Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

geloof

• Lovely

Hoi Brian

als ik je goed begrijp kan je geloven voor de ‘lol’ als je daar zelf zin in heb. Voor mij is het iets heeeeeel anders. Ik wil graag geloven in de God die mij geschapen heeft, de God, die ik telkens in Z'n gezicht slaat als ik niet geloof en dingen doe, die Hij niet goedkeurt. Het is voor mij niet een kwestie van je leven inhoud geven, maar een kwestie die heeeeeeel wat meer inhoud.Ik kan je ervan verzekeren dat Hij bestaat (als Hij niet reeël bestaat, dan besta jij ook niet en niemand!)

Ik hoop dat jij (en iedereen) dat in gaat zien;)

ps: Ik ben leonie niet hor!!:D

• Silent

Ik geloof in alles en in niets. Het ene moment of periode geloof ik veel en ander momenten totaal niet en kan ik echt lachen om mensen die zich zo laten gaan in hun geloof. Ze schrijven alles toe naar God, hun hele doen en laten. Net alsof alles goed te praten is zolang je maar in god gelooft, want god zal je het toch vergeven. Het alsof hij een exscuus is om echt te leven, om te geloven in je eigen daad. Ik heb kracht gehad om dit te doen want god heeft die gegeven. Waarom altijd maar dat toeschrijven aan een ander. Die kracht komt uit jezelf omdat je je ergens op gefixeerd hebt, net als die film bv The Four Fethers.

Ik fixeer dat mijn dieren mij geholpen hebben om verder te leven. Voor mij zijn zij God.

Ik heb ooit een verhaal gehoord en ik herinner me iets van steen ofzo en water. Maja, als je bv een steen als geluksteen gaat zien zoals sommige God zien dan kan dat evenveel resultaat geven.

Het is gewoon omdat God ‘bekent’ is bij het publiek dat er zoveel geloof is. In nederland is het wel erger want op de nederlandse zenders zie je altijd van die programma's, hier heb je dat niet.

Moest ik nu zeggen dat ik geloof in een boom dan bekijkt iedereen me al als gek aan maar moest die boom nu in de plaats van God in de bijbel staan dan zou het normaal zijn.

Ik denk dat je mijn punt begrijpt zeker?

• leonie

Ik begrijp je wel, en het is ook best logisch geredeneer, maar toch hou je met het berederen opgegeven moment op, omdat er veel vragen zijn, waar een ‘boom’, en andere dingen geen antwoord op geven. Zoals; hoe is deze wereld ontstaan? Wat is er na de dood? Waar komen bovennatuurlijke krachten vandaan (want die bestaan ongetwijfeld)? Waarom is er een verschil tussen goed en kwaad, en hoe is het verschil ontstaan? Hoe komt het dat wij precies weten wat goed is en wat kwaad? En hoe komt het dat het geloof in God er al die duizenden jaren is geweest, als Hij niet eens bestaat? Hoe komt het dat velen bang zijn voor de dood?

enz enz enz

• lexa

Zijn allemaal erg filosofische vragen, maar ook de filosofie zal je het antword niet opleveren, maar je alleen maar met meer vragen achterlaten.

Toch is het allemaal heel boeiend en goed om je die dingen af te vragen.

Ook in de geschiedenis van de filosofie zie je dat veel filosofen kiezen voor een leven met god, ook on vragen te kunnen beantwoorden.

Ik geloof in de evolutieleer.

Vind het wel heel mooi als mensen echt gaan voor hun geloof, ik denk dat je daar inderdaad veel steun aan kunt hebben.

Ik geloof erin dat wij als mensen te nietig en te onwetend zijn om te bepalen of er een god bestaat, wat dat betreft ben ik een agnost.

• Paulus

Met filosofie kun je wellicht niet alle antwoorden krijgen. Maar dit kan je wel leiden tot God die antwoorden voor je heeft. Dan zul je nog niet álles begrijpen, maar genoeg om te leven en te sterven. Genoeg om je weg hier op aarde te vinden. Genoeg om verzekerd te zijn voor het leven na dit leven.

Wij te nietig om te bepalen of er een God bestaat?

Als je alleen naar de mens kijkt misschien.

Maar God heeft Zijn Woord gegeven om Zich te laten kennen. En dat mogen we aannemen. Verder laat Hij zich kennen door de natuur. Elk mens heeft een ingeschapen godskennis.

En God zoekt ook jou.

• leonie

heel goed stuk paulus!!!;) Jij verwoordt precies wat ik bedoel!!

• Lovely

Hoe krijg ik jullie zover om God te zien als GOD???;) Het is echt vrésélijk belangrijk!!! Zorg dat je niet een Afschuwelijke Vergissing maakt. Probeer Hem als Persoon te zien. Hij is de moeite waard ;)!!! Hij is niet alleen de filosofie, Hij is Alles. De Hele wereld draait om Hem. Hij is Het begin van alles.

liefs,

lovely

• Brian

Ik denk niet dat het leven ophoud als ik er niet meer ben. De mens is een organisme, ik ben jij, jij bent ik. Reincarnatie is een schrale troost op een naderende dood voor individutjes die slechts in zichzelf geloofd hebben. Over ‘raakleven’ gesproken, hoeveel mensen denk jij dat er zijn die kunnen doen waar ze zin in hebben? Waarom hoop jij dat ik verlangen krijg naar God? En waar komen ineens al die reli's vandaan? En waarom ineens al die vragen? Waarom ineens al die verwarring?

• lexa

ja, dat geloof ik dus niet, als je echt eerlijk bent moet je toegeven dat je niet met zekerheid kunt zeggen dat god bestaat.

De wetenschap toont grotendeels aan dat god niet bestaat, hoezo de aarde pas 4000 jaar oud??

Maar ik neig dus eerder naar atheisme, maar sluit niks uit omdat je het gewoon niet kunt weten.

Wij kunnen maar op heel beperkte manier waarnemen, kunnen geen geluidsgolven horen buiten de 20 tot 20000 herz, kunnen geen warmtegolven zien, kunnen niet alles waarnemen kortom.

Maar toch vertrouw je op je waarnemingen, is dat wel zo terecht, ik denk het niet.

Misschien is er wel geen stoffelijk leven, maar denken we dat we een lichaam bezitten, net als in een droom.

Als al die dingen onzeker zijn, hoe kun je dan met zekerheid bepalen of er een god bestaat.

Ik denk dat als je eerlijk naar jezelf toe bent dat je dat niet kunt weten,

ik weet het in elk geval niet

Groet lexa

• Lovely

:) De bijbel zegt niet dat de aarde(planten dieren mensen) precies 4000 jaar bestaat, het kan ook 10000 jaar zijn, maar daar zit het zo ongeveer.

De aarde waar jij en ik op leven heeft altijd al bestaan, net zoals God altijd al heeft bestaan. Maar zo'n 4 tot 10 duizend jaar terug heeft God het licht en het donker, vaste land, hemellichamen, planten, bomen, dieren en de mens geschapen.

Hoe weet ik dat God bestaat?? God heeft ons de bijbel gegeven, iedereen mag van Hem in de bijbel lezen. Maar God spreekt niet bij iedereen, maar wel bij veeeeeeeeel mensen in het hart, zij Weten en Voelen dat de héle wereld vol is van God.

In de bijbel wordt een grote natuurramp beschreven, de zondvloed. De archologie én de overtuigste atheist kan Niet ontkennen dat die zondvloed er is geweest.

Weetje, onderzoek het gewoon zelf, als je goed zoekt, vind je een Grote Schat;)!!