Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wanen

• Creat

Hallo wowed spijt me the moeten zeggen dat je onzin zegt hoe check je het bestaan van god of voorpat mij het bestaan van blauwe manetjes met een groot hoofd die uit de ruimte komen enzovoort vergelijke is een onbetraubare onderzoek metode vaak werkt men met procenten dat dit niet klopt is omdat bijvoorbeeld in zommige landen bijna geen schitzofrenie voorkomd wat men dan weer wijt aan genen wel tot nu toe is daar alleen aaname voor en geen wetenschappelijke bewijs voor aangezien het gen ervoor niet is aangewezen dat er voor verandwoordelijk is

al beweerd men dat het er steets zal aankomen toch durft men the zeggen dat het altijt erfelijk moet zijn en als het voorkomt in de vamielie hoe veel procent kans je loopt om het the krijgen en wie bepaalt hoe veel mensen mee moeten doen voor dat zoort onderzoeken ? (dit is nu logica)

het begrip wanen ik kan het niet wegen of meten je kan er mee eens zijn of oneens

dit zou moeten mogen in een zogenaamd vrij land en daar bij geen dwangbehandeling moeten kunnen krijgen die in mijn ogen zoms gebruikt word om

het normale rechtsysteem the omzijlen om dat men op die manier niets hoeft the bewijzen maar alleen the vinden er zijn meer mensen die zo denken als ik voor de goede orde kun ik zeggen dat ik het heb gecheckt bij voorbeeld op antipsychiatrie prikbord Groeten Creat

• Creat

Hallo Ruba als je die psycheloog nog eens ziet moet je hem eens vragen maar er moet toch iemand als eersthe met een iedee van hoe god is komen denk aan Jesus

of boeda?? enzovoord dan haden die ook wanen volgens die psycholoog en wat zijn dan de mensen die een ander zijn iedee dan aanhangen en had Freud dan wanen toen hij net begon met zijn visie Groeten Creat

• Ruba

er gaat een grapje over dat de Jezus van de christenen ook slechts een psychoot was en dat we nu misschien wel de echte over het hoofd zien door 'm vol te proppen met anti-psychotica :-)

• Edwin

:)

• Wowed

Hey creat,

Als ik jou tekst lees, denk ik: “hoe kan het dat zijn/haar spelling zo slecht is?” Was je spelling vroeger ook al zo? Voordat je je mening verteld moet je toch echt eerst checken of je spelling wel in orde is. Want als dat niet het geval is gaat men zeker al twijfelen aan die persoon. Waan of geen waan.

Geloof is geloof, het woord zelf zegt al dat het in principe niet bestaat. Geloof is iets waar meerdere mensen het mee eens zijn. Het vormt een levenswijze die meerdere mensen aanspreken.

Blauwe mannetjes uit de ruimte is nog nooit gezien. Als die in de buurt van de aarde bestonden hadden de telescopen van vandaag, die miljoenen kilometers hier vandaan kunnen kijken, ze al lang gezien. Het is onmogelijk dat ze door onze moderne apperatuur heen kunnen komen zonder gezien te kunnen worden. Is ze dat wel gelukt, dan zul je lotgenoten moeten zoeken die ze ook gezien hebben en vervolgens maak je er een studie van op de manier die de wetenschap omschrijft. Dit kan een studie van jaren zijn. Ik zou zeggen bewijs maar dat ze bestaan.

Sorry voor de krietiek, zie het maar als opbouwende kritiek. Daar heb je altijd wat aan volgens mij.

Wowed

• Wowed

Oh, sorry. Nu zet ik zelf ook krietiek neer inplaats van kritiek. Kan gebeuren.

• Creat

Hallo Wowed ja ik heb altijt al zo geschreven en dat zal ook nooit veranderen dat noemt men dyslechie als iemand daar mee twijveld aan die gene die dat hebben is dat zijn probleem het gaat om de in hout van wat ik hier neer zet heel veel mensen hebben ook geen ritme gevoel en daar mee ga je ook niet twijvelen aan de inhout van hun verhaal zo als je ziet schrijf ik in regels van zes of iets meer zo dat het iets makkelijk is voor mensen om the lezen wat ik hier neer zet ook dyslechie word een stoornis genoemd

