Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Uw omgeving is schizo..

• Sytse Kees

Creat ik weet ook donders goed dat elke behandeling niet het zelfde is, en ook elk ziekenhuis of inrichting niet het zelfde is.

Mijn partner heeft er in haar leventje verschillende van binnen gezien, en ik zelf heb er maar twee gezien de eerste was een hele warme instelling waar je als partner ook mee telde.

De tweede was killer zakelijker was je een nummer daar heb ik moeten knokken weet van mezelf ik was niet makkelijk maar heb het wel zover gekregen dat we er bij betrokken werden zij als patiënt stond voorop bij mij.

Heb hen er op gewezen dat het wel een mens is en geen nummmer zijn vele harde woorden gevallen, maar geen stap aan de kant gegaan, kreeg de verpleging zelfs op mijn hand, die waren het met me eens over bepaalde dingen.

Het is knokken is een gesloten systeem maar je kunt het openbreken met een stuk wilskracht en de liefde voor je partner voorop.

Weet een ding ik hang niks aan ik had het er liever niet mee te krijgen dan wel wil alleen zeggen dat je er soms niet onderuitkomt om dat een opname gewoon noodzakelijk is, had het ook liever anders gehad dat we normaal huwelijk hadden mogen hebben.

• noix

Volgens mij ben je gewoon heel slecht behandeld door de psychiatrie, of in elk geval een onderdeel van de psychiatrie.

Lijkt me niet nodig om dan de hele psychiatrie de rug toe te keren, hoewel de keus aan jouw is of je er gebruik van wilt maken.

Maar zo is er ook de keus voor de andere mensen of ze gebruik willen maken van de psychiatrie en in hoeverre.

Ik denk dat het belangrijk is om mensen te informeren, maar ook vrij te laten mbt de psychatrie.

Je gaf laatst een link op van de anti-psychiatrie, dit is in mijn ogen totale onzin, maar het is een verschil in ervaring van de werkelijkheid en ik denk dat we dat maar moeten accepteren dat we een andere visie hebben.

Als je daar dieper op in wilt gaan kom je op het gebied van de filosofie, is deze wereld empirisch ingesteld of rationalistisch, of zit het toch in het midden.

En wat is een psychose dan, ik heb iets waargenomen dus het is er, of ik denk en in alle redelijkheid kan ik zeggen dat er niks was.

Maar laten we dat maar aan de filosofen over laten

groetjes noix

• Creat

Ook ik weet dat heel goed Sytse er zijn dan ook mensen die het veel erger dan mij mee gemaakt hebben in een veel ergere psychiatrie die kunnen meestal dan ook niet meer op brengen waar ik nu mee besich ben als ze nu wel of niet ziek waren het verleden leert nu eenmaal dat het niet goed is dat mensen over andere mensen zo veel macht hebben ook nu is dit weer het geval en zo lang deze psychiaterse systeem bestaat

dat het mogelijk maakt om mensen tegen hun wil the laten op nemen zullen er slacht overs zijn een prijs die kenelijk moet betaalt worden om dat er mensen zijn die kenelijk echt aan schizofrenie lijden zullen zommige vinden

al ben ik mij er heel goed van bewust dat er zoms opzet achter zit maar goed waar het op neer komt is dat van uit mijn ogen gezien dat hele systeem inelkaar zakt uit endelijks het beste is ik zie het als mijn taak om zo veel mogelijk mensen hier van bewust the laten zijn en een tegen kracht voor het aanpraten van ziekte beelden die zommige niet hebben verder kan ik slecht voor jou en je vrouw wensen dat haar ziekte milder word met de jaren

• Creat

Ik ben egt niet de eenige Noix die slegt is behandelt door de psychiatrie Noix en nee er is geen keus anders was er ook geen gedwongen opname en dwang medicaatsie en dat om wat je zelf een filosofie noemd : ik denk dus ik besta ik denk dat ik een filosoof ben dus ben ik een filosoof

• Gerda

hoi creat

is het niet zo wie zijn ziekte onkent dat tie juist heel erg ziek zijn.

en dat dat de gevaarlijkste mensen zijn.

sterkte

gerda

• Sytse Kees

Gerda het is en blijft een heel moeilijk onderwerp,

ook maatschappelijk om er open en eerlijk te bespreken.

Heb op dit gebied heel vaak keihard mijn hoofd gestoten

door open en in verrtouwen een gesprek aan tegaan.

Maar dat toch het vertrouwen werd geschonden en dat het

gesprek op tafel kwam waar iedereen 't vertrouwelijke gesprek

te horen kreeg.

Door dit krijg je wel mensen kennis, en 't vertrouwen in de mensheid

een knauw krijgt, en sluit je je af naar colega 's wat de situatie er niet

beter op maakt, en je er zelf ook nog onder door gaat en in de ziekte

wet belande.

• Creat

Dat klinkt als proppocanda om het systeem van gedwongen behandeling the rechtvaardiggen als ik je tegen zou komen op straat en zou zeggen wat een leuke hoed maar je denkt bij je zelf ik heb helemaal geen hoed op wiens oordeel vertrauw je dan dat van je ijgen of dat van mij ik iedergeval dat van mij zelf ieder is gevaarlijk Gerda meschien wel de meeste die menen dat ze niet gevaarlijk zijn

zijn landen die het machtigste zijn en daar mee gevaarlijkst ook het ziekste?

• Arny

Ja, mijn omgeving is schizo, helaas!

Uit liefde (maar even goed ook uit angst voor wat het met die ander doet) heb ik ooit eens een arts gevraagd in te grijpen. Hij luisterde niet naar mijn roep om hulp voor “mijn schizofrene omgeving”. Slechts 2 maanden later gebeuren er onherstelbare dingen waardoor ik en “mijn omgeving” levenslange pijn moeten dragen.

Ooit in je opgekomen een gedwongen opname uit liefde, mededogen, bescherming en voorkoming van erger plaats zou kunnen hebben Crea?

• Sytse Kees

Bij haar niet Arny daarom noemde ik ook spreekwoord ziende blind

sommigen zien niet verder dan hun neus lang is.

• Arny

Ik denk ook dat Creat haar(zijn?) omgeving niet schizo is Sytse, da's voor ons helaas het verschil :-(