorstellen dat in mijn bovenstaande topics een wat cartiaanse visie doorklinkt.

Toch vind ik voor het emprisime ook wel wat te zeggen, zit er een beetje tussenin.

Groet lexa

• Sytse

Jezus zegt: Met geen andere bestemming ben Ik geboren en in de wereld gekomen

dan om te getuigen van de waarheid.

Iedereen die uit de waarheid is,

luistert naar mijn stem.

Joh 18: 33-37.

• maanzaadje

geloof, ik geloof er zelf niet zo in.

misschien ook wel nooit want in groep vier vertelde meester pepijn dat mijn naam bijbels vertaald, wie is als god betekent, en ik zou een engel zijn op zoek naar god.

als mijn naam al zegt dat ik voor eeuwig zoekende zal zijn dan zal gij zult vinden wel niet opgaan voor mij.

toch voelt het hemels als ik de kerk binnenstap, niet om jezus aan zijn kruis of de geweldige architectuur maar omdat er mensen samenkomen, en zoiets doen als bidden. en de kracht van denken denk ik dan.

lees ik het goed brian als ik zeg dat ik het met je eens ben wat betreft het ik ben jij,

het gaat om het geheel, het hele geheel, niet wij als individu in ons ik personage in het grote donkere ik bos.

misschien ben ik te jong en heel erg naief, maar ik denk echt dat geloof alleen leuk is als je echt zonder twijfel durft te geloven, en ik ben toch net iets te nieuwsgierig. ik hoop nog steeds op de verlichting…

• maanzaadje

dus jij noemt mij bij deze een dikke vette leugenaar???

• Silent

Ik heb het altijd geweten dat ik iets te doen had. Er bestaat wel een God, eerder nog, ik ben sterker dan God.

Laatste tijd lees ik heel veel dingen waar ik totaal geen waarde aan hecht, kleine dingen kloppen zoals een lievelingsgetal. Dat getal is niet zomaar een getal heb ik nu gezien maar er zit meer achter.

Er gaat serieus wat gebeuren voor het jaartal 2012 en als je goed kijkt dan merk je dat het al heel goed zichtbaar is.

De aarde reinigt zichzelf.

Ik heb heel wat te doen en ik hoop dat die ik die taken kan volbrengen.

• Silent

Sorry, had niet mogen zeggen dat ik sterker ben dan God, verkeerd uitgedrukt.

• Brian

Wat wil je er nog aan doen, godin? Toekijken is toch ook leuk? De aarde wordt gereinigd maar moeder zelf heeft de kuisvrouw niet besteld..

• Brian

Maanzaadje heeft het bij het rechte eind. Geen leerling is te jong en/of naief. De verlichting zal spoedig komen..