daar ben ik het niet eens omdat de blauwdruk van de mens niet vast staat of je moet in god geloven dat die de mens maakte en bekend is hoe god het bedoelde nog even over die blauwe mannetjes nee daar geloof ik zelf ook niet in en heb het ook nooit beweert het diende alleen als voorbeeld en ik weet wat geloof betekend en het is inderdaat geen wetenschap wat betekend weten maar helaas is er veel bij gekomen zins de ontdeking dat de aarde rond is wat ieder een zelf kan uit zoeken maar thegen woordig is er zo veel dat niet alles is na the gaan en dat doet een psychiater ook niet die doet ook maar wat hij weer geleerd heeft

waar dat op uit kan draaien is het Sisi-syndroom een mooi voorbeeld van wat je kan vinden op het internet op website van skepsis en wat is waarhijt je ziet de wereld met je ogen ook wetenscappers doen dat denk aan (Schrondinger),s kat wat me iets the veel is om hier uit the leggen dus dat word uitzoeken daar in word mooi uit gelegt wat waarhijt is en oh ja er zijn mensen die elkaar opzoeken die beweren in contact geweest the zijn met de blauwe manentjes uit de ruimte denk daar aan als je weet wat het hele verhaal is van schrondinger als je dit op zoekt op het internet kom je ook natuurkunde.nl tegen daar word het mooi uigelegt zien is geloven Groeten Creat

• Creat

Hallo Ruba er word wel eens gezegt dat de mens de geschiedenis vaaks herhaalt stel dat hij zou bestaan dan zou dat helemaal nog niet zo vreemd zijn wat je zegt over Jesus dat hij vol met pillen word gepropt en zou hij daar mee niet op nieuw gekruisigt worden?? ook hij verstoorde de orde vond men en vlipte in een tempel toen daar werd gehandelt en veroorzaakte vernieling daar als dat tegen woordig zou gebeuren zou dat kunnen lijden tot gedwongen opname toch Groeten Creat

• otje

dus als conclusie;

ook schizofrenie is een geloof,

en met name de reguliere geestelijke gezondheidzorg is duidelijk vol van overtuiging, het stinkt er gewoon naar.

probeer alsjeblieft eens te BESEFFEN dat die psychiater geld verdient aan jouw diagnose, en ja ook geld is een geloof, misschien is dat wel jezus momenteel.

maar ook hij is gemoderniseerd , en kruisigt nu anderen.

dat schizofrenie op sommige plekken duidelijk meer voor komt dan op anderen is te wijten aan het feit dat schzofrenie een tijdbeeld“ziekte” is, en aangezien in sommige landen de “tijd” heeft stilgestaan of anders is verlopen…

hoe langer we blijven geloven in dit vreselijke spel dat alles en niets overheerst, des te meer mensen worden geestesziek. het is een natuurlijk gevolg/consequentie, op het onnatuurlijke gedrag van de wereld en zijn bewoners.

je hoeft maar lang genoeg stil te staan, je hoeft het maar een keer vanuit de buitenlijn te observeren, en de stoppen slaan door, logish ook. hoe vaak kun je op het nieuws zien dat het zoveelste slachtoffer is gevallen. ja elke dag, en waarschijnlijk nog vaker.daarnaast zijn de vreemde verwachtingspatronen die we vanelkaar opeisen misschien wel echt de druppel.

kunnen we niet gewoon met zijn allen genieten? van zoveel moois om ons heen.

dit is mijn theorie, voor anderen nu misschien gelabeld alszijnde mijn waan.

ik denk dat de gemiddelde mens zich per direct in een waan bevind, dat is de actieve toelatingseis tot de maatschappij van deze tijd. spijtig maar waar.

toch probeer ik ook die wanen te respecteren, en als de rest nou hetzelfde doet…

• bambi

Oh, ik vind het zo jammer dat jullie geintjes kunnen maken over Jezus. Jezus had geen wanen, ik weet dat niet iedereen dat zal geloven. Maar alles wat er met Jezus gebeurde en alles wat Jezus deed, is allemaal voorspeld, honderden jaren terug. Alles over Jezus is verzameld in de bijbel. Van iemand met wanen zal toch niet een heel boek geschreven worden…

In de tijd dat Jezus leefde, waren er meer mensen die dachten dat ze een god waren, de messias. Die mensen kregen even heel veel aanhangers, maar later dacht niemand meer aan ze terug. Jezus heeft altijd aanhangers gehad, is dat al niet een groot bewijs!?!

Van Mohammed is wel bekend dat hij wel last had van wanen en dat hij drugsverslaafd was. (het Islamitisch geloof komt af van het Joods geloof)

Laat je niet door allerlei buitenstaande informatie informeren, maar lees Jezus' boek gewoon zelf :D

lovings,